Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer,
potřebovala bych poradit s výběrem PVC. Rsp. kdyby mi byl někdo ochoten dát dobrý tip . Trochu šetříme i penízky,čili nemělo by být drahé. Líbí se mi barevně nejvíce asi imitace dubu-dřeva. Nemělo by být moc lesklé.
Nepořídil jste někdo výhodně nějaké takové? Taky uvítám jakýkoliv tip,co se PVC ,výběru,zkušeností atp. týče. Moc moc děkuji
Nejsem sice odborník, ale lino občas pokládám. Takže rada úvodem: nekupujte lino v žádném Super, hyper, či jiném marketu. Je to většinou jen parodie na lino (vrchol byl, když jsem potřeboval popotáhnout 5ti metrový pás o 2 cm a místo toho jsem z něj (holýma rukama) kus vytrhnul)) . Rovněž tak nejsou dobrá lina na pěnové gumě, či filcu. Sice se po nich možná dobře chodí, ale postavíte-li na to třeba stolek s užšími nohami, zůstanou po něm časem neodstranitelné ďolíky. Doporučuju lino opravdu z PVC (nebo obdobných materiálů), které je houževnaté a téměř nezničitelné (slovenská firma "Fatra"). Nekoukejte na celkovou tloušťku lina, ale na tloušťku nášlapné vrstvy (čím větší, tím lépe). Pozor na lina s názvem "marmoleum". Jedná se sice o ekologický materiál (a není špatný), ale málokdo Vám prozradí, že potřebuje pravidelnou údržbu (voskování), jinak Vám dlouho nevydrží.
Ještě doplním: podle mě musí lino vydržet běžné zacházení bez problému aspoň 20 let, hodnotit ho po půl roce užívání je trochu předčasné.
Chci se zeptrat na ty doliky po nabytku. Firma Gerflor nabizi PVC Texline a Texline HQR, ktere maji spodni vrstvu filcovou. V katalogu tvrdi, ze je produkt prave proti tomuto dolikovani odolny. Myslite, ze to nebude moc velka pravda?
díky. Taky by mě zajímal Váš názor na otázku níže pode mnou. A taky co říkáte na Novilon? Zjistila jsem,že je to dost používané pvc,máte s tím nějakou zkušenost? Moc díky. L.
*pardon,otázka viz. Gerflor. (nevěděla jsem,jak se můj dotaz zařadí)