Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, již třetí den se mi stává při pájení, že se mi hrot na pájce asi přepaluje, nezachytí se na něj cín a dělá se tam nějaký povlak, používám pořád stený postup, teplotu atd. zkoušel jsem i nový hrot a nic. nemůže to být třeba elektrikou? ještě před týdnem bylo vše bez problémů. poradí někdo prosím?
doplněno 02.12.12 09:15:zkoušel jsem i svou druhou pájku a stejný problém
To není nejlepší způsob, dobré je zakoupit k tomu určenou houbičku a navlhčit vodou. V tomto otřený rozpálený hrot je okamžitě krásně čistý.
Máte zbytečně vysokou teplotu na hrotu, nebo pájíte znečištěným cínem, nebo jste si hrotem sáhl do nějakého plastu. Vadí např některé laky na DPS, izolace vodičů, silikonové laky apod. Hrot se potáhne slabou vrstvou toho přepáleného sajrajtu a je zle. Dále nedoporučuji čištění na mokré houbičce. Hrot se tím náhlým ochlazením ničí. Vzniká pnutí materiálu a praská pokovení hrotu. Zvlášť tyhle TW hroty na to jsou háklivé. Je lepší používat/... Je to daleko šetrnější ke hrotu.
Zabu:
nevím jaké používáš hroty, že se ti na mokré houbičce ničí pnutím
Já používám houbičku od nepaměti a jedna z mých páječek 12W Tesla má svůj původní hrot už asi 30let, Wellerka asi 20let a čistím tím i hrot na trafopáječce - samozřejmě věčný, ten jsem měnil naposled před 10lety a to jen proto, že prasknul v místě bodového sváru při nárazu
Mokrá houbička je to nejlepší a nejšetrnjší co je, ale kdo nezkusí nevěří. Poud se začne loupat pokovení na hrotu, tak je to známka hodně nekvalitního hrotu. A takový hrot jde do háje ať se čistí čímkoliv.
doplněno 02.12.12 21:26:Pokud tazatel otírá hrot ubrouskem tak tam bych viděl problém, ten ubrousek se mu tam napaluje a hrot je pak znečištěný.
Celej život dělám s elektronikou, firma mě posledních dvacet let dost dobře platí za to že něco umím. Tak mi tu nevyprávěj takový pohádky. Jestli tady chceš tvrdit, že ti hrot na Wellerce vydržel 20 let, tak ji zapínáš tak jednou měsíčně na půl hodiny. Ale hrot, se kterým se pracuje 8-10 hod denně, 5dní v týdnu, vydrží s bídou měsíc. A tam je potom vidět ten rozdíl v trvanlivosti hrotu při mokrém a suchém čištění. Jediný v čem máš v tomto případě pravdu, je že čištění ubrouskem může napalovat na hrot bordel.
Weller má hroty nezničitelné a jak je vidět i ta Tesla, koupil jsem si na ní kdysi ve výprodeji několik hrotů různých velikostí do zásoby, když se přestala vyrábět a náhradní hroty z normálního prodeje vymizely a zatím jsem neměnil. Jo je fakt, že hroty do ZD 99 jsou docela aušus, pokovení na hrotu časem odejde i běžným pájením a pak to jde rychle. Na Wellerce je to držák, taky stojí hodně peněz, jenom nejlevnější hrot mě stál 600Kč když jsem si kupoval jinou velikost.
Nemusíš zde zdůrazňovat, že tě firma dobře platí 20 let za to, že něco umíš, to s trvanlivostí hrotu na páječkách moc nesouvisí
Proč zmizela moje reakce na BMBX? On se mi smí vysmívat a já nesmím nic? Dobře to tu vedete, dobře. . . Někdo smé vše a jiný nic. Tak sbohem, na tohle nejsem zvědavej.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.