Nejste přihlášen/a.
Koupila jsem si Nikon 1 J 1 se základním objektivem. Pomalu se učím - předtím jsem měla obyčejný digitál. Koumám a hledám na netu jak vyfotit ostrou postavu, zaostřit přímo na ni a ostatní osoby mít rozmazané. Prostě, aby ta jedna osoba byla ta nejostřejší. Je to tím, že nemám jiný objektiv nebo že si neumím pořádně ten můj foťák naladit?
doplněno 23.09.13 20:43:dobré odkazy, už studuji - díky
No moc se v tom nevyznám ale pokud máte ten základní s pevným 10 mm tak to hloubku moc neovlivníte.
ano, mám desítku. Zainvestuju do dalšího objektivu po Novém roce. Jinak se pochlubím, že mi už jde krásně focení tekoucí vody, makra květin a různých detailů. Zkouším na manuál i poloautomat stylem: pokus - omyl.
Co si matně pamatuji, jak udělat takovou fotku, jakou chcete udělat, tak na to je potřeba teleobjektiv, ten dokáže zaostřit na přesnou délku a ostatní co je před ní a za ní je rozostřené. Chce to ale zase minimálně pevnou ruku, nebo ještě lépe stativ. Za mých časů byla norma 50 mm ohnisková vzdálenost, 85 mm byl takzvaný portrétový objektiv, méně než 35 mm byl širokoúhlý objektiv, a nad 105 mm se považoval teleobjektiv. Dnes, když jsou zoomy tak se to dá plynule nastavit. Nějak se tomu říkalo hloubka ostrosti a ta se vyšším číslem zmenšuje - t.j. čím širokoúhlejší objektiv, tím je vše, blíže či dále, ostřejší (takzvaný FIXFOCUS poskytoval ostré foto od metru do nekonečna, a nemuselo se ani ostřit) a zase naopak. Dnes už jsem bohužel také podlehl takovému to modernímu focení, a tyto věci jsem jaksi lehce pozapoměl. Ale daly se tenkrát dělat díky těmto znalostem docela dobré fotky. Dnes to trochu nahradila elektronika. Tak přeji hodně zdaru, ať se Vám to podaří.
martin1965: