Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat.Shořelo mně magneto na motoru a potřebuji ho převinout.Je to klasika.Točící se magnet, ale je tam jedna cívka a dva pólové nástavce.Je jedno zda-li je vinutá pravotočivě nebo levotočivě.?.Výsledné napětí se zpracovává v elektronice CDI.
Není to jedno. Magnet se otáčí stále stejným směrem a v cívce se tedy indukuje napětí jen jedné polarity. Pokud cívku namotáš opačným směrem, bude mít i to napětí opačnou polaritu a vážně nevím, co na to řekne na elektronika.
Nezlobte se ,ale to je uplnej nesmysl.Magneto produkuje střídavé napětí a to zcela jednoznačně.CDI to zpracuje, ale já potřebuji vědět jak se to bude chovat na jhu magneticky, aby se to nepralo s magnetickym polem magnetu.Jakym směrem to navinout aby
to bylo správně motaný.Je tam asi 4500z .Já si myslím že to neni jedno.Je tu někdo opravdu zkušenej?.Jak na to?
Takže takhle:
Klasické magneto s cívkou s pólovými nástavci a rotujícím magnetem vyrábí pulzy DC, magneto s otočnou cívkou a pevným magnetem (viz obrázek níže) vyrábí AC.
Pokud je to opravdu klasické magneto, tak produkuje pulzy jen jedné polarity, protože magnet je oběma póly vždy stejně na polových nastavcích civky magneta a v tom okamžiku dojde k odtrhu na primární cívce magneta a dojde k velkému naindukování pulzu jedné polarity.
Magneto je zcela jasně alternátor,neni co řešit.Dává sinus dle konstrukce polových nástavců.Jak je to ale s tim vinutím na
statoru(točí se magnet mezi nástavci)Jak to musí být vinuto ohledně polarizace magnetu.Vpravo,vlevo nebo je to jedno a
prohodí se začátky a konce vinutí.To si nejsem jistý,.Takže znovu Jak?To se nedá vygooglovatt.To chce zkušenýho profika.
Je mi líto,ale asi neznáte principy elektromagnetických točivých strojů.Je to alternátor s jediným rozdílem od normálního alternátoru.
Nemá vinutou stejnosměrnou kotvu ale používá magnet.Tedy je to synchroní elektromagnetický točivý stroj s vlastním
buzením permanentním magnetem.Primárně vyrábí střídavé napětí.Proto alternátor.Google obrázky mne nezajímajíJsou k ničemu.Jak je to s vinutím?.To nevim.
Ach jo - tady se to zvrhlo. Zapalování, které má elektronickou jednotku, je cívkou u rotoru pouze napájeno a spíná zapalovací cívku. Impulz pro jiskru je většinou brán z pomocné civky kolem které projde magnet (určený jen pro impulz), zřídka jsou ještě používány mechanické kontakty (u elektronic. zapalování). Elektronické zapalování bude mít asi jen jedním směrem ochranou diodu. Tedy po převinutí asi budete muset vyzkoušet prohození vývodů cívky. Levotočivě nebo naopak - napodobit původní + počet závitů, průměr drátu ...
Magneto bylo vždy magneto, tak jak jsem psal výše, to že může fungovat jako alternátor a u starších motocyklů to tak je, je jeho podružná funkce. Pokud se jedná o napájení elektronického zapalování tak už to není magneto, ale alternátor. Nazývat jej magnetem, je stejný nesmysl jako nazývat principiálně stejné zařízení na bicyklu dynamem
Tady je problém že Vy jste to pojal jako zapalovací magneto,O tom, ale nebyla řeč.Byla řeč o Magnetu a CDI.Zapalovací magneto
jako takové je samozřejmě poněkud jiné konstrukce.Vycházi, ale z alternace permanentního magnetu mezi civkami.Takže ,Alternátor, jako základní typ točivého stroje a slangově(do jisté míry) magneto.Odvozený typ je zapalovací magneto.Zapalovaci magneto jste pojali Vy.No a Jura to pochopil dobře.Je třeba aby se magnetické toky na jhu sčítaly.Z toho důvodu musí být civky nějak zapojené.Na to jste mně neodpověděli.Takže se přete o pojmy ,ale elektrická funkce nějak uniká.Děkuji Jurovi.Zkusím to zkušebně namotat.Mám dojem, že bude stačit prohození vývodů cívek.Uvidíme.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.