Kterou větví protéká větší proud?

Od: Datum: 06.04.13 20:04 odpovědí: 19 změna: 10.04.13 18:36
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hm®
Datum: 06.04.13 20:13
avatar

Hele, to děláš nějakou olympiádu, nebo co? Určitě se předpokládá, že využiješ kolektivní řešení?

Po odeznění přechodových dějů poteče nejvíc větví s R=10. Pro DC je C rozpojený obvod, L zkrat, takže zbydou R=100 a R=10, víc poteče tím R=10, protože I=U/R.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.04.13 20:17
avatar

V obou jeho otázkách je na fotkách vidět, že je to focené někde ve škole ve třídě... Jestli je to nějaká soutěž nebo test, myslím, že by měl přemýšlet on sám...

doplněno 06.04.13 20:27:

Navíc když není schopný ani pozdravit, poděkovat za odpověď..., tak bych se na něj už úplně vy...

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hm®
Datum: 06.04.13 20:24
avatar

No právě váhám, jestli ještě příště odpovídat. Ale zas to vypadá, jako by šlo oknem světlo (což teď už by asi nešlo) a navíc je sobota večer. Že by se teď někde psal test?

Ale máš pravdu, na nějakou školu to vypadá a test to je. Jen nevím, jestli tazatel zpětně zjišťuje, jak to mělo být, nebo ...?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: solo*
Datum: 06.04.13 20:27

Je to foceno v patek po škole a to jestli budete duverovat nebo ne - je na vas.

Datum: 07.04.13 13:00
avatar
Tobe schazi povedomi co je stridavy proud a stejnosmerny. A.Jak se jaka soucastka chova... Nechodis nahodou do stodu u plzne na ss.? Tam tendle program pouzivaj.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 06.04.13 21:58

Nelze samozřejmě určit,protože nevíme reálnou složku cívky.Ta muže být vyšší než 100 ohmů.Reaktance se neuplatňují.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.04.13 22:19
avatar

To by byla nějaká divná cívka,>90 Ω při 50 mH...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 07.04.13 19:08

Samozřejmě,je to extremní případ,ale zadání je takové jaké je. Takže nevím zda s tím zadavatel počítal nebo chtěl vyzkoušet sám

sebe. Z= R + Rí.Takže otázka zní jak a kudy poteče nejvyšší proud a ne jaká bude konstrukce cívky.O tom mužeme debatovat

v jiné rovině.Tak asi tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.13 08:13
avatar

no to snad není pravda. Zde jsme na poradně a proto ti radím :

Nastuduj si aspoň něco o střídávém a stejnosměrném proudu a základních funkcích součástek.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: hop®
Datum: 07.04.13 19:12
avatar

Nečetl jsem předchoyí reakce, ale pokud jde o DC, tedy stejnosměrný proud, tak kondenzátor vynecháme a cívka je drát, takže větší proud poteče menším odporem...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 07.04.13 19:54

Ano ,úvaha je dobrá .ale když bude cívka mít hodně závitů s drátem 0,08 mm. tak se situace

rázem změní.Viz nahoře.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 07.04.13 19:59
avatar

No, uváděná impedance je proti ostatním odporům opět drát, kdyby nebyl uveden parametr cívky, souhlasil bych s Vámi, že je třeba vzít SS odpor cívky v úvahu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.13 20:18
avatar

ale ne. Ta tlumivka má 50 miliHenri. Na takovou ti stačí sotva pár metrů drátu, takže vlastní odpor drátu bude nula celá skoro nic. Já ale zírám, že tazatel zřejmě studuje nějakou elektroprůmyslovku (skrytě doufám že nestuduje výšku) a nerozumí tak primitivní úloze.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 07.04.13 20:53

Samozřejmě,ale je to zadané jak toje. Neřešíme realitu,ale teorií.Co kdyby se nechal přezkoušet zadavatel.HI.Jinak tam neni zadaná impedance Z,ale indukčnost L. což je třeba v případě AC naprosto zásadní rozdíl Jinak souhlasím s názorem..Tak asi tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 07.04.13 21:11
avatar

Ano, indukčnost, máte pravdu, omlouvám se. Ovšem neřešíme AC. ;)*placni*

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: binger*
Datum: 07.04.13 21:22

Dodal bych že indukčnost je dána také magnetickým obvodem takže o délce drátu se dá diskutovat.Středofreqvenční cívky

mohou být konstruovány i jako vzduchové ohledně jakosti Q,a tím vysoký počet závitů.To jsme ale už někde jinde Tak.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 07.04.13 21:28
avatar

BINGER: máte rozumné názory, uvítal bych Vaše zaregistrování, abych Vám mohl říkat "kolego" ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 07.04.13 22:10

Budu o tom uvažovat ale teď si jdu lehnout,No je to leta praxe.Cívky mají pro většinu lidí pachuť čehosi virtuálního a abstraktního.

Nedovedou s tím pracovat a chtějí to obejít.Nejde to.Oblast AC, indukčností,kapacit a vysokých kmitočtů je většinou pro

lidí Tabu..Je to ale celkem prosté.Nejhorší je že v AC je vše na 2 nebo na ntou.Tak se s tím hůř počítá.Lineární algebra

se počítá celkem dobře(DC) .Horší je to s kvadratickou(AC),že.Takže pokud se někdo zeptá odpovím.A zítra to prostuduji.

Takže dobrou noc Pane Kolego.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: binger*
Datum: 10.04.13 18:36

Doplnil bych pro přesnost .Račte si všimnout že indukčnost nemá kreslený magnetický obvod.Takže všichni špatně .Buď je

zadavatel geniální a chtěl nás nachytat,Nebo neví co vlastně vygeneroval a řeší to obecně.To platí i o tazateli.Tedy všechny

přezkoušet.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.