Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
popíši Vám jeden náš problém, třeba nám někdo poradí...
Naší babičce je 87 let. Vždy ráda telefonovala, dělala i spojovatelku na poště. Nyní je v domě s pečovatelskou službou a aby mohla i nadále telefonovat, zařídili jsme jí mobil s neomezeným voláním. Takto starou paní však už na mobil nepřeučíte. Abychom ale mohli využívat neomezeného volání přes SIMkartu, zakoupili jsme "mobil", který vypadá jako pevná linka. Zezadu vložíte SIM, ale zepředu to má sluchátko s kabelem, velká čísla a babička si myslí, že volá z pevné linky a jde jí to. Operátora jsme zvolili O2, který nabízí i slevy pro ZTP, takže má neomezené volání za necelých 500 korun měsíčně.
Poslední faktura však byla na více než 1.000 korun, proto jsme začali pátrat, kde babička další peníze provolala. Dle záznamu hovorů na telefonu jsme zjistili pouze nějaká špatně vytočená čísla, ale nic ze "speciálních linek", které by byly placené. Z faktury jsme ale zjistili, že přeplatek je z volání na linku 1188. Jak na to číslo ale babička volá, když ho nemá ve volaných číslech?
Je to jednoduché. Pokud na mobilním čísle O2 vytočíte chybné číslo, stejně jako babička, automat Vám odpoví, že jste vytočili špatné číslo a ať stiksnete jedničku, kde Vás přepojí na 1188 a poskytnou potřebné informace. Pokud jedničku stisknete, voláte na drahou linku 1188. Tato linka s Vámi přívětivě komunikuje, hledá Vám infomrace, přepojuje Vás na různá čísla, stejně jako naší babičce, ale hlavně - stojí nemalé peníze. 15 korun za spojení a 20 korun za minutu s operátorem i za minuty s číslem, kam Vás přepojí. No neberte to - 5 minut hovoru za 115 korun.
Babičce se udělá špatně a volá si na středisko. V hlavě má číslo, které fungovalo před X lety - 21444. Toto číslo zavolá, stisknutím jedničky se dostane na 1188 a tam už poté sděluje, že jí není dobře a oni jí shánějí číslo na doktora. Například včera za odpoledne, dle online vyúčtování provolala krásných 450 korun...
Proto pátráme, jak se přepojování na linku 1188 zbavit. Na přístroji by šlo 1188 zablokovat, jenže když není volané přímo, ale až jako přepojení, to by se musela zablokovat všechna čísla a už by nešlo volat vůbec. Operátor nic neřeší. Maximálně dát strop na limit provolání, ten ale poté zablokuje všechny služby, dokonce i v rámci neomezeného volání. Také tedy neřešitelné. Jediná možnost je jiný operátor, výpověď smlouvy je ale vázaná smlouvou podepsanou na 2 roky, pokuta pří vypovězení teď by byla 5.750 Kč...
Co poradíte? Telefon mít musí, aby si mohla zavolat pomoc a ani pokutu přes 5.000 Kč, ani 500 Kč denně za volání na 1188 se nám platit nechce. Díky!
A babičce to vysvětlit nejde ,ať nemačká jedničku? asi ne no vím že něco takového je těžké vysvětlit . No situace je to vážně složitá , vlastně jednoduchá otázka , ale odpovědět je hodně těžké. Z praxe vím že na tomto se s operátorem nedomluvíte je jako "člověk s jistým mozkovým omezením".
doplněno 11.07.13 20:26: Když nejde smlouva vypovědět (tedy jde ale za skoro 6.000Kč - nejde za takový prachy - vydřiduši) napadá mě, jakého operátora máte vy? Nějakého co to nepřepojuje? tak si vemte babiččinu simkartu a dejte jí vaši. Jiné řešení mě opravdu nenapadá nevím prostě nevím
Přesně tak, operátor si pouze "mele svou", podle pravidel a naučených postupů.
Babičce už dnes nic nevysvětlíte, ani to, že dnes už mají telefonní čísla 9 míst, a ne jako dřív, kdy volala 21444, které zkouší volat teď. Už i zapomněla na varnou konec, ptá se po ponorném vařiči, aby si udělala kafe, když byla teď 2 měsíce v léčebně pohybového aparátu, tak se pak po příchodu domů ptala, kde to je a kolik roků nebyla doma...
Té už to holt nevysvětlíme...
Zaplať pánbuh za naši babičku která nás přemlouvala ať ji namontujem "ten super zvonek s kamerou na vrata ať tam pořád nemusí chodit" k mému překvapení za 2. dny s ním uměla bezvadně.
Asi máte babičku mladší, než my, ročník 1926...
Naše ještě nedávno byla na bratra svatbě do 2 do rána a i tancovala, zlom nastane rychle, dnes už nosí i plenu.
Já mám Vodafone a ten pouze nahlásí "volané číslo neexistuje" a tím to končí. Denně přijmu ale 20 služebních hovorů a svého čísla se vzdát nemohu. Zkoušíme podat stížnost na O2, aby nám vyšli vstříc a nechali nás podat výpověď bez pokuty, ale nevím, jak se zacvhovají, když nemají pochopení...
Já bych si dala tu práci (bude to asi piplačka) a uložila bych na SIMku všechna čísla, na která by babička mohla chtít volat. Pak bych povolila pouze volání na "pevná čísla" (doufám, že tuto možnost o2 i telefon umožňuje).
doplněno 11.07.13 23:19:Uložená čísla by asi bylo nutné čas od času zkontrolovat, aby se babičce nestalo, že by volala na neexistující číslo.
Není to mimochodem důvod ke stížnost na ČTÚ? Operátor by měl před propojením informovat o změně tarifikace (20 Kč za minutu ba snad zarazilo každého).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.