Nejste přihlášen/a.
Mám sádrokartonovou stěnu (tloušťku neznám) a potřebuji do ní vyříznout otvor pro kovová futra šíře 80cm.
Nevím, jak velký otvor mám vyříznout a čím to vyříznout, či jak postupovat.
Díval jsem se sem www.hse.cz/docs-p/...,ale jestli jsem se nepřehlédnul, tak tam není zmínka o šíři otvoru pro vsazení futer.
Děkuji za radu.
Dobrý den. Ocelová futra, čili zárubně se do SDK stěn osazují při montáži. Jestli nechcete rozebrat 3 x větčí plochu stěny, než zabere ta díra, tak jednodušší a paradoxně i lacinější bude tam vrazit obložky. To zvládnete se zavřenými okály. Když jsem to spáchal já, tak to určitě udělá kdokoliv. S pozdravem Laďa
Laďo díky, a co jsou to obložky a jak je tam vrazím?
Omlouvám se předem za tak amaterské otázky, ale jsem holt amatér, ale nejsem úplný "dřevo" měl bych to zmáknout.
Dobrý den, nechci zakládat zbytečně nové téma a tak to zkusím tady. Rád bych vypáčil "laťkové" zárubně ve sklepní kóji a vyměnil je za nějaké plechové a nasadil klasické dveře s fabkou. Chtěl jsem to udělat co nejsnáz bez zdění, tak jsem si našel nějaké plechové obložkové zárubně, ale bohužel se asi nedělají na zeď o šířce 75mm.
Po vypáčení latí mi zůstane čistý otvor na futra 2040x700 a síla zdi je oněch 75mm. Poradíte mi prosím, jaká futra by byla nejvhodnější? Moje představa je je vsadit, vyšprajcovat a zafoukat pěnou. Dveře by měly být levé.
Děkuji
Nejjednodušší bude použít futra do sádrokartonu, do 700mm díry se vejdou 600mm futra akorát. Ty packy z vnitřních boků, který slouží k uchycení k sádrokartonářským profilům, se dají uřezat, pokud by vadily.
Např. : mpl-stavebniny.cz/...
Souhlasím s odpovědí kuchtíka, Přesně vyjdou futra o šíře 60cm. Pozor musíte použít rozměr na čistou podlahu.
doplněno 08.07.14 13:20:..Znamená to, že jsou dvojí zárubně? Zárubně, které se zalívají do podlahy a zárubně, které se ustavují na hotovou podlahu?
Ano, přesně tak. Pochopil jste správně.