Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pokojový termostat s beznapěťovým výstupem

Od: clayman® odpovědí: 7 změna:

Zdravím Vás,
potřebuji vybrat pokojový termostat pro plynový kotel a celkem mi vychází HONEYWELL CM 907. Náš kotel má jedinou podmínku a to regulátor s beznapěťovým výstupem. Byl by někdo tak hodný a mrknul se do návodu marinfo.cz/... (1MB), zda to splňuje?

Nejsem elektrikář, ale myslím, že s návod popisuje max zatížení, ale žádný proud tam nepouští (taky není z čeho, kromě 2xAA baterií), ale rád bych byl v klidu :)

Pokud máte někdo jiný tip, tak sem s ním. Ještě jsem uvažoval o BPT 37 české výroby, ale stojí 2x tolik (tj cca 4tis) a myslím, že nic zásadního navíc neumí.

Díky

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

al bunda*
hodnocení

0x

Klasické Rego s kolečkem je možná beznapěťové. Ačkoliv! Tak mě napadlo, co to znamená "beznapěťový výstup"? Každý termostat je de facto vypínač, ať už je programovatelný, či nikoli, a nic víc. Což znamená, že do termostatu nějaké napětí musí být přivedeno, aby to potom zaplo ten kotlík. Takže co to je "beznapěťový"?

A tím BPT stejně nějaký vypínač ovládáš - pokud jsem na to kouknul, je to nějaká vysílačka s přijímačem někde poblíž kotle; proto dvakrát vyšší cena...

V podstatě máš jedno, co tam dáš, Honeywelly patří k těm dražším, ale nezdá se mi, že by byly výrazně spolehlivější, než týdenní programátory typu EURO 2000. Všichni vyrábějí v Číně, nebo z čínských součástek...

hodnocení

jj, napětí je určitě přivedeno, jinak by těžko obvod poznal sepnutí ;) jde o to, aby tam nebylo cizí napětí tj. jiné než od kotle, který si tak hlídá zapnuto/vypnuto.

Honeywell je teď v akci, takže vyjde o 40% levněji a manželka oceňuje modré podsvícení - neříkej nic! *smich*

al bunda*
Jestli tam budeš mít někde napětí od kotle, pak se dohodni s ČEZem a nechej vyrobenou elektřinu vykoupit. A pak mi řekni, jaký kotlík to máš, mohl by z toho být dobrý kšeft.