Reklamace iPhone 5

Od: Datum: 15.12.13 22:10 odpovědí: 25 změna: 03.01.14 11:37
Zdravím . vlastním MT iPhone 5 1rok . zůstal mi v ruce home button. Tak volám na Apple, kde jsem ho zakoupil a radim se jak postupovat. Bylo mi doporučeno ať mt zašlu do českého servisu. Po týdnu mi dojde email ze reklamaci neuznávají z důvodu zasažení kapalinou. To odmítám ale nemam důkazy ze lžou nebo MT poškodili schválně. Navrhli výměnu celé desky za cca 8 tis. Já oponuji, ze nereklamuji nefunkční MT ale tlačítko. Neuspěl jsem, stále opakují ze mt zasažený kapalinou neopraví resp. nevymění. Mt si nechávám zaslat zpět. Ještě zkusím volat na Apple Care, kde je jim to líto a nabízí mi konzultaci s techniky v USA a v angličtině. Když jim říkám, že si snad dělají srandu tak prý ne a jinak mi nepomůžou. Uvažuji o soudním znalci a rozpor s neuznanou reklamací, ale nejsem si jist zda to vůbec pomůže i kdyby znalec potvrdil ze tlačítko nemá nic společného s případnou vlhkostí, popř tekutinou. Nevím jak dál postupovat a jestli se vůbec dá uspět. Co myslíte? Máte někdo podobnou zkušenost? Předem děkuji.
doplněno 16.12.13 12:09:

Sám znalec se kterým jsem to již konzultoval tvrdí, že si ani on není jistý, že Apple mě nevyfakuje i s jeho posudkem, který bude v můj prospěch. Co mám dělat pak?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.12.13 22:15
avatar

No, ciste teoreticky mas pravdu. Reklamovat muzes i takovou zavadu, ktera nema se zasazenim telefonu vodou zadnou souvislost. jenze, kdo ti s tim pomuze. Za prve vidim neseriozni postup Applu, a za druhe ti nezbyva nez se opravdu obratit na soudniho znalce a dale si uz od takovych podivnych prodejcu jablek nic nekupovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 15.12.13 22:17

Buď s tím chcete něco dělat, nebo ne. Když ano, tak toho znalce, pokud jste si jist svým názorem. A třeba se poradit i u SOS.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.12.13 22:23
Sám znalec se kterým jsem to již konzultoval tvrdí, že si ani on není jistý, že Apple mě nevyfakuje i s jeho posudkem, který bude v můj prospěch. Co mám dělat pak?
Datum: 15.12.13 22:28

Hodilo by se Vám něco podobného:

http://smartmania.cz/bleskovk…ho-galaxy-s4-novou-lumii-6441

Co tak pohrozit medializaci?

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 15.12.13 22:28
avatar

soud...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 16.12.13 12:29

Soudit se.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 16.12.13 12:37
avatar

Zrejme jedina moznost.

Problem je, ze Apple se muze klidne vytasit s desti soudnima znalcema, kteri budou svedcit v jeho prospech a hlavne s deseti pravnikama, kteri urcite najdou nejakou malou veticku nekde na konci obchodnich a reklamacnich podminkach Applu.

Bez velmi dukladne (a tim padem i patricne drahe) pravni pripravy, ktera ani nemusi dopadnout pozitivne, je soud s Applem financni sebevrazda.

-

Zacal bych hledat nejaky precedens. Ne nutne hned pravni, ale o vyrizeni stejne reklamace. Pac co vim, tak Applu ty tlacitka vypadavaji a prestavaji fungovat pomerne casto.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 16.12.13 12:50

Solidní, slušná firma vychází zákazníkovy vstříct, mnohdy i s vědomím, že závadu způsobil zákazník. Mě se to stalo s fotoaparátem, přestože to byla moje vina, oznámil mi servis že mi to zdarma opraví, ale nemohou dodržet zákonou lhůtu 30 dní.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 16.12.13 12:59
avatar

Solidní, slušná firma...

S tim se neda nez souhlasit a v tomto konkretnim pripade si lze leda povzdychnout "No prave".

