Zapojení dynam paralerně

Od: Datum: 23.02.14 09:39 odpovědí: 5 změna: 23.02.14 13:55

mam více alternátorků poháněné větrnýma turbínama. alternátor má 6V 500mA, a chci se zeptat zda je možné po usměrnění je propojit a vést dvoužilovým kabelem, když jedno bude mít napětí třeba 6V, druhé 9V, třetí 15V... a použít až doma DC-DC měnič pro nabíjení akumulátoru.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od:
Datum: 23.02.14 11:04

Zapojit zdroje paralelně lze jen tehdy, když zdroje mají stejná napětí.

V případě nestejných napětí dochází k vyrovnání napětí a některé zdroje by to mohlo zničit, navíc proud může dosáhnout zkratové hodnoty a poškodit vodiče.

Ve vašem případě nelze alternátory spojit paralelně, neboť dávají různá napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 12:09
avatar

měnič v případě použití alternátoru nepotřebuješ,vyrábět budeš ss napětí.Nabíjet pak můžeš pouze AKU 6V .Ty pak můžeč propojit seriově,nebo paralelně.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 13:48
avatar

Alternátor vyrábí AC (ALTERNATING Current).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.02.14 13:41
avatar
Pokud se jedná o alternátorek z jízdního kola, je to nestabilizovaný zdroj s proudovou charakteristikou. Nelze tedy k němu přistupovat jako ke zdroji s daným napětím (což jsou chemické zdroje napětí a také dynama). Napětí je totiž u takového alternátoru dáno nejen otáčkami, ale i odběrem.
Nezatížený může dávat desítky voltů, při zkratu dávají o něco více než je jejich maximální proud, takže zhruba 0,6 - 0,8A.
Pokud by měl každý z alternátorů usměrňovač, opravdu je lze propojit paralelně. Po roztočení by se jejich napětí vyrovnalo, lišily by se pouze proudem (vyšší otáčky - větší proud). Usměrňovače by také zabránily zpětnému proudu u těch alternátorů, které by se točily pomalu nebo vůbec. Zároveň nesmí dojít k odpojení zátěže a tady je jeden problém:
Tak jak by se akumulátor nabíjel, rostlo by napětí soustavy - na pokles odběru do akumulátoru by alternátory reagovaly vzestupem napětí. Motocykly s akumulátorem a altíkem s permanentním buzením mají často zkratový regulátor. Ten zatížením alternátoru reguluje jeho napětí. Ty bys tam musel mít podobnou stabilizaci - nebo si takový motocyklový regler sehnat.
doplněno 23.02.14 14:28: Pokud tyto měniče mohou pracovat paralelně, taky by to šlo. Jenže potom už by to bylo poněkud "přeměničované" a účinnost už by šla mírně řečeno poněkud do kopru...
Tyto alternátory ti 12V dají taky, při dostatečných otáčkách.
Ohodnoceno: 2x
 
Od: krysak*
Datum: 23.02.14 13:55

dobrá odpověď, moc m pomohla. A když použiju na výstupu DC-DC měnič na nabíjení 12V akumulátoru, který bude mít kapacitu, že by se dobíjel několik dní, takže plné napětí by jsem si pohlídal a připojil zátěž.

a nebo ještě že by jsem u každého usměrnil a použil http://www.hadex.cz/w071-zdro…any-6v1a--52x22mm-stavebnice/

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.