Jak dlouhá je životnost nabíječky AA baterii

Od: Datum: 22.05.13 11:09 odpovědí: 18 změna: 22.05.13 21:34

Dobrý den Jakou životnost má nabiječka AA baterii mám jí asi 8 let ted mi přijde že baterky po nabití moc dlouho nevydrží baterky nejsou staré tak rok a moc často také nebyly nabíjeny.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 22.05.13 11:15

Nabíječka ´fyzicky´ moc nestárne - dokud nabíjí, nabíjí... ;)

Ale pokud je ´postarší´, je otázkou, jakým způsobem baterie nabíjí - pokud neřízeně, baterie trpí přebíjením a odchází rychle. O jakou nabíječku se jedná?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ben®
Datum: 22.05.13 11:22
avatar

Dobrý den, řekl bych, že nabíječka bude v pořádku. Ale ty nabíjecí baterie mají životnost dost omezenou.

Při opětovném nabíjení se už nenabíjí správně. Poznáte to podle času nabíjení, který by se měl poměrně zkracovat, ale baterie se nenabije na plný výkon. A stárnou i ty baterie nové, tak je nemá cenu kupovat do zásoby. Také bude záležet na kvalitě výrobce baterií. Zdravím!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 22.05.13 11:31

Problem bude v těch AA bateriích, pokud nebyly často nabíjeny a během toho roku se samovybíjením dostaly pod kritickou mez napětí, tak jsou v podstatě na vyhození.

Neřízené nabíječky, kde se hlídá nabíjení podle času jsou nejlepší a nejšetrnější k článkům, ale nabíjejí dlouho.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 12:30
avatar
Pokud se jedná o NiMh články, tak ty se opravdu nesmí zcela vybít. NiCd to ale nevadí, naopak, skladují se vybité.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 22.05.13 12:42

Pokud vím tak Ni-Cd taky nesnášejí vybití pod 0.9V a podle mých zkušeností jsou na vybití háklivější než Ni-MH a co se týká skladování tak vyždy se musely skladovat minimálně na 50% nabité.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 14:22

bohužel nevíme o jakých bateriích a o jaké nabíječce se bavíme. Nabíječka nestárne a pokud "neodejde", tak může nabíjet v pohodě 50 let. Horší to je s nabíjecími bateriemi, pokud jsou neznačkové, tak mohou být unavené po 1.nabití. Chceš-li mít po starostech s bateriemi a jejich nabíjením, tak si kup nabíjecí baterie zn. SANYO ENELOOP a nabíječku IPC-1L. Tato nbíječka je v této cenové kategorii to nejlepší, co může být. Chceš-li vědět proč, tak napiš, odpovím Ti podrobněji, je to na delší psaní. Nebo vyhledej na netu diskuze k tomuto tématu. Zdravím.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.05.13 15:24

Nabíječka na AA a AAA baterky od Energizer s tím že nabíjí AA 2x o 250mA mám do ní baterky 2500mA ale mohu potvrdit že se nabíjí delší dobu než 13 hodin. Když tam nabíjím AAA baterky jednu mám i do stojku na holení a využívám ho 3 týdně s tím že po měsíci je baterka vybitá. Když jsem stojek kupoval byla k tomu obyčejná baterka a ta vydržela 2 roky. Do fotáku mám 4 AA baterky s tím, že jsem je v pondělí nabil a ve středu jsem byl fotit a baterky byly vybité.

Datum: 22.05.13 15:21

Taková nabíječka AA baterií může v podstatě vydržet "věčně", pokud není mechanicky poškozena. Baterie budou už asi hodně opotřebené, nebo zcela vybité, což znamená konec. Já osobně si koupil také tuto nabíječku (značka GP), dodávané baterie k nabíječce mi vydržely asi 9 měsíců a to jsem je nabil max. 6x až 7x a odešly. Zašel jsem si do obchodu pro nové, konkrétně model GP Recyko+ se spořičem energie a už je mám asi 4 roky a jsem velmi spokojen. Dosud jsem nezaznamenal žádný pokles kapacity. Doporučil bych též si zajít pro nové s ochranou proti paměťovému efektu (samovolné vybíjení) a s vysokým počtem mAh (2000-3000 mAh).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 15:27

Díval jsem se na nabíječky toho to typu mohu se optat kolik stála nabíječka před 4 roky?

