Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám simsona (cca asi týden) včera jsem jezdil, ale dnes mi neháže jiskru Co mám dělat? Jinak ještě jsem sundával hlavu, takže kdyby to mohlo mít něco s tím společného?..
Vycházím z " NEHÁŽE JISKRU " Ze všeho nejdřív se podívej na dobře nasazené dráty (vodiče) okolo zapalování , fajfku na svíčce, na svíčce takovou tu šroubovací čepičku, co se ráda povoluje, puštěný přívod benzínu, kontakt na baterii-takové ty základy... Když ne, zakup novou zapalovací svíčku doporučenou výrobcem nebo přímou náhradu a až vychladne motor tak ji vyměň . Nevymontovávej svíčku z horkého motoru, jinak si zničíš závit na svíčku v hlavě, jako já před léty... ( svíčka stojí pár korun a neztratí se ve skříňce Simsona ). Teď ještě záleží jestli máš zapalování klasické kladívkové nebo elektronické: Elektronické je lepší a docela dost vydrželo. Další možnost poruchy je odrušovací odpor ve fajfce svíčky-tam se kupovala celá nová fajfka myslím i se zapal. kabelem -(na chvilku ji můžeš nahradit nějakou fajfkou bez odrušovacího odporu nebo kouskem vysokonapěťového nebo-li zapalovacího kabelu ze staršího benzinového auta či motorky. Většinou je to červený nebo růžový kabel se silnou plastovou izolací a uvnitř měděné spředené lanko, nebo se vyrábí s černou silnou izolací a uvnitř nit obalená do uhlíku-nebo něčeho takového. Jeden konec nacpeš do vysokonapěťové zapalovací cívky a druhý konec víc opatrně rozholíš a omotáš na vršek svíčky). Když poběží motor normálně, je to fajfkou s odporem-už se mi to stalo. Jinak pokud máš ohmetr-měřáček na odpory / v elektře stojí okolo 180,-Kč takovej univerzální měřák- tak by ta fajfka i s kablíkem měla mít odpor do 800 Ohmů, jinak je špatný ten odpor uvnitř fajfky. Další to může být zapalovací cívka-ta jde vyzkoušet jen orientačně, není to stoprocentní-lepší zapůjčit od známého nebo novou. Svíčka venku může házet jiskru, ale uvnitř motoru může být nedostatečná pro zapálení směsi benzinu a vzduchu při velkých tlacích. Za další můžeš měřit + / - 12 Volt ( v případě 6 Voltové varianty 6 Volt) na zapalovací cívce při zapnutém klíčku a otáčení klikovkou v motoru - třeba zatočením zadním kolem při zařazené trojce nebo čtyřce. POZOR-VYPNI PŘÍVOD BENZÍNU A RADĚJI VYMONTUJ SVÍČKU! Dáš vodiče/měřící hroty měřáčku nastaveného na Volty na jediné vývody cívky, kde jsou slabší obyčejné vodiče a těsně než se píst dostane nahoru k hlavě motoru do horní úvrati by se ti mělo krátce objevit na cívce + a - 12 V (nebo 6V) -běžně na přívodních vodičích na cívku nenaměříš nic. V případě, že nenaměříš 6 nebo 12 Volt na cívce, je to někde v elektronickém zapalování nebo u kladívka u vačky ( špatný kondenzátor, kladívko, upadlý drát, uhlíky, vinutí...). U některých typů Simsonů překážela nádrž na benzín při měření u cívky zapalování...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.