Free Generátor, perpetum mobile

Od: Datum: 31.01.14 12:10 odpovědí: 30 změna: 04.02.14 20:51

Ahoj chci se zeptat je možné propojit motor a generátor a že když by se zatáhlo za řemen aby se to začalo točit že by ten motor otáčel generátorem a generátor tak vyráběl elektřinu pro ten motor a ten by točil stím generátorem a že by se vlastně když to řrknu špatně navzájem poháneli? Vím asi je to blbost electrice moc nerozumím tak se ptám.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.01.14 12:14
avatar

Jasně - perpetum mobile

Ovšem na co jste zapomněl, jsou ztráty - třením, tepelné atd. Takže to pohánění navzájem nemá dlouhého trvání

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 31.01.14 12:14
avatar

Ááá ! Máme tu nového vynálezce perpetua mobile ! Tož držím palce, ať se zadaří ! *ua*

doplněno 31.01.14 12:22:

Ale vážně, slovy klasika: Je to marný, je to marný, je to marný... !

Ohodnoceno: 1x
 
Od: buss®
Datum: 31.01.14 12:20

Kdyby to šlo, tak je máme skoro všeci a výrobci el.nergie a pod. už odešli do kelu. Myslet.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 12:22

Jo. Jen musíš sehnat motor co má 100% účinnost (běžné stejnosměrné elektromotory mají myslím kolem 40-60%) a zároveň generátor co také přemění 100% pohybu na energii. Jo a pak ještě musíš sehnat řemen, který jednak nebude vůbec prokluzovat ale přitom nebude klást žádný odpor. Stačí vyřešit těchhle pár drobností a je to.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: miro®
Datum: 31.01.14 14:07

A ještě propojovací kabely, které nebudou mít žádný (elektrický) ohmický odpor. -miro

Ohodnoceno: 1x
 
Od: martinxx1
Datum: 31.01.14 12:40

Jo nad tim jsem taky uvažoval ale nevěřil bych že se na to někdo zeptá :D bohožel je to nemožné :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 31.01.14 12:49

Nic není nemožné :-D

motor a generátor na jedné hřídeli v magnetickém závěsu místo ložisek, umístěné ve vakuu. Vinutí motoru a generátoru ze supravodiče a bude se to točit hooodně dlouho :-D

doplněno 31.01.14 12:51:

Ale na to stačí obyčejný setrvačník...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 31.01.14 12:49
avatar

Ono to ma i jiny hacek. I pokud by v celem systemu byli nulove ztraty, ty si do toho vlozil pocatecni energii (to roztoceni rukou), generator by vyrabel presne tolik energie, kolik si do toho vlozil a motor by se presne timto mnozstvim energie roztacel.

Ale takovyto system by neumel zvysit otacky nebo prenest zatez, pac by nemel kde brat dalsi energii. mel by stale pouze to mnozstvi energie, ktere jsi mu dal ty na zacatku.

Zkratka by to pohanelo sama sebe bez jakehokoliv dalsiho uzitku. Neslo by to k nicemu pouzit. Mozna si to vystavit doma na policku a chodit se na to divat, jak se to pekne toci.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pest®
Datum: 31.01.14 12:55
avatar

Náhodou, něco podobného jsem mě napadlo někdy na zš spojit hřídelky motorků z autíček a propojit je drátky, za točit a musí to běhat. Považoval jsem to za zcela geniální, ale nikdy to nefungovalo :-D

doplněno 31.01.14 12:59:

Ted jsem si vzpomněl, že ta myšlenka vzešla z nějaké encyklopedie, kde bylo následující zapojení bateriie> motorek> druhý motorek (ve funkci dynama)> žárovka. Říkal jsem si, že když ten druhý vyrábí proud, tak přeci nepotřebuji baterii a žárovku jsem tam taky nechtěl.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 12:55
avatar

*sok* Už 50 let se marně snažím vymyslet perpetuum mobile. Bože, ono je to tak jednoduché *sok* ! Že mě to taky nenapadlo! *nevi*

Nic ve zlém *placni* , tenhle nápad snad měl každý kluk, kdsyž se začal zajímat o techniku (mě nevyjímaje). *frajer*

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.01.14 13:00

Je to jednoduché. Stačí " jen " odstranit všechny pasivní ztráty v motoru a generátoru a je to vyřešené. Pak už by stačilo motor čímkoliv roztočit na patřičné otáčky a perpetum mobile je na světě! A jste slavný! Všichni fyzikové z celého světa by přinejmenším bledli závistí, že na to nepřišli sami. To jen tak pro zasmání. Myšlenka je to ale výborná .

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.01.14 13:41

Asi by to šlo, kdyby nebylo ztrát jak už psal kolega nahoře :D a taky už kvůli tomu, že ty nejlepší elektromotory mají účinnost max 98-99% tak by to nemělo moc dlouhého trvání a ztráty by to zabily :D

Zkrátka: neseženeš elektromotor a generátor se 100% účinností a vodiče co by něměli žádné ztráty. Jinak by to bylo na Nobelovku :D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 14:20
avatar
Samozřejmě že je to blbost.
Po světě ale chodí lidé kteří tomu nevěří, mají pocit že to musí fungovat, nebo si to prostě chtějí ověřit na vlastní bulvy.
Když je takový jedinec i kutil, může být i sranda. Jako třeba tento:
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?topic=13610.0
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.01.14 15:32
avatar

Jo, to je dobrej magor... . připomnělo mi to článek jednoho "vynálezce" z roku 2002, který jsem si stáhnul z jeho stránek. Těch úžasných vynálezů tam měl víc, ale odkaz na ony stránky už nemá smysl, je na nich jen informace, že byly uzavřeny z důvodu "přetížení" autora. Takže jen malá ukázka.

