Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Srážení vody - jak odstranit?

Od: chacki* odpovědí: 23 změna:

Dobrý den.Prosím všechny o radu.

Rekonstrukce domu,

V minulosti stará kastlová okna,nenahozené omítky,nezatepleno. Voda zvláště v koupelně se nesrážela,zato byla zima.

Nyní:Kompletně zaizolovaný dům,zatepleno,nová dřevěná eurookna,i dveře,opět koupelna.Já vím,že se tam lidé koupou a voda - pára se vypařuje,ale znás soustu lidí,kteří nemají odvětrávání,mají zaizolovaný dům,nemají v koupelně ani okénko na větrání,přesto se jim nedělají "mapy" na zdi - (mokrá zeď) a neplesniví jim,jako mě.A v tom je celý zádrhel.Jak prosím tuto hodně důležitou věc napravit?

Vnitřek 15tka zateplovací vata,izolační folie + zelený sádrokarton

Z venku vrch terasy - 15-20 cm beton,který je nalitý na fólii,prozatím nekrytý.Pod ním staré,ale hodně pevné kolejnice (dříve chlív) a mezi hurdisky,kompletně vyschlé při rekonstrukci.

Jsou jen dvě možnosti,já si počkám,pokud jsem měla pravdu já,je to fajn,pokud ne,bude to problém.Děkuji mnohokrát za odpovědi.Moc si toho vážím.

doplněno 05.01.11 19:50:

Aha,vidím,že se zde množí pochyby díky mému zřejmě špatnému vysvětlení.Omlouvám se a pokusím se to napravit.

Předně se jedná o koupelnu,kde se sráží voda u stropního obvodu (pouze na některých místech),se dělají mapy s částečnou plesnivinkou.Ta je také na pár spárách u kachlí.Koupelna je podřezaná,zaizolovaná z venčí nopovou folii - tak spodní část. Co je týče vrchní části,je to,jak jsem psala už na začátku vše,s tím,že jako izolaci beru cca 15-20 cm skelné vaty mezi starou zdí (je hodně pevná),která zůstala a na které jsou již zmíněné chlívové kolejnice.To vše i s omítkou bylo kompletně suché,než se nasadila parafolie + skelná vata + sádrokarton.

Pronikáná vody z venčí jsem vyloučila 100 5tně,jelikož jak v létě,když prší,nebo na podzim nyní,když byly deště,krupobytí a obleva,byla zeď kompletně suchá.Jakmile se ale začne koupelna napařovat (koupání,sprchování,zapomenutá voda ve vaně atd),dělá se to znovu,opět na stejných místech.Ještě dodatek: Pod údajným vodičem - betonem...jak zde bylo řečeno,že je to skvělý "vodič",tak kompletně po celém prostoru (mimochodem bourání nepřipadá v úvahu,jelikož je to spodní část terasy,která stačí pouze pokrýt dlažbou) je položená jako sychr,rybniční fólie.Vím,že někdo bude mít námytky,ale je opravdu pevná a nebyla nijak poškozena při pokládce.

Snad je to vše,co jsem chtěla dodat,jsem si více,než 100%tně jistá,že voda se sráží ve vnitř domu,ne z venku,jelikž to by bylo zatékání.A to nehrozí.Díky bohu.Děkuji mnohokrát za Vaše rady.Opravdu si jich vážím.Pěkný den.

PS/ Prosím dealery a jim podobnéaaby mi nenabízeli různé přípravky a stroje od 5.000,- do 50.000,- Vše jde udělat kvalitně a hlavně levněji - neřkuli zadarmo.Děkuji.

Zasílám foto pro představu.


Srážení vody - jak odstranit?

