Jaké autorádio co nevybíjí baterku

Od: Datum: 11.11.12 16:24 odpovědí: 15 změna: 21.03.16 12:30

Poraďte prosím nějaké levné autorádio (stačí jen vstup na usb) co nevybíjí (nebo jen minimálně) baterku, když je v klidovém režimu.

doplněno 11.11.12 18:19:

No mě jde právě o to, abych ráno nepřišel a nemoh nastartovat a zároveň abych ho nemusel pokaždý vypojovat z kabelů..


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bmbx®
Datum: 11.11.12 16:29

Ono každé rádio by vybíjelo baterku minimálně, co jsem se hrabal v těch co jí vybíjejí hodně, tak to bylo díky ochranné zenerově diodě na hlavním napájení, výrobci to dělají takto, protože autorádio by se mělo dostat pod napětí se zapnutím klíčku. Většina lidí ale chce aby autorádio hrálo kdykoliv a pak lze narazit na tento problém.

doplněno 11.11.12 16:43:

Myslím, že právě levnější autorádia tento problém nemají. Pokud jsem viděl autorádia co dokázala do 1-2 týdnů stání automobilu baterku vybít, tak se jednalo o autorádia dražší /značková, která byla vymontována z jiného vozu, kde byla původně z výroby.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: olaf71*
Datum: 11.11.12 17:11

nebylo by lepší koupit rovnou pořádnou baterii, ta stará je zřejmě kaput. nikdy se mi nestalo, že by mi radio sežralo baterku, jen v případě, že jsem měl blbě zapojený SW, resp.zesilovač a to byla baterka v p... za chvíli

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.12 17:14
avatar
moje něco málo žralo, řeším to tak, že vycvaknu přední panel a tím zároveň rádio zapínám i vypínám :) takhle si v klidu bere jen 1-2mA
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 11.11.12 17:19

Budete se divit, ale špatnou baterkou to není, jsou autorádia co berou vypnutá 150-200mA a to už je moc, proč tomu tak je jsem psal výše.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.12 17:22
avatar

Každé novější rádio vybíjí baterii, protože má pamět, která musí být pro udržení informací neustále pod napětím. Ale klidový odběr by neměl být nijak velký, ale když se to všechno posčítá tedy rádio, centrální zamykání a další věci + samovybíjení baterie tak se může skutečně baterie třeba již za týden vybít, že auto nenastartuje. I mě rádio vybíjelo baterii. Bylo to tím, že byly zapojené kabely na ISO konektoru do sebe 4 a 6 tedy + se spínací skříňky a trvalý +. Aby při delším nepoužívání auta rádio nevybíjelo baterii vůbec, tak jsem do schránky před spolujezdcem dal klasický vypínač od lampičky, kterým mohu vypnout napájení rádia. Bohužel pak ale musím všechny rádia naladit znovu, ale to mi již nezabere ani 15 sec. takže rádio vypínám tímto udělátkem. Naštěstí po zapnutí nechce rádio žádný PIN.

doplněno 11.11.12 17:35:

Mám tohle autorádio AEG. Dnes se již dá sehnat kolem 1500. A po zapnutí mám nalazené rádia rychle, protože mám štěstí na lokalitu, kde bydlím a tedy i na výhodné frekvence. Po zapnutí rádia stisknu tlačítko 4. Naskočí frekvence 106 FM a načte se Impuls. Poté stisknu dlouze tlačítko 2 a Impuls se mi uloží pod předvolbu 2. Poté poté šipkou dolů naskáču z frekvence 106 na 105,3 a načte se mi Černá hora. Tu uložím pod předvolbu 1. Během jízdy často přepínám mezi těmito 2 rádii. Jiné v autě zpravidla neposlouchám

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 11.11.12 17:43

Tak jinak a přesněji:

Moderní autoradia mají dva přívody napájení - jeden se připojuje přímo na baterku a má za úkol držet paměť - tam tečou proudy opravdu mizivé a nemá cenu se o nich zmiňovat. Druhý přívod který je hlavním napájecím a na tomto přívodu mají některá VYPNUTÁ autoradia 150-200mA odběr. Je to způsobeno jednoduchými ochranými obvody v napájení a výrobci to neřeší, protože správně má být autorádio zapojeno přes spínací skříňku a pak to nic nevybíjí. Měl jsem v ruce několik takových autoradií co mi majitelé přinesli, že mají asi nějakou závadu, protože jim to vybíjí baterku, žádná závada tam nebyla...

