Svařování plastů

Od: Datum: 13.09.13 13:06 odpovědí: 24 změna: 14.09.13 09:42

Dobrý den,

obracím se na Vás s dotazem. Mám průhledné trubky HDPE o průměru cca 22mm, šířka stěny 1,5mm. Na konce trubek potřebuji voděodolně, úhledně přivařit tenký materiál typu klasického dosti tenkého igelitu. Doporučíte nějaký postup, přístroj, jak tyto dva materiály spojit funkčně k sobě?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: rnk*
Datum: 13.09.13 13:27

Pomocí takové svářečky. Levnější bude požádat nějakého instalatéra, který ji má.

http://www.zelenazahrada.eu/i…ka_Proteco,_800_W&detail=7925

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 14:04

Na první pohled to vypadá dobře. Pokud ale hlavici přístroje přitisknu na na trubku s tenkým igelitem, nepropadne, nepropálí se igelit ve vnitřní části trubky?

Od: rnk*
Datum: 13.09.13 14:12

tak se s tím nepracuje. Normálně je to na silnější trubky. na jednu stranu se dá trubka, na druhou nátrubek, po natavení se zatlačí do sebe.

vy musíte nahřát jen trubku, po natavení přitisknout na folii.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.09.13 15:49
avatar

Tak,tak... Igelit by se roztavil a za další by měl být ze stjného materiálu jako trubka jinak to nebude držet a nespojí se to.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 16:21

Chápu teda dobře, že se mi nataví bez problému také moje hdpe trubka průměru cca 22mm, respektive její čelní, plochá - rovně uříznutá část. Jakmile se nataví, tak na ni přiložím tenký hdpe igelit. Potřebuji se dobře ujistit, že to takhle bude fungovat, protože vážně uvažuji o koupi a nerad bych to musel vracet :( Především mám obavu z toho, že se ta trubka nataví a přiložený igelit mě pak propadne otvorem trubky. Prostě že ten natavený obvod trubky, propálí do igelitu kolečko, které pak odpadne. Nevím, jestli to popisuji tak, aby to šlo pochopit.

Datum: 13.09.13 16:28
avatar

Ten igelit má plnit funkci zátky? (Špuntu).

doplněno 13.09.13 16:32:

Nebo k čemu to má celé sloužit, možná bude i jiné řešení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 16:32

Jde to tak vlastně říct.

Datum: 13.09.13 17:00
avatar

Ta zmíněná svářečka Vám není k ničemu. Zahřívá trubku po jejím obvodě v délce cca 2 cm. Čelo trubky nikoliv.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 17:14

Díky za reakci. Takže jsem v pátrání po řešení zase na začátku.

Od: fribble*
Datum: 13.09.13 17:21

A co běžnou pájkou nahřát jen čelo trubky a igelit mít položený na plechu pro rychlé ochlazení? Doba nahřívání holt bude pokus-omyl.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 17:29

Spíše mi šlo o nějaké konvenčnější a více výsledkem předpokladatelné řešení. Nejrůznějších "podomáckých" řešení jsem zkusil dost a výsledky hodně špatné. Deformace trubky..propálený igelit..

Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 17:31

Hledám jakékoliv funkční "čisté" řešení bez ohledu na cenu potřebného zařízení.

Datum: 13.09.13 19:16
avatar

A co nějaké lepidlo?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 13.09.13 20:38

Dnes jsem si donesl specializované lepidlo a zkouším to teď. Otázkou je jestli bude spoj stálý, pokd z druhé strany trubky bude voda.

Od: rnk*
Datum: 13.09.13 23:13

Neexistuje lepidlo, které trvale slepí polyethylen. Svar je jediná možnost.

doplněno 13.09.13 23:22:

To vážně musí být ta folie tak tenká? Nejde použít silnější materiál? Nebýt tolik hodin, tak to svářečku snad vytáhnu a zkusím to...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 13.09.13 23:14
avatar

Souhlaím, PE lepit nelze...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 13.09.13 22:26
avatar

Magdone, nesouhlasím, pokud trubku zarazíme až na doraz, zahřívá se samozřejmě i čelo trubky, i tím při špatném sváření vznikají svary se zmenšeným světlým průřezem...

Tazatelce bych spíše poradil natavení trubky na plotýnkovém elektrovařiči, nebo na ohřátém kusu tlustšího plechu na plynovém vařiči. Dříve se tak běžně svařovaly PE černé roury natupo takzvaným "zrcadlem", kusem železa o potřebných rozměrech (třeba 20cm v průměru, tloušťka 2cm) s držátkem...
Ale asi to bude chtít vyzkoušet správnou teplotu, dobu ohřátí, navíc každý "plech" pro to není vhodný...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rnk*
Datum: 13.09.13 22:58

Je vidět, že jste tu svářečku neměl nikdy v ruce. To mě fakt baví ti teoretici tady!

doplněno 13.09.13 23:01:

To bylo na magdona.

doplněno 13.09.13 23:15:

Díky malé síle stěny trubky je možno i mnou navrhnutou svářečkou nahrát POUZE čelo trubky.

doplněno 13.09.13 23:24:

PE folii (lidově zvanou igelit) položíte na nejlépe kovovou podložku a pak tomu přitisknete nahřátou trubku. Ne naopak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.13 22:13
avatar

Rozhodně v principu se nedají dobře svařit dva různorodé materiály, V tomto případě PVC trubky a polyetylen folie.Existuje sice folie z PVC,která se dříve nazývala IGELIT.Dnes jsou z příbuzného materiálu ubrusové folie.

Také lepení folie PE je problematické lepit.Existují sice adhezivní lepidla,ale pevnost spoje je problémová.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.09.13 22:29
avatar

A ona existují i neadhezivní lepidla?

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 14.09.13 08:12
avatar

Existují lepidla na porézní materiály,která na plasty nefungují.Pak jsou lepidla reaktivní,která chemicky reagují s podkladerm a spojení se uskuteční tímto způsobem.Pokud je potřeba slepit materiály nenasákavé,konkrétně většinu plastů,je potřeba použít lepidlo s vysokou adhezní schopností.Pak je spoj závislý právě na této přilnavosti.

Tolik pro Praivo.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rnk*
Datum: 13.09.13 23:00

Jak jste přišel na to, že HDPE je PVC? Bavíme se zde o svaření polyethylenu s polyethylenem.

doplněno 13.09.13 23:17:

S tím igelitem však máte pravdu. Původně se tímto názvem označovala PVC folie. Ubrusové folie jsou z PVC stále. Tazatel však hodlá svařovat PE.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.09.13 08:17
avatar

Fakt je,že jsem přehlédl,že se jedná o trubky z vysokotlakého polyetylenu.,tam by se svařování teplem mělo dát uskutečnit.Průmyslově se to dělá ultrazvukem , nebo vysokofrekvenčně.Já bych zkusil položit na čelo trubičky folii,přikryl bych ji kroužkem kovu,aby zůstal koukat 1 mm okraje a objel bych to elektrickou pájkou.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavelmalina
Datum: 14.09.13 09:42

Stou pájkou je problém v tom, že se trubka zdeformuje a výsledek třebaže by snad výsledkem "držel" nebude vypadat hezky. Jak jsem psal, zkusil jsem to lepidlo. Do kousku trubky jsem nalil vodu a z druhé strany je hdpe igelit. Zatím to, světe div se drží ale moc tomu nevěřím, že ten spoj bude mít nějakou výdrž. Výrobce lepidla se v tomto nijak nezmiňuje, takže jen zkouším, co to vydrží v mém případě..

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.