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

standam*
hodnocení

0x

jestli to dobre chapu mas :

1. beton

2. hurdy

3. izolaci

4. parozabranu

5. sadrokarton

a cely barak zateplen ze studene strany

zde je nutne za prve hodne vetrat a za druhe, zaizolovani z interieru tj. strop kde mas izolaci a studene hurdy + beton

zde je problem v izolaci se ti kondenzuje voda (vlhkost nema kam odvetrat, protoze ji mas pod stropen, ktery do nedovoluje)

izolace z interieru musi byt na studene strane odvetravana a parozabrana jen reguluje propustnost vzdusne vlhkosti

 

hodnocení

0x

Pokud se jedná o odstranění vzdušné vlhkosti v koupelně,mohl bych Vám poradit použít odvlhčovač vzduchu SINCLAIR CFO-12E od firmy A-Z Thermo s.r.o. v ceně 4990,-kč.Tento přístroj používáme i k sušení prádla v koupelně a jsem přesvědčen ,že by Vám měl pomoci vyřešit Váš problém.

magdon*

To opravdu, ale opravdu nevypadá jako skrytá reklama*smich*!

výtka
Upozornění od sys hejkal 06. 01. 2011 09:32:58
není to tak zcela jisté... Pravidla poradte.cz :- P3 - doporučení firmy nebo výrobku, na základě zkušeností v odpovědi na otázku, se nevztahuje k bodu Z3

Pokud mě někdo požádá o radu a podobný problém jsem řešil i já, tak neřeším zda něčemu dělám reklamu,ale mám snahu navrhnout řešení které mám vyzkoušené a po dobu zimních měsíců dozajista průvodní jevy vlhkosti odstraní.Pochybuji,že někdo bude v zimě bourat novou koupelnu.Plísňi na zdech se nechá v dnešní době zamezit i chytrou houbou.

chacki*
hodnocení

V tom případě se moc omlouvám,ale opravdu mi bylo nabízeno hodně nsmyslů.Moc mě to mrzí,ale každopádně děkuji.Jen by mě zajímala ta chytrá houba.Mám doma dvě,ale ty jsou k jídlu :) jedná se o Tibetskou houbu a Kombuchu :)Mějte se krásně a děkuji.

Výše uvedená chytrá houba se oficielně nazývá BIO REPEL a je balena v sáčku v suchém stavu a je k zakoupení v drogeriích asi za 270,-Kč.Jedná se o houbu ,která se výhradně živí plísněmi v omítkách a zdivu. tatik.

chacki*
hodnocení

Nevím,co je tady k smíchu.

Nevím,proč sem vůbe chodíte.

Zde jsou jen lidi,kteří chtějí pomoci jiným se stavbou,nebo údržbou domu,případně poradí se stavebními pracemi.Nemám zapotřebí zde dělat reklamu a už vůbec bych neposlala foto své koupelny,pokud by to byla reklama.

Nezlobte se,ale tohle není jednání.Buď mi poraďte,nebo se zde nezdržujte.Děkuji Vám a přeji krásný večer.

PS/ omlouvám se,pokud jsem byla hrubá,ale naštvalo mě to.

chacki*
hodnocení

Jejda,teď koukám,že to asi nebylo na mě. V tom případě se omlouvám ještě jednou,ale musíte dát reakci,ke komu to myslíte,jinak si to vezme pisatel - v tomto přípaě já - osobně,protože není označený.Tak pěkný den.Mimochodem na reklamy nejsem.mám ráda staré zaručené "babičkovské" rady a věci.COKOLIV.:)

výtka
Upozornění od sys hejkal 06. 01. 2011 09:40:41
správná poznámka chacki... stalo se Vám to samé jako jinému, ani on, ale ani Vy jste nedali vědět, komu je poznámka určená... (chacki 20:00), přestože má chacki pravdu, její reakce trochu rozčeřila vlny...ta omluva je zase uklidnila...
chacki*
hodnocení

Děkuji za upozornění a ještě jenou se omlouvám.Jsem tady asi podruhé po roce a moc se zde neorientuji,Chtěla jsem pouze znát názory.Děkuji a omlouvám se za rozčeření debatní hladiny :)

