Kuchyňská linka vs. umakart

Od: odpovědí: 15 změna:

Zdravím všechny rádce,

plánujeme rekonstruovat kuchyni, mysleli jsme si na rohovou, ale pořád mě strašilo, že by skříňky nemohli viset na umakartu z kteréhož je koupelna. Abychom rovnou udělali i nové jádro, na to fakt nejsou finance. A před chvílí jsem v nějaké realitce zahlédl, že mají také rohovou a a umakartové jádro. Jak to jde prosím zařídit, aby zůstalo umakartové jádro a zároveň mohla být rohová kuchyň? Jsem na toto absolutní amatér tak prosím nějak srozumitelně

Díky moc

Jára

15 odpovědí na otázku

2x

Hezký den.Na zavěšení linky,kde je umakart se dělá také kovový rám.Ten udrží i těžké skříňky a nemusíte se bát,že něco spadne.

0x

V paneláku je kuchyňská linka většinou zavěšena na umakartovém jádru. Umakart je nalepen na rámu z dřevěných latí, jde jen o to trefit se vrutem do latě. Vzhledem k tomu, že úchytky na horní skříňky můžeš dát výškově kamkoli, tak to není žádný problém. A vruty jsou namáhány na střih a ne na tah, takže se nemáš čeho bát. Pevnost se po uchycení skříněk většinou zkouší tak, že se na ni pověsíš celou váhou.

Ladine, ze zkušeností: kuchyňské linky na umakartu bývají prošroubované skrz umakart, a z druhé strany (třeba z koupelny) bývají tyto šrouby překryty krytkami v barvě umakartu. Pokud člověk záměrně neřeší uchycení původní linky, většinou si krytek na "druhé" straně nevšimne.

Umakart bývá samonosný lisovaný "panel", kotvený do země, v rozích a v jádru ke kovové konstrukci.

Jinak úchytky výškově "kamkoli" většinou dát nejdou, rozmezí "štelování" bývá do dvou centimetrů...