Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chci se zeptat, podle čeho, jakých parametrů. Odborných parametrů, pozná špičkový fotograf, zda je nafocená fotka dobrá. Jestli je moc přesvícená, namodralá.?
Nejsem si jist, že chápu dotaz - jaká fotka? - v PC, negativ, pozitiv, jak ´moc´ zvětšená - mícháš (nebo nerozlišuješ) spoustu aspektů.
Potom - co jsou to "odborné parametry"? - zaostření, hloubka ostrosti, expozice, vyvážení barev...
Přesvícení (tedy místa bez kresby) je až na výjimky vada - ale posun barev k nějaké části spektra je mnohdy úmysl, vadou bývá i příliš tmavá fotka - ale taky ne vždy.
*)
Jinak - člověk ani nemusí být špičkový fotograf,aby špatnou fotku poznal - to, že třeba fotit ani neumí - v zásadě - nevadí...
K rozpoznání dobrého obrazu od mazaniny taky nemusíš být Picasso... ![]()
____________
Mimochodem - primárně jsem tvým ´dílům´ vytýkal chyby kompozice - dokud ty neuvidíš (a neodstraníš), neřeš expozici (nemá to smysl**)... Např. - foto lidí s ´metrem´ nic neříkajícího nebe nad hlavou - ale ukouslýma nohama, kácející se kolmé nebo vodorovné linie, centrální umístění objektu (co ´zlatý řez´?***)... Fakt si přečti toho ´digineffa´ nebo něco podobného - a experimentuj.
____________
*) základem hodnocení technických parametrů je histogram
**) rozdíl v ´závažnosti´ (a viditelnosti) těchto prohřešků je podobný, jakobys u řidiče poměřoval ´třidva´ v krvi vůči překročení rychlosti o 20 %
***) nejčastějšími úpravami (psal´s, že ´nerad´ upravuješ - to je nesmysl, i špičkoví fotografové upravují) jsou výřezy a ořezy, až pak úpravy třeba spektra
____________
A ještě něco - špičkoví fotografové uveřejňují tak 1 % z dobrých fotek, pokud bys udělal výstavu těch fotek na rajčeti (které jsi ukázal ze studijních důvodů), jen by ses shodil a ´profesně´ znemožnil... ![]()
Tohle neber jako ´drbání´, ale jako nasměrování tebe k lepším fotkám... ![]()
Dobrý fotograf (a nejen fotograf) opravdu pozná že daná fotka je či není dobrá...Nicméně žádné psané pravidla pro "dobrou fotografii"neexistují.
Ano, existují pravidla pro kompozici, expozici...atd., nicméně to ještě samo o sobě nikomu neřekne že ta či ona fotografie je či není dobrá.
U reportážní fotografie může být kompozice zcela nepodstatná viz.:
To je fotografie v podstatě zcela nepovedená...jak po stránce expozice, tak po stránce kompozice..ale koho by to u podobné fotografie zajímalo? Každé noviny Vám za ní dají balík peněz, pokud by se Vám ji podařilo nafotit.
Na druhé straně např.u portrétní či krajinářské fotografie je kvalita kompozice i expozice vyžadována...a kvalitě modelu či námětu nemluvě.
Nicméně je logické, že pokud i před špičkového fotografa položíte dvě vynikající fotografie, nemusí Vám na 100% říct, která je z těch dvou lepší či horší...
Kvalita fotografie není exaktně změřitelná veličina...
Nicméně v dnešní době...s kvalitní technikou přístupnou prakticky každému, je velké umění udělat technicky špatnou fotografii..
Dobrá fotka nebo špatná?
Já bych řekl, že rozhodují dvě věci, technické provedení a to, co je na fotce. O kvalitě fotky rozhoduje spíš to, co je na fotce.
Špatný obsah = vždycky špatná fotka
jestli fotíte, tak to zjistíte taky. Dobrých fotek je vždycky málo a těch skutečně dobrých je tak sotva pár.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.