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 16.12.13 13:06

Když si člověk uvědomí, jak velké prostředky vynakládají firmy na reklamu (mnohdy stupidní) , tak takovýto přístup je také reklama a nemalá, rozhodně je to smysluplnější než doživotní záruka

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.13 14:22
Precedens jsem nenašel, i z vyjádření DTest ani oni neznají sebevraha, který se soudil s Apple.
Datum: 15.12.13 22:34
avatar

bojovat a zkouset no , jj je to prasarna reklamovat a oni to neprijmou , mob hodi do vody a mas smulu a nikdo to nedokaze! zkusit znalce , soudy ... ale chce to mit cas , penize a nervy

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 15.12.13 22:39
avatar

Jestli tomu dobře rozumím - telefon fungoval dál, pouze upadnul home button? Logicky by se dalo říct, že pokud v takovém případě odmítli button opravit, museli by zdokumentovat příčinnou souvislost mezi vniknutím kapaliny a upadnutím tlačítka (to by asi bylo možné jen v případě, že je tlačítko v telefonu přilepeno lepidlem, které neodolává vlhkosti). Je ale možné, že podmínka přijetí jakékoliv reklamace je podmíněna u Apple nevniknutím vlhkosti do přístroje. Potom jste asi v háji. Protože není zdokumentován stav přístroje před odesláním na reklamaci, opravna bude tvrdit, že do telefonu vnikla vlhkost Vaší vinou a Vy jim to nijak nevyvrátíte. Můžete sice tvrdit, že kapalinu nalili do telefonu oni, ale nijak to nedokážete. Znalec může zdokumentovat pouze současný stav, jaký byl stav telefonu před předáním do opravy už nikdo nezjistí.

Co se týká zjištění, zda byl telefon vystaven vlhkosti - každý telefon má v sobě speciální samolepku, která ve vlhkém prostředí změní barvu. Slyšel jsem o tom, že pokud si opravář neví s telefonem rady, prostě samolepku znehodnotí a opravu odmítne (možná jsou to pomluvy typu jedna paní povídala). Doporučuji tedy příště nekupovat předražený Iphone, ale třeba něco vodotěsného s Androidem jako mám teď já. Nějaké přechody ze zimy do tepla nebo třeba použití v dešti či při plavání mě od té doby naprosto netrápí. Není to přitom žádná hnusná cihla - na první pohled nikdo nepozná, že se jedná o vodotěsný mobil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.12.13 12:13

Jasně,MT je jinak plně funkční.Reklamoval jsem ho na základě vypadlého HOME BUTTONU. To,že tam jsou známky kapaliny mi psali ti z českého servisu. Já stále tvrdím,ať mi vymění knoflík a pokud to neumí ,tak celý telefon. Právě oni argumentují,že MT jen vyměňují a že já bych na tom prý vydělal.Mě to ale přeci nemusí zajímat,že nemají komponenty.

Od: bmbx®
Datum: 16.12.13 12:27

Zásah kapalinou je oblíbená výmluva českých servisů při reklamaci - bohužel. Některé (možná už všechny) mobily jsou vybavovány malými indikačními samolepkami, které změnou barvy bezpečně dokáží, zdali byl telefon vystaven nebezpečné vlhkosti.

doplněno 16.12.13 12:33:

Ale jak píše megacruiser, lze to zfalšovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.12.13 02:24
avatar

Nevím jak moc znáte internet ale bohužel co se opravy idevice v čr týče je český servis a další kolegové podobného ražení jsou ten největší odpad a plebs... stačí si najít kauzu http://mobil.idnes.cz/jan-kra…c=A130606_171722_mob_tech_hro

Každý trochu zkušený člověk doporučí koupit to spíše v isetos,qstore,istyle a podobné premium reseller které mají schválení na prodej od apple šmudlů ale umí si zařidit rychlé jednání...

Většina lidí co skrze tyto shopy reklamovala neměla jedinný problém...zatímco český servis=vniknutí kapaliny...

A i když nevím jak to vaším MT je/bylo po vniku kapaliny nemusí být oprava 100% ale zákazník bude bučet na servis, chrání tak sami sebe...

JInak je dnes dost zručných lidí co tyto jednoduché věci udělají doma "na koleni" popř se tím přiživují...

Nevysoudíte nic=vnik kapaliny(vlhka)=porušení podmínek užívání=konec záruky.

