Reklamace mobilního telefonu

Od: Datum: 29.04.14 17:56 odpovědí: 4 změna: 30.04.14 02:46

Dobrý den, mám na Vás dotaz.

Mám mobil, byl již 3 x v reklamaci. Poprvé byla měněna hardwarová součástka, protože nešel zvuk (nešlo tedy telefonovat atd.), podruhé se mobilní telefon samovolně vypínal (vyměněna součástak), potřetí se telefon znovu samovlně vypínal (vyměněna základní deska), nyní se telefon začal sám vypínat a dokonce i, když se z mobilu kopírují fotky do PC, tak se telefon vypně. Mám již po čtvrté nárok na vrácení peněz? Nevím jak to je podle nového občanského zákoníku.

Děkuji za odpověď.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 29.04.14 18:20

Co a jak reklamovat říká o.z., musíte si říct co chcete + zákon o ochraně spotřebitele.

doplněno 29.04.14 19:41:

Milý(á) ohneto, není nad to si to načíst sám.
jokeer.. a kterého OZ? V o.z. § 622/2 neexistuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.04.14 18:28
avatar

To je zas odpověď. Ano máte již nárok na vrácení peněz.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.04.14 18:40
avatar

Jestliže reklamujete věc, v tomto případě telefon, potřetí a více pro opakovaný výskyt té samé vady, máte skutečně právo již od smlouvy odstoupit a žádat vrácení kupní ceny zpět. Tento nárok se opírá o ustanovení § 622 odst. 2 občanského zákoníku, kde je stanoveno, že při opakovaném výskytu vady má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou

Musíte si jít vyzvednout vyjádření ke třetí reklamaci s tím, že již mobil nepřeberete, pouze si ponecháte ono vyjádření a současně jim předáte upravený vzor odstoupení od kupní smlouvy pro opakování vady. Při osobním předávání odstoupení je třeba si nechat potvrdit na své kopii jeho převzetí prodávajícím. Okamžikem jeho předání se smlouva od počátku ruší a prodávající je povinen Vám vrátit kupní cenu v plné výši. Pokud nebudete trvat na vrácení peněz, je rovněž možné žádat výměnu mobilu za nový nebo ten samý.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 30.04.14 02:46

Zdroj: DTEST

Když se vady na věci vyskytují opakovaně i po záruční opravě (na stejné věci 3x stejná vada, nebo 4x různá vada) nebo je vad více najednou (4 různé vady na jednom výrobku v okamžiku reklamace), může kupující požadovat výměnu za nové zboží, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Občanský zákoník výslovně nehovoří o počtech stejných nebo různých vad, pravidlo 3 stejných a 4 různých vad však vychází z mnohaleté soudní praxe, lze tedy předpokládat, že bude platit i nadále.

doplněno 30.04.14 02:58:

Pokud byl telefon zakoupen v r. 2013, reklamujete podle starého OZ. Pokud byl zakoupen v r. 2014, reklamujete podle nového OZ. Ve Vaší situaci je to v podstatě jedno. Moje odpověď se vztahuje k novému OZ, kolega výše odkazuje na § 622 starého OZ.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.