Nejste přihlášen/a.
Vím,že je tu o takových stavbách toho napsáno hodně,ale nikde jsem nenašel přesně to,na co hledám odpovědˇ.Potřebuji nabíjet autobaterii 12v 100ah,kterou napájím el. ohradník.Ohrada je na kopci,kde je větrno(žádná vichřice,ale něco tam je),takže proto větrná elektrárna.Jako pohon je použit Savoniův rotor z 200l barelu (na kterém se pracuje) a jako generátor bych chtěl použit alternátor 42A 14V ze škody 120.Po mechanické stránce je mo mám vyřešeno,ale bohužel s tou elektrikou jsem dost amatér.Jak ho zapojit a někdo píše vyndat diodový můstek,jiný zase že ne,tak nevím(ani nevím,jestli altíkze škoda 120 ho má.Felda ano,ale 120?)Tak pokud někdo pordíte,budu vděčný a budete u mě mít malé,bezvýznamné plus
Díky
Na savoniův motor není dobré použít alternátor - má malé otáčky, které nedokáží nabudit alternátor. K těmto motorům se používají pomaloběžné generátory... Dá se celkem lehce vyrobit.
to už tady taky psaly,ale urob si sám nevím,kde bych sháněl a přesný plánek jsem zatím nikde neobjevil
Alternátor vyžaduje nabudit cizím zdrojem to proto, že k výrobě (indukci) el.proudu potřebuje magnetické pole, které se získává ve vinutí alternátoru z cizího zdroje el.proudu. Naproti tomu dynamo se nabudí samo ze zbytkového magnetismu v dynamu. - mioro
Tak určitě by se to dalo řešít solárním panelem,ale když už je ten vítr k dispozici,proč toho nevyužít,že ano.
Pokud to dobře chápu,tak aby začal alternátor vyrábět nějaký proud(byť už by byl v otáčkách)potřebuje nějaký získat,např. s té baterie a pokud by bylo kolísání toho větru,tak před každou výrobou by část již vyrobené enektřiny spotřeboval,což by mohlo vézt až k vybití té baterky.A ten pomaloběžný nic takového nepotřebuje?Jak se začne točit,tak vyrabí bez toho,aniž by nějaký proud odebral?