Poradí někdo s výběrem objektivu?

Od: Datum: 04.12.13 17:47 odpovědí: 9 změna: 04.12.13 22:41

Probírám stránky netu a vždycky stejně skončím tady na poradně. Může mi někdo pomoci s výběrem objektivu. Jsem fotograf začátečník, který si zvyšuje nároky na fotku. Mám koupený Nikon 1 J1 s výměnnými objektivy. Vlastním tedy jen základní 10mm. Chtěla bych - nejlépe přes nějaký bazar dokoupit další objektiv. Uvažovala jsem o teleobjektivu s přibližováním. Dnes jsem byla v obchodě, kde se nakumulovalo spousta lidí a prodavač na mě neměl čas a navíc neměl ani náladu. Jen mi ukázal objektivy pasující na můj foťák a házel na mě částky 15tis, 12 tis aniž by si ne mnou pohovořil na co to chci a jaké já mám cenové požadavky a zda třeba tam nepasuje objektiv z jiné značky.

Co je nejlepší dokoupit k tomu základnímu objektivu? Už jsem hledala i na megapixelu a na fotobazaru (může být i použitý), ale moje znalosti o technice nejsou zrovna na vysoké úrovni.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.12.13 18:07

http://www.megapixel.cz/objektivy/produkty?p=15850

zakladni orientace - vyssi cena = zpravidla vyssi svetelnost objektivu, mensi opticke zkresleni, pripadne zoom

a vubec zde je to odborne :

http://www.megapixel.cz/svetelnost-objektivu

doplněno 04.12.13 19:52:

vyrobce uvadi kompatibilni objektivy na svych strankach. Nejde jen o velikost bajonetu, ale i spolupraci SW fotoaparatu a objetivu. Mam napr Sony NEX-5 a krome cca 4 objektivu plne kompatibilnich je jeste cca 5 dalsich, ale s omezenim funkcnosti expozic fotoaparatu.

Ohodnoceno: 0x

Od: jarm®
Datum: 04.12.13 19:02

tyto základní info mám. Ptám se, zda třeba objektiv z Canonu bude pasovat na Nikon J J1

Datum: 04.12.13 19:19
Ne, samozřejmě nebude.
doplněno 04.12.13 19:46: P.S.: pomocí redukce FT-1 lze ale připojit objektivy Nikkor pro DSLR
Ohodnoceno: 2x