Kolik ampérů má trolejový drát?

Od: Datum: 13.10.13 20:08 odpovědí: 7 změna: 14.10.13 03:15

Ahoj rádci :D neví někdo z vás jakou hodnotu proudu má trolej, respektive trolejový drát?
Doufám ,že mojí otázku pochopíte:)
Děkuji moc:)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.10.13 20:15
avatar

proudu ním teče podle toho, kolik tramvají a na jaký výkon zrovna jede ;)

ale napětí je tam pouze 600V, takže proud bude velký, např. tramvaj Škoda 13T má maximální výkon 540 kW, tedy odebíraný proud je až 900A

doplněno 13.10.13 20:19:

Napětí 600V je pokud se bavíme o trolejích pro tramvaje a trolejbusy. U vlaků je to 3kV nebo 1,5kV SS, či 25kV nebo 15kV stř.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 13.10.13 20:21
avatar

Nad tímto jsem také celkem dlouho přemýšlel a zajímalo mě to a po čase mi to nedalo a zavolal jsem si na dopravní podnik kde mi paní řekla 600 V .. takže celkem dost není dobrý nápad si o to opírat hlinikový žebřík nebo se na tom houpat ...

doplněno 13.10.13 20:22:

600V = Napětí ,ale proud nevím.

doplněno 13.10.13 20:34:

nedopnívám se že by se na to vedení někdo dostal bez nějakého spojení se zemí ... jeden čas byl takový "trend" lézt na trolejbusy (častěji tramvaje) a k ráně došlo i bez přímého spojení s drátem.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.10.13 20:24
avatar

přitom se stačilo podívat třeba na wikipedii ;) ale to je údaj o napětí. Houpání na troleji vám nic neudělá, pokud nebudete nijak vodivě spojen se zemí. Nebo si myslíte, že ptáci sedící na troleji jsou nějací superhrdinové? :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 13.10.13 20:31

Třeba tady, a jaká trolej je na mysli? http://www.troleje-cariboni.cz/alinox.htm http://www.atlaslokomotiv.net/page-hv.html
http://www.microsysbrno.cz/menirny_zakazky.php
Jinak by se muselo na výkon jednotlivých měníren, MW.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hm®
Datum: 13.10.13 20:44
avatar

Odhaduju, že obvyklá zátěž bude tak kolem 1000 A, snese určitě víc.

Jak tu už někdo psal, tramvaje mají napětí 600 V a třeba tramvaj Škoda 15T má údajně max. spotřebu asi 740 kW, takže vychází něco přes 1000 A.

Pro vlak jsem kdesi zahlédl, že lokomotiva o výkonu 2 MW by neměla být omezována, ale nevím jestli to platí pro všechny tratě, tento údaj neber jako stoprocentní. Při napětí 3 kV by pak vycházel proud pro jeden vlak skoro 700 A, při napětí 25 kV necelých 100 A.

Tramvají i vlaků v jednom napájecím úseku může být víc (i když asi ne všechna vozidla pak budou brát maximální příkon naráz), takže trolejí pak může téct proud poměrně velký.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: isteron
Datum: 13.10.13 22:23

Každý zamestnanec železnice pracujúci a pohybujúci sa na elektrifikovanej stanici, trati, v depe je poučovaný, že sa nesmie priblížiť k troleju bližšie ako na 1,5 m , nakoľko sa musia vyvorovať pred preskokom indukované z troleja.

Na elektrifikovanej trati pre jazdu do stúpania má každý druh vlaku určený tzv. elektrický následný interval. Aby meniareň, prípadne napajacia stanica udržala prevádzkové napätie. Je to rozdelené podľa druhu vlaku a tonáže, rýchlosti jazdy a p.

Jednotlivé série rušňov majú určený medzný prúd , ktorý nesmú prekročiť , najmä pri rozjazde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jh11
Datum: 14.10.13 03:15

Otázka je položena značně neodborně.

Pouze napětí a výkon jsou stanoveny taxativně.

Velikost proudu záleží na odporu zátěže a jištění zjednodušeně pojistky,

která při zkratu proud omezí.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.