Větrná elektrárna za pár korun
je akce zatím ve stavu nedokončeném, ale práce úspěšně pokračují a spuštění snad bude realitou. Celý projekt je založen na těchto kritériích:
1) Zhotovit malou domácí elektrárnu s nízkými finančními náklady,
2) Využít cenově dostupných hotových dílů používáných v jiném oboru - tímto snížit vlastní výrobu v domácí dílně na minimum. Níže uvedené obrázky nezobrazují konečný stav, ale pokládám za užitečné informovat o tom, jak věc pokračuje.

Záměr využití el. energie:
Elekrickou energií chci využít pro teplovzdušné zařízení k vytápění popř. dotápění. Zařízení bude obsahovat odporový drát + ventilátor. V letním období ohřev vody.

K vyrobení rotoru jsem zatím použil tento materiál:
- tyčky na nichž jsou umístěny lopatky - čtvercový hliníkový profil z starých TV antén
- rotující osa - zadní náboj jízdního kola
- lopatky - polystyrénové desky
- převod do rychla - řetězová kola jízdního kola
- axiální ložisko - přední náboj jízdního kola

Stručný popis
- lopatky "zavěšené" na tažných pružinách. Při silném větru se sklopí do závětří
- rotor se natáčí za větrem na principu korouhvičky - jako axiální ložisko náboj jízdního kola

Obracím se vás, pokud máte nějaké zkušenosti s elektrickou části, budu potěšen podnětnými návrhy. Otázkou pro mně je, jaký elektrický generátor použít - nejraději dynamo nebo alternátor používaný u aut, bohužel nevím, který typ by byl vhodný. Pokud možno takový, který by měl permanentní magnety (bez buzení).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 16:20

Ta diskuze o alternátorech je naprosto super :)

Přece tohle nikdo nemůže myslet vážně :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 31.01.14 14:22

Je to asi obdobný problém, jako vymyslet baterku, která svítí tmu.

Také bych připoměl co jsme se ve škole učili: Nic se nedá získat, ani ztratit. Jen se jedno dá přeměnit v druhé - jiné, v souladu s účinností předmětného děje. To platí i pro sílu, práci, výkon i energii, atd. -miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slimy
Datum: 31.01.14 19:31

Vím že to asi nejde ale už jsem to jednou viděl a fungovalo to já myslím že to jde a že to někdo vymyslel jenomže kdyby se to začalo používat tak by se ropné společnosti mohli jít zahrabat atd. prostě si myslím že to jde ale že to nedovolí sme měli dobrého učitele Fyziky a mě vždy bavila takže jsem tak přemejšlel a napadlo mě tohle a jelikož nejsem elektrikář tak se v tom zas tak nevyznám.

Datum: 31.01.14 19:36
avatar

Ono se dá na Internetu najít řadu "fungujících" perpetuum mobile, ale všechno je to fake. Někdy velmi dobře udělaný.

doplněno 31.01.14 19:55:


tohle se mi líbí. Zejtra jdu shánět velký magnety a namotuju si je do auta. *haha*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 31.01.14 21:44
avatar

Jo, to je jako sedet na lodicce a foukat si do plachet.

A nebo to s kockou a chlebem s maslem. Kocka, kdyz se pusti z vysky na zem, vzdy dopadne na nohy. Chleba kdyz se pusti na zem, vzdy dopadne namazanou stranou dolu. Tedy kdyz kocce na zada privazeme chleba namazanou stranou nahoru a pustime, zacne kocka rotovat a nikdy nedopadne na zem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.01.14 21:54
avatar

Jo, to znám, to je taky světovej vynález. *ua*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.14 10:42

Tak já už jsem přišel na vylepšení - tři kočky slepit po 120 stupních zády k sobě a vznikne třífázový generátor.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 01.02.14 21:20
Ohodnoceno: 0x
 
Od: slimy
Datum: 31.01.14 19:37

Tady jsem našel tohle :D


Datum: 01.02.14 10:40

To je toho, ale jestlipak má vymyšleno, jak to zastavit?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelj
Datum: 01.02.14 18:30

Je to jen kouzelnicky trik.

Celkova energie se z principu zachovava, ale jeji forma se meni. Vsechny druhy energie se nakonec zmeni na teplo, ruzne teploty se vyrovnaji a s vesmirem bude utrum. Tak daleko ale jeste nejsme, talze jeste mame elektrinu a ta se nekudu do toho perpetua mobilea privadi.

P.J.

Brno

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.02.14 01:16
avatar

Špatný trik - má přívod lištou z pod ponku

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 02.02.14 13:10
avatar

Energetické ztráty nejen mechanického typu vám bohužel plán překazí. Vznikne elektromagnetické pole, které část energie pošle do pryč, taky jiná záření, ztráty ve vodičích a hlavně mechanické tření. Skončí to tak rychle jak to začalo

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.02.14 23:56

Ta větrná elektrárna je ale "rozumná, ne perpetum". Jinak normální člověk nechápe, na jaké pitomosti lidi nepřijdou..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.02.14 09:05
avatar

Větrná elektrárna samozřrjmě není perpetuum, ale v tomhle provedení je to podobný nesmysl. Možná by to dokázalo roztočit dynamo z kola, ovšem to má cca 3W výkon, takže na plánované vytápění jedné místnosti by bylo potřeba zhruba 1000 takových větrníků. Autor tam má i jiné "perly", například získávání elektřiny pro spotřebu domácnosti ze statického náboje, vznikajícího třením větru o izolovanou střechu domu *haha* . Škoda, že už ona stránka nefunguje, byla docela k pobavení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slimy
Datum: 04.02.14 20:51

No jo no nejde to chápu ale tak aspoň sem vás pobavil no :D

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.