Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak zapojit sporák zanussi na 230V

Od: jarda94 odpovědí: 11 změna:

Dobrý den, chci se zeptat jak zapojím sporák zanussi z 380V na 230V. Zapojil sem fázi na 1 kontakt, střední vodič na 4 kontakt a ochranný vodič na 6 kontakt. Trouba jde v pořádku ale plotýnky nefungují, přitom na 380V fungovalo vše jak má. Děkuji za rady.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

ovczaak*
hodnocení

0x

podotýkám,že nejsem elektrikář,tak si to ověřte! domnívám se,že první,druhý a třetí kontakt jsou označené L1,L2,L3. minimálně L1 a L2 proklemujte,pak by to mělo fungovat. A znova-proberte to s elektrikářem.

jarda94
hodnocení

našel jsem toto schéma poradte.cz/... překlemuju první s druhým a druhý s třetím, a čtvrtý s pátým?

jarda94
hodnocení

poradte.cz/... omlouvám se za spam, vlezla mi do odkazu čárka

Konkrétní zapojení neznám, to by jsi musel popsat přesně svorkovnici, ale jsou 2 možnosti. Fáze se označují L1,L2 a L3 nebo U, V a W.
Pro systém TN-C platí (koukají na tebe 2 dráty - černý a zelenožlutý)
přivedenou fázi proklemuješ L1 na L2 a na L3. Pak budeš mít zelenožlutý drát a ten nejdříve připojíš na svorku PE a proklemuješ s N (pochybuji, že sporák bude mít PEN.
Pro systém TN-S platí (koukají na tebe 3 dráty - černý, zelenožlutý a modrý)
přivedenou fázi proklemuješ L1 na L2 a na L3. Pak zelenožlutý na svorku PE a modrý na N. Nesmíš proklemovat PE s N !

doplněno 11.03.14 22:57:

To uváděné schéma je na vašem sporáku? A vy máte variantu 3N400V nebo 3/230V?

doplněno 12.03.14 00:17:

Na fotografii jsou vylisované fáze (spodní tři svorky) a ty proklemovat a připojit fázi. Zem - zelenožlutý a N modrý vodič.

host*
hodnocení

0x

Pokud nemáte elektrotechnickou kvalifikaci, nechte to na elektrikáře.

Co Čech, to kutil, ale elektrická, plynová, zvedací a tlaková zařízení jsou vyhrazená zařízení, na kterých mohou pracovat pouze osoby s příslušnou kvalifikací.