Nejste přihlášen/a.
Zdravim, mam takovy pro nekoho mozna atipicky dotaz, ale verim ze toto jiz napadlo vice lidi a zajimala by me praxe.
Chtel bych pouzit nejakou domaci elektrocentralu ( domaci myslim, motor napriklad z octavie 1.8 ) a krmit ho LPG, nebo zemnim plynem, tak aby jeho spotreba byla co nejmensi a zaroven aby dodaval alespon 25 kW.
Mam jeden objekt, ktery ma spotrebu pri cene za kW/h mesicne kolem 45-60 tisic. Proto me napadlo, jestli bych nemohl obratit pravou funkcni elektrocentral.
V praxi by to melo znamenat to, ze ten motor by jel 24/7/365 a dodaval by neustale energii do objektu, ktery je potreba krmit. A elektrina od energetickeho dodavatele by naopak slouzila jako zalozni, tj. kdyz by dosel plyn, nebo se neco porouchalo, tak motor chcipne ulohu prevezmou UPS a zacne provoz frcet ze site. Je to vubec mozne prekonat hodnotu za kW/h beznym provozem elektrocentraly na LPG / CNG nebo neco jineho?
Uvazuji o tom jiz delsi dobu, obzlvast kdyz se stale mluvi o tom, ze v brzke dobe bude mozne velice levne pomoci biomasy vyrobit vodik, ktery bude slouzit k pohonu. Az toto nastane, pak provoz elektrocentral bude urcite mnohonasobne levnejsi nez z bezne zasuvky. Prosim o schovivavost, jestli se tu snazim vymyslet perpetummobile :D. Diky za rady.
Dejme tomu, že byste platil 5 Kč/kWh, to je při stálém odběru 25kW 125 Kč za hodinu.
Takový motor si za hodinu funkce při takovém zatížení podle mě vezme za tu dobu tak 8 litrů, možná i víc. Při ceně LPG 18 Kč to je za palivo kolem 150 Kč za hodinu.
Prostě si myslím, že se taková věc nemůže vyplatit Dále jsou tu výměny oleje v motoru, motor nevydrží do nekonečna, potřebné chlazení...
Diky,
ja vychazim z toho, ze na internetu jsou elektrocentraly s diesel motory a spotrebou do 3l / 100 km, tudiz vezmu-li ze spotrebuje tolik za cely mesic, tak mi to vychazi na nejakych 80 tisic korun pri dnesni cene nafty. Tudiz, spotreba elektriny pri tvem vzorci bude mit za mesic 90 tisic spotrebu, uspora je - 10.000,- Kc / mesicne a to si myslim musi stacit i na kazdomesicni generalku motoru
Do firmy kde jsem pracoval šéf koupil čínskou elektrocentálu na zemní plyn. Motor je bývalý diesel, vypadá to na kopii Perkins. Běží mu to už 3 roky, jen má nešťasnou kombinaci spotřebičů od PC až po soustruhy. Po zapnutí soustruhů někdy kolabují PC a koupit UPS je lakomý. Jinak všechno odpadní teplo využívá na vytápění. Kontakt na něj nedám anžto je to člověk ...
Cena za kWh zemního plynu je asi 1,5kč. Celé se to opravdu vyplatí jen pokud jste schopen nějakou rekuperací, nebo spíš tepelným čerpadlem, využít odpadní teplo(z výfuku a chlazení motoru). Zbylým teplem se dá i rozmrazovat a vysoušet chodník od baráku k silnici. Stačí natáhnout výfuk pod cestou.
Narazíte ale úplně někde jinde. Snížená cena energie bude podezřelá dodavateli elektřiny, a ten si velice a důkladně brání svoje zisky, s tím počítejte. Záhy budete mít na krku kontrolu a pravděpodobně revizi na elektřinu, podezření z černého odběru, kontrolu ze stavebního úřadu atd. Narazíte opět na úředního šimla, jak už to v Čechách bývá.
To, jako nemuzu mit vlastni zdroj energie? :-O Kdyz budu mit vedle baraku vodu a udelam si vodni elektrarnu ( nebo Mlyn ), tak je to proti zakonne?
Z tohodle bych asi obavu nemel. Naopak v te lokalite je tarif, ktery zohlednuje nejake vytapeni a je tam skokovy narust elektriny z prumernych 900,- Kc / mesicne na cislo, ktere jsem psal :D, takze spis prijde URNA jestli tam nepestuji marihuanu, nebo prijde CEZ, ze mame mit jiny tarif ( drazsi )
Uvažoval jsem podobně, ale jen pro RD. Vyplatilo by se to ale jen v zimě, kdy by se zároveň topilo. A přebytky energie dodávat sousedovi. Motor např favo, cca 40kW dá cca 20kW elektro a 20 tepelných. Ale znamená to také časté výměny oleje a motor nevydrži věčně. Nejlepší by asi fakt byl nějaký předpotopní motor a dřevoplyn. Na netu je člověk, který jezdí na dřevoplyn traktorem, pěkné. (stránka o traktorech)
No - ´ono´ to dá cca 2x tolik tepelné vůči elektrické, ale jinak to jde - dokonce v začátcích se do kogeneračních jednotek skutečně montovaly motory z Fáčka...
