Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, bydlím v bytě a loni mi praskly trubky u radiátorů (litinových), pozval jsem odborníka, musel je vyměnit, spolu s dosluhujícími radiátory. Celkem mě to stálo přes 40.000,- Kč. Ale majitel bytu mě nechce náklady zaplatit, že prý nemá (8 měsíců). Mohu přestat platit nájem, nebo část, je to legální? Nemáte někdo zkušenosti? Děkuji velmi
Jistěže existuje zadržovací právo. Na druhou stranu jisté nutné opravy si musí nájemce hradit sám. Pochopitelně to co píšete je již nad tento rozsah.
Ovšem toto je povinnost majitele. Nepíšete zda došlo k tak rozsáhlé opravě po dohodě s majitelem. Pokud ne, tak majitel má právo na Vás požadovat, aby jste na vlastní náklad vše uvedl do původního stavu.
Pokud přestanete platit nájem a nezaplatíte 3x, můžete dostat výpověď z bytu bez souhlasu soudu.Nejlepší by bylo dohodnout se s pronajímatelem , že si náklady, které jste dal za výměnu radiátorů odbydlíte, to je, že nebudete po určitou dobu platit nájem, dokud částka 40 tis nebude vyrovnána. A hlavně tu dohodu nezapomeňte sepsat PÍSEMNĚ, třeba jako dodatek k nájemní smlouvě, abyste měl v ruce doklad, kdyby druhá strana začala dělat potíže. Pokud na takovou dohodu pronajímatel nebude chtít přistoupit, asi vám nezbyde než podat žalobu. Ale to už je na poradu s právníkem.
Oprava topení v takovém rozsahu samozřejmě nespadá do drobných oprav hrazených nájemcem a majitel bytu by ji měl provést na své náklady .Pokud ovšem tuto konkrétní záležitost nájemce s majitelem předem nekonzultoval a nedošlo k žádné dohodě o snížení nájmu,nemůže nájemce svévolně přestat platit nájem (celý nebo částečně) a naopak majitel může,jak již bylo psáno,požadovat uvedení do původního stavu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.