Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace mobilu

Od: 123mirek® odpovědí: 11 změna:

Zdravím,

před měsícem a půl jsem si koupil nový mobil v Elektrowordu. Přestal však fungovat fotoaparát, ztrácí se signál a maže se mi telefonní seznam. Chtěl bych buď vrátit peníze, nebo vyměnit za nový kus. Mám na to právo? Já si myslím, že podle parag.616 ano.

doplněno 14.12.13 16:22:

Dnes jsem šel do Elektrowordu s tím, že chci buď nový telefon nebo vrátit peníze. Ať jsem to zkoušel na reklamační techničku jakkoliv, pořád trvala na tom, že mobil musí nejprve prohlédnout technik. Řekl jsem jí, že odstupuji od smlouvy. Ona řekla, že v tom není problém, ale k technikovi mobil stejně musí. Pokud prý on najde 3 vadné součástky, dostanu nový mobil nebo peníze. Ona prý nedokáže posoudit, jestli je porucha tak závažná či není. Musím uznat, že to má logiku, protože to by kdejaký chytrák vrátil mobil jenom kvůli tomu, že se mu nelibí...Nakonec jsem jim ten mobil nechal a budu muset čekat jak to s ním dopadne. Stál mě 5000,- a byl bych raději, kdybych dostal nový a nebo peníze nazpět, protože většinou se závada projeví po čase znovu a já budu naštvanej. No co se dá dělat...

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

meklmor
hodnocení

0x
Ano ,normálně vemte veškeré papíry a krabičku od telefonu a běžte do prodejny.Telefon vam vyměnit musí

 

ohneta*
hodnocení

0x

Vemou vám ho na reklamaci, mají 30 dnů na vyřízení. Něco jiného by bylo, kdyby se vada projevila hned při prvním spuštění.

hodnocení

Já ale nemůžu být bez mobilu. Denně ho potřebuji. Myslím si, že když budu trvat na výměně, musí mě vyhovět.


Mám možnost odstoupit od smlouvy z důvodu vadnosti zboží?

ANO

Kdy?

Právo odstoupit od smlouvy máte v případě:

1) neodstranitelné vady, která brání řádnému užívání věci.

2) opětovného výskytu stejných odstranitelných vad, což praxe chápe jako minimálně tři vady.

3) většího počtu různých odstranitelných vad, což praxe chápe jako vady minimálně tři najednou, popř. čtyři postupně.

4) neodstranitelného rozporu s kupní smlouvou, např. při dodání padělku.

5) fikce neodstranitelné vady v důsledku nevyřízení oprávněné reklamace ve lhůtě 30 dnů (popř. individuálně smluvené delší lhůtě). POZOR: "Vyřízená"reklamace se ne vždy rovná reklamaci uznané.


Zákonný podklad:

§ 622, § 616 zákona č. 40/1964, Sb., občanský zákoník, § 19 odst. 3, § 24 odst. 7 t) zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele, Nález III. ÚS 2983/08, R 22/1983

Tohle píšou v spotřebitelské poradně.

 

buss
hodnocení

0x

Ano, právo na opravu, výměnu. Pokud to není možné, lze též žádat slevu či od smlouvy odstoupit.. Žádat o písemé uplatnění reklamace, popř. potvrzení, uvést vadu a co uplatňujete.

 

hodnocení

0x

Dobrý den, pokud máte účtenku k telefonu tak máte právo na reklamaci. Reklamace může trvat maximálně 30 dní, pokud potrvá déle máte nárok na okamžité vrácení peněz. Reklamovat výrobek můžete 3x, potřetí už Vám musí vrátit peníze. Žádat o okamžitou výměnu můžete, ale pokud je to nějaký china šmejd spíše bych trval na vrácení peněz a mezi tím bych si koupil nějaký levný záložák, třeba i z bazaru (jsou tam levné a mnohdy hodně dobré kousky i se zárukou). Mobil co umře po 1 a 1/2 měsíci bych znova a ten samý model nechtěl ani náhodou.

 

hodnocení

0x
avatar gismo
Pokud uplatníte reklamaci do 6 měsíců a vadu uznají, musí vám přístroj vyměnit nebo vrátit peníze. Ale musíte si o to říct, jinak vám udělají klasickou reklamaci do 2 let a přístroj vám v případě uznání vady opraví.
Jinak máte nárok po dobu vyřízení reklamace na zápůjční telefon...
majsterjoe*

S tim narokem na nahradni telefon nesouhlasim.

Ale s vracenim penez, nebo vymenou zbozi za jine v ramci reklamace vyrobku do 6 mesicu od koupi souhlasim.

 

daniell*
hodnocení

0x

Máte právo na výměnu-servis (podle posouzení technika). Pokud máte učtenku od telefonu můžete zajít do prodejny a chtít nový kus (vě vašem případě vám vyhovět musí) - na to máte právo v době 2 roků od nakupu (nebo více podle smlouvy)

Zapůjčení náhradního zařízení je čistě na prodejci, někde vám ho půjčí někde ne... je to o jejich ochotě

doplněno 14.12.13 13:13:

vyřízení reklamace trvá max. 30 dní

majsterjoe*

Chtit novy kus v ramci reklamace dvou let?

 

buss
hodnocení

0x

No a nekecá? Pro vás platí § 616/4.

hodnocení

Tím paragrafem jsem se oháněl a neuspěl jsem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]