Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Lampička - vypínač oprava

Od: jirka1989 odpovědí: 6 změna:

Dobrý de,

Mám stojatou lampu, které má závity na 2 žárovky.. jsou tam 2 vypínače, navzájem propojené. Nedopatřením se mi jeden vytrhl, rozdělal jsem vypínač a vkládám fotku. Poradíte mi prosím jak to opravit?

Jsem úplný amatér, proto vkládám podrobné foto...nechci nic pokazit, tak se radši ptám.

díky Jirka

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jm*
hodnocení

2x

Fotku nikde nevidíme :D

jirka1989
08.02.14 17:01
hodnocení

Lampička - vypínač oprava
Lampička - vypínač oprava #2
Lampička - vypínač oprava #3

hodnocení

0x

Nějak z fotky nechápu funkčnost levého vypínače. Jednu přívodní fázi a průchozí nulu (kterou se dívám máte rozpojenou) bych chápal, ale že z dvou vypínačů stále vychází jen jedna spínaná fáze, to je pro mě jaksi nepochopitelné... *nevi*

doplněno 08.02.14 17:11:

ajo, už to vidím, vy jste vytrhl celou dvojlinku...

No, fáze (hnědý) musí přijít stejně jako na pravý vypínač, ale na ten levý.

Nula (modrý) se spojí dohromady s přívodním modrým a výstupním modrým - tedy všechny modré propojit.

Jestli nemáte potřebnou kvalifikaci, do opravy se nepouštějte!

doplněno 08.02.14 17:14:

upevnění vodičů je tedy na pováženou, já osobně bych celý vypínač vyhodil a nahradil něčím kvalitním, buď se šroubovacími nebo pružinovými svorkami. Tohle je až nebezpečné, vytrhnutím spodního vodiče (není nijak zajištěn) může velmi lehce dojít k úrazu elektrickým proudem!

doplněno 08.02.14 17:15:

Ano, chápete to dobře. Jen bych nerad červenou větu v budoucnu změnil na "já vám to říkal"

jirka1989
hodnocení

tak snad ty 2 dráty dokážu dát na místo do svorek ...hnědý nalevo(tam kde je prázdno), modrý doprostřed k modrému, chápu dobře?

jirka1989
hodnocení

dráty jsem dal do svorek jak jste řekl, zítra dojde kamarád, co dělá elektrikáře:) jen to zkontroluje jeslti to je dobře, zatím to zapínat nebudu, děkuji mockrát za odpověď

jirka1989
hodnocení