Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
jsem ve stavařině laik a chtěl bych se zeptat na názor.
Mám RD, který má cca z 3/4 střechy svedenou vodu dvěmi svody, které volně vytékají do hlíny před podezdívku.
Při větších deštích je tato viditelně s mapami a zřejmě to je i důvod vlhkosti ve sklepě. Chtěl bych tedy vodu ze svodů odvést od baráku (do kanalizace to nejde minimálně proto, že je o 1m výškově nahoře). Zvažoval jsem varianty:
a) vsakovací jímku
b) zakopat plastovou jímku na místo kde už nyní je v pozemku prohlubeň (a tím ji vyrovnat) a z této jímky brát vodu na zalévání.
Tuto variantu preferuji (zatím). Chtěl bych se zeptat:
* jak zajistit řešení proti přetečení dlouhotrvajícím deštěm? Je možný nějaké přepad a tento vsakovat? jak by se muselo udělat okolí přepadu?
* je lepší z jednoho svodu vést trubku přímo podel baráku a k ní pak připojit i druhý svod, nebo odvést ze svodu trubku od baráku a v nějaké vzdálenosti udělat trubku rovnoběžně s barákem a do této pak přivést trubku z druhého svodu?
* jaký podklad pod jímku (zvažuji tuto www.bvsnet.cz/Cen/... - polypropylen 5m2) a je nutné tuto obezdívat?
Předem moc dík za informace,
Mirek
Neberte to jako radu, ale už jsem viděl jako ochranu proti přetečení jímky ponorné čerpadlo se spínacím plovákem, zavěšené v určité výšce, a vývod do odpadu. Pokud se to však o odvodu dešťové vody do kanalizační sítě dozví příšlušné Vodovody a Kanalizece, pravděpodobně budou chtít zvýšit poplatky za stočné...
Řeším s panem Rendou po mailu...a zřejmě i osobně.
"Neberte to jako radu, ale už jsem viděl jako ochranu proti přetečení jímky ponorné čerpadlo se spínacím plovákem, zavěšené v určité výšce, a vývod do odpadu."
V tomto případě bych to Hope také raději nebral jako radu Dešťové vodě neporučíte, kdy má a nemá téct...a závislost na čerpadle je v tomto případě velmi nevhodná (jistě nikoliv nemožná). A jak sám píšete, legálně se to ani nedá udělat...s vyjímkou platby za stočné.