Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sensor MAP - čištění

Od: dedabrno® odpovědí: 1 změna:

Vážení kolegové, moje otázka někde mezi oborem auto a elektronika.

Po dlouhém trápení s náhodným škubáním u Hondou Civic 1,4 i, motor D14A 66 kW (servis také nebyl úspěšný) jsem zúžil výběr možné příčiny na nečistotu v sensoru ASSY MAP od DENSO, typ 079800-3000.

Motor se rozbíhá bez problémů a není přitom ani poznat bez vliv venkovní teploty. Jakmile se však dostatečně zahřeje a zejména je-li venkovní teplota vyšší, dostavuje se jakési škubání při rozjezdu na jedničku a pak na dvojku, někdy to zoufale bouchá, pokouším se to regulovat plynem . Mám i podezření na to, zda to chování není závislé na velkých změnách venkovního barometrického tlaku, ale to už může být fantazírování.

Vzduchový filtr do motoru je nový, dtto svíčky a zapalovací kabely, vyzkoušena různá aditiva do motoru.

Někdy jsem už zajásal, že po aditivu je to dobré, ale pak najednou to bez zřejmé přičiny skáče, proto to podezření na vnější atmosférický tlak.

Sensor pravděpodobně není již k sehnání a když tak za cenu nepřiměřenou věku auta a možnostem starobního důchodce.

Takže asi zkusím demontovat sensor a namočit podle jistých doporučení jej do čistícího technického benzinu. Váhám, zda je to bezpečná volba, aby nedošlo k definitivnímu poškození sensoru. Trichlorethylen asi ne? a co lihobenzin (z lékárny)? Není nakonec ta kombinace lihobenzinu nejméně riskantní?

Budu vděčný za pomoc. Auto je jinak v rozumném technickém stavu, STK v pořádku a pár roků by mělo ještě sloužit, ale ten popsaný problém je spíš hra na nervy na křižovatkách apod.

Děkuji

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Úplně nejlepší je pro potvrzení závady změřit kolik dává. Měl jsem před rokem závadu kdy auto chcípalo, netáhlo a škubalo. Diagnostikou zjistily v autodílně MAP senzor, sehnal jsem jej na vrakovišti a dobré až po čase se to zopakovalo. Nechtěl jsem věřit že by to byl zase MAP senzor tak jsem pátral na netu, až jsem našel hodnotu v klidu a při nějakém podtlaku. V klidu seděla a na podtlak se měnila, usoudil jsem, že chyba bude jinde a pátral dál, nakonec to byl nízký tlak palivové pumpy.

Taky je možné, že vypátráte jednoduché spuštění diagnostiky, která by mohla ukázat zhruba závadu.

Nikde nebyla zmínka ani v manuálu, ani v servisním manuálu, že pokud se vypne zapalování a do 5 sec. se zapne, začne kontrolka "engine servicing" blikat a počet bliknutí mi ukáže okruh závady - to jsem vypátral na zahraničním foru :-D

doplněno 06.11.13 12:12:

Pokud je příčinou MAP senzor, nevěřím že vyčištění pomůže ( předpokládám že bude stejné konstrukce podle toho jak vypadá a běžné nečistoty nahromaděné provozem na něj nejspíš nemají vliv)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]