Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
ráda bych vás požádala o radu, pokud možno s odkazem na konkrétní paragrafy (znáte obchodníky) .
Pračka číslo jedna- pouze kopie účtenky, originál se bohužel někde ztratil.
Pračka číslo dvě- chybí záruční list ( ale účtenka a předávací list je, tak co řeší).
Ani jednu reklamaci obchodník z výše uvedených důvodů neuznal. U drobných věcí není co řešit, ale že se jedná o velké spotřebiče, pro které si musí zajet, tak se raději ptám.
Děkuji, nashledanou
Je nutné mít k reklamaci vždy záruční list?
Podmínkou vzniku záruky nebo uplatnění příslušných práv není předložení záručního listu! Zákazníkovi stačí jakýkoliv jiný doklad o koupi, ideálně tedy účtenka s vyznačením data a místa prodeje. Nicméně pokud si to kupující výslovně přeje, musí mu obchodník při prodeji poskytnout záruku písemnou formou (záruční list).
Z tohoto důvodu zamítnout nemůže. Stačí jakýkoliv doklad co, kdy a u koho jste koupila. Nemusí to být ani účtenka, stačí klidně i čestné prohlášení nebo svědectví.
Nechte si písemně potvrdit důvod zamítnutí reklamace, pak se dá písemně nesouhlasit a vymáhat včetně všech nákladů na vymáhání.. Bude to zajímat i obchodní inspekci.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.