Už pár let není problém koupit ´komerční´ kogenerační jednotku a dokonce ´prodávat´ nadbytečnou elektřinu ČEZu z zvýhodněnou sazbu (tedy vlastně čerpat dotace jako na větrné či solární elektrárničky). Jediný problém je počáteční investice.
doplněno 08.04.13 12:24: Orle, je to ´složitější´...:
Dřevoplyn: je velmi levný (dtto bioplyn) - ale motorů ´pro něj´ není mnoho
Počáteční investice - jde o to, zda si chceš ´živit´ "ostrovní spořebu" a nebo být připojen i na nějakého distributora (i kdyby jen kvůli záložnímu zdroji energie)
Pokud ostrov: 1. uděláš si co chceš a zejména pokud ´nepotřebuješ´ k provozu revizi/e, je počáteční investice nízká (může být), ale *)
2. ´ofiko´ potřebuješ zařízení s ´homologací´**), jinak je nikdo nepřipojí (nemůžeš čerpat státní dotace ´zeleného provozu´ - a to jsou ´velké peníze´) ***)
3. ideální pro schválená zařízení je CNG (cena/výhřevnost/stabilita dodávek) - tedy potřebuješ přípojku (tahat flašky pro 7/24/365 je nesmysl ****) - na samo-domo přípojku nezískáš (resp. nikdo ti ji nepřipojí)
4. kotelna/trafačka/akumulátorovna s ´papíry´ taky není levná
5. rekuperace ´odpadního´ tepla ad 4. - koogenerace vyrobí výkonově cca polovinu elektřiny vůči teplu
______________________
Zadej si do vyhledávače kogenerace nebo trigenerace - a počti si
*) ´nikdo´ to nesmí vidět
**) počáteční investice se jen těžko vejde do ´mega´
***) na principu dotací dneska fungují všechny ´obnovitelné zdroje´ - bez dotací ze státního rozpočtu by nebyla ani ekoaditiva v palivu, o sluneční nebo větrné energii vůbec nehovoře
****) jednak je plyn v lahvích mnohem dražší a jednak je jeho pořizování/připojovaní mnohem nepohodlnější
______________________
Vodíkový generátor - "proste se prida do paliva voda" - vodíkový generátor funguje na principu elektrolýzy (nebo termolýzy) - naprosto nestačí do běžného *****) spalovacího procesu přidat vodu, tím jen zlikviduješ motor.
*****) naopak potřebuješ motor udržovat v optimálních otáčkách a zátěži (poměr spotřeba/výkon je pro rentabilitu zařízení stěžejní), ideální jsou nízkootáčkové motory, ty na vrakáči nenajdeš
Drevoplyn? Neslysel jsem o tom, vcem spociva hlavni vyhoda?
A co se pocatecni investice tyce, tak to neni preci tak nakladne ne?
Motor, nejaky alternator / generator k tomuto ucelu, konstrukce, chlazeni, plynova bomba, prestavba na plyn ( nejlepe koupit auto s prestavbou co jde do likvidace ), urcite do 80 tisic bych se mel vejit.
Myslim si, ze nejlepsi volbou bude benzin motor na CNG a k tomu jeste experimentuji s vodikovym generatorem ( proste se prida do paliva voda ).
Promin, ale stale nerozumim.
Preci nepotrebuji mit rezevizi, chci mit doma svoji elektrocentralu a pouzivat ji proste non-stop, kdyz vypadne tak ulohu prevezmou UPS a prepne se na normalni provoz ze zasuvky.
Ja jsem si cetl informace o tom vodiku a nevidim to tak blede. Chlapek namontuje generator za cca 5 tisic a proste naleje do nadrze s benzinem vodu a jede se ( konkretne tento pokus byl s elektrocentralou :D )
actualpower.blogspot.com/... actualpower.blogspot.com/...
Dalsi test byl s dodavkou na diesel pohon, pomoci tohoto generatoru se dostal se spotrebou na 2.19 litru / 100 km
Zatim mi to vychazi jako nejlepsi reseni. Diesel motor + vodikovy generator. Tim vyresim spoustu starosti, s doplnovanim paliva atp...
Jeste me napadl benzin motor + LPG + vodikovy generator.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.