Od: bmbx®
Datum: 22.05.13 15:53

AA články s nízkým samovybíjením se v moc valkých kapacitách navyrábějí, ale to je jedno, neboť díky tomu malému samovybíjení dají vlastně víc energie. Stačí koupit kolem 2000mAh od SAANYO ENELOOP, GP RECYKO, CAMELON ALWAYS READY...Kupovat nabíječku IPC je celkem zbytečné, nabízí sice mnoho funkcí, ale bři běžném používání je to k ničemu. Stačí jakákoliv nabíječka s nabíjením každého článku zvlášť a s automatikou.

doplněno 22.05.13 15:56:

Např. takováto zcela plně vyhoví, nemá zvlášť napaječ a stojí mnohem meně:

http://www.gme.cz/nabijecky-n…u-nexcell-mw-qc1200-p751-478/

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.05.13 17:45

nabíječku IPC-1L jsem koupil zhruba před 5ti roky a stála asi 900,-Kč ale co je u ní bezva, že umí změřit kapacitu každého článku a to je strašně důležité tehdy, když používáš foťák, kam se dávají 4 baterie, protože jsou zapojeny v serii a pak kapacitu celého bloku určuje ta nejslabší a to se snadno stane, že je jedna hodně unavená, nebo vadná a celá čtveřice se chová jako slabá a Ty pak nabíjíš a nabíjíš a divíš se, že musíš nabíjet obden. To změření kapacity je také velice užitečné pro případnou reklamaci nově zakoupených baterií. To by ses divil, jaké jsou rozdíly jednotlivých kusů, když si koupíš v Lídlu čtveřici nabíjecích baterií, u kterých se uvádí, že mají kapacitu 2000mAh a oni mají i poněkolikanásobném zformování 600mAh. Taky je bez mrknutí oka vezmou zpět.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: bmbx®
Datum: 22.05.13 18:24

Od dob co používám ENELOOPKy tak tohle vůbec nemusím řešit ;), ale pokud někoho baví místo používání nabíjecích článků se nimrat neustále v jejich parametrech tak je pro něj IPC nejlepší volba *haha*.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 22.05.13 19:12

naprostý souhlas, IPC jsem koupil, kdy jsem o ENELOOPkách ještě nic nevěděl. Po 4letém jejich používání vykazují stálé stejné a shodné parametry, takže u nich není co řešit. Někoho odradí vyšší cena, ale investice do nich se vyplatí.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.05.13 19:55

Děkuji za rady.

 

Datum: 22.05.13 19:55
avatar

Já jsem s těmi články z Lidlu spokojen, 300 fotek Lumixem DMC-LZ2 na jedno nabití mi stačí...

doplněno 22.05.13 22:36:

Fajn, tak někdy koupím Eneloop a uvidím... Mimochodem, ty z Lidlu mají 2,5 Ah.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: bmbx®
Datum: 22.05.13 21:34

praivo:

já už nepoužívám žádné klasické aku, všechny jsem vyházel. Když vytáhnu jednou za čas PMR vysílačky nebo hodně silný externí blesk k foťáku, obojí opravdu nepoužívám denně :) a dal bych do toho klasiku co jsem třeba nabíjel před měsícem, tak by to bylo úplně k ničemu. Takhle vytáhnu ENELOOPKy třeba po roce ze šuplíku a dám je do čehokoliv a vím, že to bude téměř nastejno jakobych je zrovna vytáhl z nabíječky. A věř tomu, že 2000mAh eneloopkou bys vyfotil podstatně víc fotek než s aku s Lidlu byť by měl deklarovanou i opravdu změřenou kapacitu 3000mAh ;). Investice do eneloopek se opravdu vyplatí i kdyby stály dvakrát tolik než stojí.

doplněno 22.05.13 21:55:

hujer:

laborace a alchymii kolem baterek už mám už dost a z dnešního pohledu už mi připadá jak čítankový příklad Sysyfofského namáhání, to budu ztrácet čas radši jinými kravinami z jistotou, že když zrovna do něčeho potřebuju AA nebo AAA články že šáhnu do šuplíku a mám je plně nabité ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 20:01
avatar

to hujer - děkuji ti za použítí slov formování aku ... tady většina je formátuje - jen nevím zda na FAT32 nebo jiný :). Jinak souhlas stejné aku, stejná nabíječka, stejná kontrola - živím toho dost

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.05.13 20:49

to jura2 - není zač. Na druhou stranu si říkám, že používáním ENELOOPek je to nuda. Člověk to nabíje, ono to funguje, i se ví jak dlouho to bude fungovat, nic člověka nepřekvapí. To před tím, to bylo vzrůšo, kolik toho vyfotím, vydrží to ještě chvíli, když zrovna potřebuji vyfotit důležitý záběr, chybí mi ta alchymie, neboli jak napsal bmbx -mimrat se v parametrech, to je ale ten technický pokrok.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.