Pokud se nepletu tak ty samolepky jsou v počtu 3 nebo 5 kusů (jack,konektor,repro,u baterky...) jedna zčervená a...

doplněno 18.12.13 12:46:

S tímto člověkeme by se mělo jít dohodnout na čemkoli, velmi zkušený a dobrý...do kupy dal lecos...

http://www.iphonekafe.cz/ipho…rava-7luke-com-iphonekafe-cz/

A teoreticky vám ověří i ty samolepky, možná i vymění za "nové" ...

Zkusit napsat...za to člověk nic nedá...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.12.13 11:15

95% MT mají v sobě vlkost,je to přirozené.Znamená to,že mají postavené zaruční podmínky tak,aby nikdy neopravovali.

Jenže,já nereklamuji nefunkční MT,nebo vlhkost,nýbrž tlačítko a to je též v rozporu s kupní smlouvou a oni by to měli dát do původního stavu. Když na to přijde,neměli důvod MT vůbec rozebírat!

P.S. Tu kauzu z J.Krausem znám a dobře jim tak za tu negativní reklamu !

Datum: 19.12.13 13:04

Díky za tip. Jde o to,že v servisu už MT byl a pos sériovým číslem mají záznam+foto těch indikátorů. Najednou tam pošlu indikátory bílé?

Od: medpimd
Datum: 19.12.13 13:21

Proč te nereklamujete v zahraničí, Apple nemá mezinárodní záruku? V případě mezinárodní záruky pojedu do Německa/Rakouska a dám to do opravy. Hotovo. Já tyhle věci pro jistotu kupuju rovnou v Německu. S reklamcí potíže nemám. Divím se lidem, že kupují věci v CZ. Jednak podporují českou zlodějnu a pak brečí nad rozlitým mlékem. Českému obchodníkovi prostě nedám ani korunu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.12.13 00:30
avatar

Proto bych nikdy do Applu nešel. Na to bych neměl klidný nervy a těm arogantním tzv. nadlidím z Applu bych musel jedině ublížit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: demijan*
Datum: 21.12.13 10:44

Ale se podivejte že se to může stát i ujiné značky a co potom ,mě se to teda nestalo když jsem reklamoval iphona a mě vyměnili kus za kus..Tak tady nehaňte ,mě zase u samsunga napálili cenovou bombou!Tak už nikdy samsunga apod.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 21.12.13 16:13
avatar

Tady je chlapečku jeden velký problém...tazatel prakticky s lidma z Apple nejednal... veškeré jeho výtky patří k české firmě...

Já osobně neznám lepší přístup než od Apple, zase je to oficiální pobočkou v německu...

Tam vyměnili přístroj kus za kus kvůli orasklého zadního krytu jenž drží nad dvou šroubcích a systému západek...

To že onen úžaný český servis má možnosti(rozuměno prostředky/konexe) stát se smluvním partnerem a HLAVNĚ to řídí a opracují češi..se vše ukazuje jak to kde vlastně je...viz krausova "reklama" ...

Je to zvláštní, zatímco u baterky za 3 tis u v záruce koupeno v UK mi prodejce uhradil poštovné ač to byl eshop a já nebyl angličan...

Tak česká firma..ale to víte oni to opravují v praze a musíte platit poštovné...vše to je o chování a hrabivosti...

Osobně jsem objednával několik strojů typu alienware z němemcka protože ceny ale HLAVNĚ TO JEDNÁNÍ, to bylo úplně ale úplně někde jinde...a co vím tak ani zde na poradte nejsem ani první ani poslední kdo si pochvaluje nákupy u sousedů,reklamace,ceny...

Vše je to o lidech...bohužel/bohudík...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.14 11:36

Tak trochu jednal. Nicméně mne odkázali na anglicky mluvící help desk,nic jiného nebyli ochotni udělat:(

Též trvali na tom,abych iPhone zaslal do českého servisu ...

Od: demijan*
Datum: 21.12.13 10:42

nechápu kam jste to dával reklamovat,ale já měl problém s tlačítkama a mě vyměnili za jiný kus iphona.. To se může stát i samsunga atd! Tak tady že apple je neseriozní to jsou i u samsungu atd.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.01.14 11:37

Dával jsem to reklamovat tam,kam mi řekli na apple store/cz care.

 

 

 

Poslední otázky Poradny elektronika
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.