Nejste přihlášen/a.
Ahoj rádci :D neví někdo z vás jakou hodnotu proudu má trolej, respektive trolejový drát?
Doufám ,že mojí otázku pochopíte![]()
Děkuji moc![]()
proudu ním teče podle toho, kolik tramvají a na jaký výkon zrovna jede ![]()
ale napětí je tam pouze 600V, takže proud bude velký, např. tramvaj Škoda 13T má maximální výkon 540 kW, tedy odebíraný proud je až 900A
doplněno 13.10.13 20:19:Napětí 600V je pokud se bavíme o trolejích pro tramvaje a trolejbusy. U vlaků je to 3kV nebo 1,5kV SS, či 25kV nebo 15kV stř.
Nad tímto jsem také celkem dlouho přemýšlel a zajímalo mě to a po čase mi to nedalo a zavolal jsem si na dopravní podnik kde mi paní řekla 600 V .. takže celkem dost není dobrý nápad si o to opírat hlinikový žebřík nebo se na tom houpat ...
doplněno 13.10.13 20:22:600V = Napětí ,ale proud nevím.
doplněno 13.10.13 20:34:nedopnívám se že by se na to vedení někdo dostal bez nějakého spojení se zemí ... jeden čas byl takový "trend" lézt na trolejbusy (častěji tramvaje) a k ráně došlo i bez přímého spojení s drátem.
Třeba tady, a jaká trolej je na mysli? troleje-cariboni.cz/... atlaslokomotiv.net/...
microsysbrno.cz/...
Jinak by se muselo na výkon jednotlivých měníren, MW.
Odhaduju, že obvyklá zátěž bude tak kolem 1000 A, snese určitě víc.
Jak tu už někdo psal, tramvaje mají napětí 600 V a třeba tramvaj Škoda 15T má údajně max. spotřebu asi 740 kW, takže vychází něco přes 1000 A.
Pro vlak jsem kdesi zahlédl, že lokomotiva o výkonu 2 MW by neměla být omezována, ale nevím jestli to platí pro všechny tratě, tento údaj neber jako stoprocentní. Při napětí 3 kV by pak vycházel proud pro jeden vlak skoro 700 A, při napětí 25 kV necelých 100 A.
Tramvají i vlaků v jednom napájecím úseku může být víc (i když asi ne všechna vozidla pak budou brát maximální příkon naráz), takže trolejí pak může téct proud poměrně velký.
Každý zamestnanec železnice pracujúci a pohybujúci sa na elektrifikovanej stanici, trati, v depe je poučovaný, že sa nesmie priblížiť k troleju bližšie ako na 1,5 m , nakoľko sa musia vyvorovať pred preskokom indukované z troleja.
Na elektrifikovanej trati pre jazdu do stúpania má každý druh vlaku určený tzv. elektrický následný interval. Aby meniareň, prípadne napajacia stanica udržala prevádzkové napätie. Je to rozdelené podľa druhu vlaku a tonáže, rýchlosti jazdy a p.
Jednotlivé série rušňov majú určený medzný prúd , ktorý nesmú prekročiť , najmä pri rozjazde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.