 

hodnocení

0x
avatar kejikl

Chapu dobre, ze se delaji mapy na strope a popisovana skladba se tyka take stropu tak jak to napsal standam.
Ja bych videl problem v tech kolejnicich. Kdyz to vezmu shora. 15-20cm betonu to je super vodic tepla(zimy), v techto dlouhodobych mrazech krasne promrza a vede chlad do kolejnic. Na nich uz kondenzuje vlhkost, ktera projde ruznymi netesnostni parotesne folie. Kondenzuje tam proto, protoze 15cm vaty jako jedineho izolantu v tom miste kolejnice je malo. Kondenzat nasledne stece na folii a bud si najde dirku nebo stece az ke zdi a flek se udela v rohu na zdi.
Pokud mam pravdu, nepomuze zadne vetrani a ani zadny odvlhcovac vzduchu. Resenim by bylo bud pridat vaty nebo vysekat beton na terase a pod novy dat extrudovany polystyren.
Zkuste vic vetrat, zkuste si pujcit ten odvlhcovac na nejakou dobu a uvidite zda to pomuze.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

chacki,

asi jsem nepochopil, vy máte vnitřní zateplení? "Vnitřek 15tka zateplovací vata"?

Každopádně plíseň je od srážení vlhkosti na studené stěně. Tomu se říká tepelný most a povrch stěny má teplotu pod hodnotou rosného bodu.

Nějak nechápu složení stěny v problematickém místě?

 

standam*
hodnocení

0x

jeste se optam

slozeni je

pises:

parozabrana - izolace - SDK?

nebo izolace - parozabrana - SDK?

je parozabrana v miste prostupu parotesne utesnena? plati i pro SDK vruty

jaky typ folie byl pouzit?

doplněno 05.01.11 20:03:

je parozabrana ve stiku se stenou parotesne utesnena?

doplněno 05.01.11 20:08:

je v koupelne ventilator?

osobne vidim jak je nad izolaci vysrazena voda a ta pronika

pokud je izolace po cele plose v teto tl. dukladne vlozena, tak na tepelny most to nevypada

 

czapino
hodnocení

0x

Dobrý den,

Tepelný most tam žádný není,ale psotě vlhkost neprojde stropen,páč je nepropustný a nízký a tak se tvoří co se tvoří.Odvětrat ventilátorem (kvalitní,aby na to stačil vydržel,nehlučel s ložisky,časovačem,automatická žaluzie,senzor vlhkosti např.) Ten přístrojek na vzdušnou vlhkost je taky dobrý a je jich celá řada,ale je to takové doplňkové řešení. Pavel

standam*

czpiano:

jj, jak pises nejlepe s hydrostatem

no, ale jeste jsme se nedozvedely zda je ci neni ventilator

to, ze nekde jinde je to OK nic, neznamena, je nutne vzdy posoudit zvlast a pokud zde chci mit koupelnu musim proto neco udelat

ne si jen rict zde bude vana a hotovo

zde se to samo nevyresi je potreba neco udelat a do toho patri ventilace

doplněno 06.01.11 07:30:

napr. ta rostlina v rohu, i kdyz se to majitelce libi (proc ne), tam nema co delat tj. dalsi zdroj vlhka a hlavne brani dostatecnemu proudeni vzduchu, to bouhuzel plati pro vsechny veci kolem (nad) vany, kde se bude drzet voda

jsou to detaily, ale dulezite

doplněno 06.01.11 07:31:

:) sorry ne czpiano, ale czapino

chacki*
hodnocení

Pro czpiano

Děkuji i Vám za vypsané detaily,ale ...

i Vám si troufám odporovat.Určitě máte pravdu,záleží na detailech a voda se zdržuje tak,kde nemá.nicméně,nejsem jediná,kdo má v kopelně schod,jak dole k vaně (což mi připomíná reakci od jiného uživatele,že je koupelna nízká,což není pravda,jelikož fotka je focena ze štokrdlátka a k vaně vedou 2 schody.Výška koupelny je hluboce přes 2.50 m - výška koupelny zde není relevantní :)),tak i u vany jako rantl,nebo police z kachlí a už vůbec neznám žádnou ženu,která nemá v koupelně,jako jinde květinu,i když ...

