Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak udělat jímku na dešťovou vodu

Od: mrenda odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

jsem ve stavařině laik a chtěl bych se zeptat na názor.

Mám RD, který má cca z 3/4 střechy svedenou vodu dvěmi svody, které volně vytékají do hlíny před podezdívku.

Při větších deštích je tato viditelně s mapami a zřejmě to je i důvod vlhkosti ve sklepě. Chtěl bych tedy vodu ze svodů odvést od baráku (do kanalizace to nejde minimálně proto, že je o 1m výškově nahoře). Zvažoval jsem varianty:

a) vsakovací jímku

b) zakopat plastovou jímku na místo kde už nyní je v pozemku prohlubeň (a tím ji vyrovnat) a z této jímky brát vodu na zalévání.

Tuto variantu preferuji (zatím:)). Chtěl bych se zeptat:

* jak zajistit řešení proti přetečení dlouhotrvajícím deštěm? Je možný nějaké přepad a tento vsakovat? jak by se muselo udělat okolí přepadu?

* je lepší z jednoho svodu vést trubku přímo podel baráku a k ní pak připojit i druhý svod, nebo odvést ze svodu trubku od baráku a v nějaké vzdálenosti udělat trubku rovnoběžně s barákem a do této pak přivést trubku z druhého svodu?

* jaký podklad pod jímku (zvažuji tuto www.bvsnet.cz/Cen/... - polypropylen 5m2) a je nutné tuto obezdívat?

Předem moc dík za informace,

Mirek

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
Pokud udelate akumulacni nadrz na destovou vodu, pak existuji nadrze samonosne, ktere se obetonovat nemusi. Je pochopitelne, ze bezpecnostni prepad z jimky byt musi, a to bud do vsakovaciho pole, nebo do kanalizace. Vhodny objem nadrze se musi spocitat podle plochy strech do nadrze svedene, stejne tak se musi spocitat velikost vsakovaciho pole, a to podle geologie v miste instalace. Cely tento system se nicmene pouziva jen tam, kde neni jine reseni, ekonomicky je to totiz nesmyslne, respektive nenavratne. Pred systemem je vhodne mit jeste mechanicky filtr. Vystrojeni nadrze cerpadlem take neco malo stoji. Blizsi udaje Vam jsem schopen napsat zitra..dnes uz napul spim:).

hop®