Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
protože nejsem žádná expertka na fotografování ptám se,jak na fotku s rozmazaným pozadím,kde je zaostřena osoba v popředí.Nevím zda to půjde u kompaktů,které mám k dispozici - olympus mju 7010,nikon aw100 anebo fotoaparát v telefonu samsung galaxy s3.
Zajímá mě zda jde taková fotka vytvořit hned při fotografování,nemyslím pozdější úpravy v editoru...
Děkuji
Lze to vytvořit už při fotografování, ale chtělo by to vypínatelnou automatiku (ruční nastavení ostření, clony a času). Pomocí těchto tří nastavení se dá zvolit potřebná tak zvaná "hloubka ostrosti". Dobrý výsledek ale vyžaduje trochu zkušeností.
doplněno 20.01.14 21:15:Našel jsem tenhle odkaz. Je to sice trochu obsáhlejší, ale jestli máte skutečný zájem o vytváření jiných fotek, než je vzpomínka na dovolenou u moře, doporučuju přčíst.
Tak telefonem to nepůjde určitě, u kompaktu z dlouhým ohniskem objektivu to jakž takž jde, ale není to ono, musíte hodně přiblížit, tímpádem hodně odstoupit a vůbec je kolem toho tolik starostí, že to za to nestojí
Takže jedině dodatečně softwarově v PC.
doplněno 20.01.14 21:12:magdon:
u kompaktu si z hloubkou ostrosti pomocí clony moc nezahraješ ...
obecně řečeno nastaví se nízká clona a zaostří se na předmět v popředí. u kompaktů bez možnosti volby clony to bývá v režimu portrét a mám pocit, že i makro mi tak zaostřovalo, ale s tím si teď nejsem tak úplně jistá jistá.
U dnešních kompaktů v režimu portrét je to z větší části softwarová záležitost, u makra je to celkem logické díky předmětovým vzdálenostem...
doplněno 20.01.14 21:18:Všichni zde teoretizujete celkem správně, ale zapomínáte, že u tak malých FYZICKÝCH ohniscích, které mají objektivy kompaktů je to prakticky skoro nemožné
No vím, že s kompaktem moc nevykouzlím,ale ani nechci žádnou bezchybnou profesionální fotku. Těch profesionálů už je stejně víc než dost Do zrcadlovky se mi zatím nechce, to bych musela nejprve poruzumět všem těm pojmům atd.