Magneto- funkce

Od: Datum: 08.09.13 21:56 odpovědí: 12 změna: 11.09.13 14:19

Chtěl bych se zeptat.Shořelo mně magneto na motoru a potřebuji ho převinout.Je to klasika.Točící se magnet, ale je tam jedna cívka a dva pólové nástavce.Je jedno zda-li je vinutá pravotočivě nebo levotočivě.?.Výsledné napětí se zpracovává v elektronice CDI.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: fribble*
Datum: 09.09.13 15:59

Je to jedno, střídavý proud už si zpracuje elektronika.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.09.13 20:34
avatar

Není to jedno. Magnet se otáčí stále stejným směrem a v cívce se tedy indukuje napětí jen jedné polarity. Pokud cívku namotáš opačným směrem, bude mít i to napětí opačnou polaritu a vážně nevím, co na to řekne na elektronika.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tori
Datum: 09.09.13 22:30

Nezlobte se ,ale to je uplnej nesmysl.Magneto produkuje střídavé napětí a to zcela jednoznačně.CDI to zpracuje, ale já potřebuji vědět jak se to bude chovat na jhu magneticky, aby se to nepralo s magnetickym polem magnetu.Jakym směrem to navinout aby

to bylo správně motaný.Je tam asi 4500z .Já si myslím že to neni jedno.Je tu někdo opravdu zkušenej?.Jak na to?

Datum: 09.09.13 22:41
avatar
Víš, jak funguje magneto?
doplněno 09.09.13 22:55: Tak pardon, teď jsem to asi zblbnul já, myslel jsem na naco trochu jiného. Nicméně i tak magneto nevyrábí čistý sinus, ale krátké pluzy jedné a pak opačné polarity.
doplněno 10.09.13 18:36:

Takže takhle:

Klasické magneto s cívkou s pólovými nástavci a rotujícím magnetem vyrábí pulzy DC, magneto s otočnou cívkou a pevným magnetem (viz obrázek níže) vyrábí AC.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 10.09.13 10:03

Pokud je to opravdu klasické magneto, tak produkuje pulzy jen jedné polarity, protože magnet je oběma póly vždy stejně na polových nastavcích civky magneta a v tom okamžiku dojde k odtrhu na primární cívce magneta a dojde k velkému naindukování pulzu jedné polarity.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.09.13 18:32
avatar

No to jsem si myslel taky, ale očividně to není úplně správně:

Wikipedia:

permanent magnets to produce periodic pulses of alternating current.

File:Low-tension magneto (Rankin Kennedy, Modern Engines, Vol II).jpg
doplněno 10.09.13 18:33:

Někam mi zmizel kus textu, mělo tam být toto:

A magneto is an electrical generator that uses permanent magnets to produce periodic pulses of alternating current.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tori
Datum: 10.09.13 18:49

Magneto je zcela jasně alternátor,neni co řešit.Dává sinus dle konstrukce polových nástavců.Jak je to ale s tim vinutím na

statoru(točí se magnet mezi nástavci)Jak to musí být vinuto ohledně polarizace magnetu.Vpravo,vlevo nebo je to jedno a

prohodí se začátky a konce vinutí.To si nejsem jistý,.Takže znovu Jak?To se nedá vygooglovatt.To chce zkušenýho profika.

Datum: 10.09.13 19:19
avatar

Klasické magneto NENÍ alternátor!

Už jen kvůli rozdílné konstrukci a z toho vyplývajícím rozdílným průběhům napětí.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tori
Datum: 10.09.13 19:36

Je mi líto,ale asi neznáte principy elektromagnetických točivých strojů.Je to alternátor s jediným rozdílem od normálního alternátoru.

Nemá vinutou stejnosměrnou kotvu ale používá magnet.Tedy je to synchroní elektromagnetický točivý stroj s vlastním

buzením permanentním magnetem.Primárně vyrábí střídavé napětí.Proto alternátor.Google obrázky mne nezajímajíJsou k ničemu.Jak je to s vinutím?.To nevim.

Datum: 10.09.13 23:14
avatar

Ach jo - tady se to zvrhlo. Zapalování, které má elektronickou jednotku, je cívkou u rotoru pouze napájeno a spíná zapalovací cívku. Impulz pro jiskru je většinou brán z pomocné civky kolem které projde magnet (určený jen pro impulz), zřídka jsou ještě používány mechanické kontakty (u elektronic. zapalování). Elektronické zapalování bude mít asi jen jedním směrem ochranou diodu. Tedy po převinutí asi budete muset vyzkoušet prohození vývodů cívky. Levotočivě nebo naopak - napodobit původní + počet závitů, průměr drátu ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 11.09.13 07:13

Magneto bylo vždy magneto, tak jak jsem psal výše, to že může fungovat jako alternátor a u starších motocyklů to tak je, je jeho podružná funkce. Pokud se jedná o napájení elektronického zapalování tak už to není magneto, ale alternátor. Nazývat jej magnetem, je stejný nesmysl jako nazývat principiálně stejné zařízení na bicyklu dynamem :-D :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tori
Datum: 11.09.13 14:19

Tady je problém že Vy jste to pojal jako zapalovací magneto,O tom, ale nebyla řeč.Byla řeč o Magnetu a CDI.Zapalovací magneto

jako takové je samozřejmě poněkud jiné konstrukce.Vycházi, ale z alternace permanentního magnetu mezi civkami.Takže ,Alternátor, jako základní typ točivého stroje a slangově(do jisté míry) magneto.Odvozený typ je zapalovací magneto.Zapalovaci magneto jste pojali Vy.No a Jura to pochopil dobře.Je třeba aby se magnetické toky na jhu sčítaly.Z toho důvodu musí být civky nějak zapojené.Na to jste mně neodpověděli.Takže se přete o pojmy ,ale elektrická funkce nějak uniká.Děkuji Jurovi.Zkusím to zkušebně namotat.Mám dojem, že bude stačit prohození vývodů cívek.Uvidíme.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.