Vždy se jednalo o rádia, co byla původně namontována v jiném autě už z výroby. U jiných - zakoupených zvlášt jsem se s tím ještě nesetkal.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 11.11.12 17:45

Mě rádio Pionéér vyžíralo baterii musel na něm nastavit nějaký Power Safe mód (nebo vyjmout panel - tatranku.). Před nastavením odběr 98 mA, po nastavení jen 1 mA. Pokud se odpojí - trvale- baterie tak po opětovném připojení se musí úsporný mód( a všehny nastavení a předvolby nastavit znova*blee*)Staré original rádio škoda drží předvolby i po vypnutí baterie. Kde soudruzi pionýři udělali chybu?

doplněno 11.11.12 17:45:

tohle bylo koupený nový v krabici.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 11.11.12 17:54

Znovu opakuji - neudělali chybu nikde, vycházejí z toho, že hlavní napájení by mělo jít přes spínací skříňku a držení paměti bere málo a je přímo.

To ten Pioneer měl jen jeden "plusový" kabel?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 12.11.12 18:40

Ne, dva: + na paměť a + přes spín skř.. Jenže u favorita který má jen polohy 0-ON-START bych musel mít zapnutý zapalování když chci poslouchat rádio. Nová auta mají polohy 0-ACC-ON-Start. tam se dá zapnout jen příslušenství bez zapalování.

Spíš mi jde o to, že staré rádio škoda drží pamět i po půl roceod odpojení*palec*, a u pionýra se ihned komplet všechno vymaže. Zase moderní technika.*blee*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 12.11.12 19:01

A nebylo to "škodovácké" rádio náhodou "šuplíkové"?

Prostě výrobci nebudou do svých produktů cpát něco co není nezbytně nutné i když je to technicky "brnkačka" - flash paměť, nebo lítiový článek, nebo kondenzátor na držení paměti.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 12.11.12 19:12

Jo. Je to ŠkodaAuto Music System 303

doplněno 12.11.12 19:19:

Ale když to umí starej krám...

Mě právě štve že jsem potřeboval odpojit baterii - všechno se vymazalo, A protože moc nejezdím se mi stalo že příjdu otočím klíčkem a nic, totálně vybitý. Myslel jsem že odchází baterie ale až potom po proměřování odběrů jsem si vzpomněl na ten úsporný mód že se musí ZAPNOUT!*uf*To je taky dobrá pakárna!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 12.11.12 19:56

Ale to není otázka "starej krám" / nový výrobek, podržení paměti je technicky jednoduchá záležitost, je to jen to, že u napevno zapojeného rádia nepovažují výrobci tohle řešit, oni nepočítají s nějakým odpojováním baterky ;).

Pokud bych byl často nucen baterku odpojovat, tak bych si tam ten kondenzátor zabudoval a nad tím že mám moderní výrobek, který to proti "starému krámu" neumí bych se prostě nerozhočoval. Jsou horší věci, které je člověk nucen u nových výrobků postrádat...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.12 18:28
avatar
Žádné moderní autorádio ti do druhého dne akumulátor nevybije.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 11.11.12 19:39

Do druhého dne ne, ale pokud bere až 200mA tak do týdne - 14 dní stání ano a některá moderní autorádia to umí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.03.16 12:30

Dřív, než začnete řešit proč se vám vybíjí baterka, změřte klidový odběr z baterky bez rádia. ECU si taky něco vezme a tak nemusíte mít ani rádio, abyste po dvou letech (s nadsázkou) nenastartovali. Stará škodovácká autorádia měla poctivý hodně kapacitní kondenzátor a ten to napětí nějakou dobu udržel. U PC a notebooků máte pro udržení paměti 3V baterku na desce, nechápu, proč se to nedělá standardně v autorádiích. Koupil jsem 2DIN Android autorádio z Číny (Ownice 200 - 4 jádro, 16G ROM, 2 GB RAM, 4x1,6GB CPU, na výstupu TDA XXXXX s klasickým 4x45W/4ohm - poctivé můstkové řešení). Má 3 plusové kabely na napájení. Žlutý je natvrdo na baterku B+, červený ACC+ jde na klíč (ideálně na polohu ACC) a oranžový je ILL - obyčejně se zapojuje na světla, aby tlačítka svítila při zapnutí světel, ale já ho spojil s ACC+. Klidový proud zapnutého rádia je 500mA dle zatížení procesoru plus minus 100. Po odpojení ACC+ a ILL klidový proud klesne na 400mA a tak setrvá 10 minut. Pokud se nic neděje, automaticky rádio přejde do spícího režimu a to si bere už jen 4,8mA. To je odběr naprosto zanedbatelný. Autobaterie, která má kapacitu 50 75Ah by měla utáhnout rádio na klidový proud určitě 100 hodin. Při zátěži 5mA je to stokrát více a tedy vzhledem k samovybíjení baterie je údaj neměřitelný.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.