Ty věci tam byly,jelikož se konstruuje a když se tato činnost provádí,je většinou nepořádek.

Taktéž se to týká květiny...Nehledě na to,že je uměla :),tak byla pouze ma toto místo postavena,aby nezavazela.(Příjde tam jiná :))

Vážně se nestačím divit,jak jste tady skvělý a jak si všímát detailu.Skláním se před vámi a ze srdce děkuji.:) Pěkný den všem.L.

standam*

chacki:

neni treba se hned certit:)

jen jsem chtel upozornit, ze takto vyskladane veci zadrzuji v miste vodu a brani vyvetrani tohoto mista a je zde moznost tvorby plisne

chacki*
hodnocení

*smich*V pohodě,vážně nic se neděje,je to všechno o diskuzi,o debatě*vtip*.A čertit se?*smich**smich* ani omylem,jsem splachovací,ale díky moc.Alespoň se tady uvolnila atmosféra.Ještě jednou děkuji všem za rady a mějte se tady pěkně.Určitě se znovu objevím.Je pořád co zdokonalovat.*slunce*

chacki*
hodnocení

Děkuji Pavle za odpověď.Žádné doplňkové řešení nechci,ventilátor nebyl,ode dnešního dopoledne je a snad bude fungovat,jak má.Má vše,kromě automatických žaluzií,ty jso nahrazeny klapkou uvnitř.Kraje - umělohmotný roštík.Děkuji,pěkný den

chacki*
hodnocení

Zase mi to hodilo odpověď dolů.Tentokrát za to nemohu.Taspodní odpověď byla pro Vás Pavle.Pěkný den.

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

pane tazateli, @chacki :

Zcela jistě jde o tepelný most! Je to fyzika a ta se nedá oblbnout! Teplota povrchu stěny je pod hodnotou rosného bodu. Tolik teorie.

Položím doplňující dotaz. když v rohu co je ta kytka (doufám že je to kytka) asi 5 cm vpravo a 1cmod SDK POMYSLNĚ provrtáte stěnu směrem ven, jakým materiálem projde vrták.

Vrt veďte POMYSLNĚ rovně i šikmo vzhůru,

doplněno 06.01.11 18:45:

hm, asi jsem měl napsat jakým materiálem, z čeho a jaký druh a kolik cm.

Cihla je velice široký pojem, od zvonivých pevnostních v pevnosti v Jaroměři až po 49 STI, přes hliněnou nepálenou?

Neobtěžuji dotazem?

chacki*
06.01.11 18:30
hodnocení

Cihlou...*vezen*

 

ladko1939*
hodnocení

0x

Nemohu posuzovat technologické složení stropu , stěn a podlahy v koupelně. Jisté je, že chlad z venkovní strany prostupuje stropem dál, než je přípustné a rosný bod je téměř na vnitřní straně stropu, jednoduše řečeno strop je velmi studený ve větších mrazech a vypařující se voda se sráží na stropě a tam kondenzuje. to znamené že strop je vlhký a na takovém povrchu se usazují vzdušné spóry plísní. pokud je malba, která ještě plísně podporuje, tak je na problém ideálně zaděláno.Zkuste dýchnout na studené sklo, orosí se a teplé, to ne. Měli jsme podobný problém, jenom v menším rozsahu a velmi jsme jej potlačili tím, že jsme odpstranili plíseň odstraňovačem, znovu opatřili novou malbou s obsahem protiplísňového prostředku, ale hlavně v místnosti udržujeme teplotu( v našem případě stačíla 19 st. C), strop je teplejší a voda na něm nekondenzuje. Je to sice energeticky náročnější, ale plíseň nám zmizela. Větráme třeba třikrát denně, ale velmi krátce, aby stěny neprochladly. Shrnuto, topit a větrat!

pane Ladko, plíseň je na stěně! nad kachličkou

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]