Nejste přihlášen/a.
zdravím chci se zeptat jek je to s odectem vody v bytě když jsem nebyl doma,Je možný ještě nějaký náhradní termín nebo jej mohu nahlásit sám vlastníkovi bytu kterým je realitní agentura.Děkuji xplode
dobrý den, na odečty existuje vyhláška kterou se mohou bytové domy řídit. Ty odečítací termíny by měly být min 2 ale!pokud jste ani v jednom nepřístupnil byt může Vám být podle vyhlášky účtováno množství vody stanovené podle kalkulačního vzorce a stanovených koeficientů avšak tím jste na tom dosti znevýhodněn. Záleží však jak k tomu správce dom přistupuje a třeba vaše nahlášení bude brát v podtaz. U panelů se s tí,m již konečně nemažou zaplaťpánbůh a napálej lajdákům spotřebu podle vyhlášky minimálně 1.4x takovu než je průměr = postup podle schválené vyhlášky. Víte lidé mají mimo práv také povinnosti a tím je přístupnit byt proúčely odečtů. Tak to platí u nás, u Vás mohou být nastavena pravidla i jinak.
Problematika je jednoduchá, jen vědomosti některých lidí nejsou blízko pravdě...
Vodárny dodávají vodu do objektu podle nějaké smlouvy s majitelem objektu a měří dodané množství na cejchovaném vodoměru s vyšší přesností umístěném na "patě" domu. Absolutně je nezajímá, že Franta Mrkvička nedodal stavy teplé a studené v garzonce na devátém poschodí. (Takže je zbytečné zasílat stav vodoměrů dodavateli. Bude to na dvě věci, jak podotkl miljan...) Je zajímá stav zmíněného vodoměru a dodané množství vody, respektive jeho cenu fakturují správci - majiteli - společenství, to je jedno, jak se kdo jmenuje, prostě tomu, s kým mají smlouvu na dodávku vody. Tento správce podle odpočtu jednotlivých vodoměrů v bytě přepočítá spotřebu vody na jednotlivé byty, dopočítá k naměřené hodnotě i nějaký podíl ztracené vody, teda rozdíl mezi součtem bytových vodoměrů a hlavním vodoměrem, (víme, že ti mazaní kradou vodu ovlivňováním funkce vodoměru) a vyúčtuje nájemníkům - majitelům...
souhlasím s miramira, že záleží na tom, jak k tomu přistupuje správce domu... jedná se jen o to, že správce domu je placený nájemníky nebo majiteli bytů a měl by se k nim podle toho chovat, teda například jim umožnit dodatečně nebo i dopředu oznámit stav vodoměrů v bytě. Lajdáci na to kašlou stejně, ty třeba brát u huby, ale občan, který platí všechny poplatky a pod. a plní si své nájemní nebo vlastnické povinnosti, nemůže být trestán za něco, co třeba zmeškal ne vlastní vinou... jsme znova u přístupu lidí a úředníků. Když jsme kdysi bydleli v paneláku, před odpočtem viselo v baráku upozornění, že bude tehdy a tehdy, a kdo nemůže v ten čas, ať dá buď stavy na lístku sousedovi nebo na dveře. Fungovalo to bez problémů... v konečném důsledku je to relativně jedno, kdyby někdo dal třeba jen odhad a seknul se i o 100 nebo 1000 kubíků vody, při dalším odečítání vodoměrů se zjistí stav a rozdíl se dopočítá plus nebo mínus... a známe mnoho případů, kdy pracovník správce domu při odpočtu špatně koukal nebo špatně zapsal konkrétní údaj a řešilo se to později při dalším odpočtu, nebo při vyúčtování, kdy si nájemník všiml nezvyklého nárůstu množství a ceny.
Takže moje rada: opište stavy vodoměrů, teda na teplou i studenou, (případně i jejich výrobní čísla, aby nedošlo k záměně, případně správce mohl ve svých záznamech zkontrolovat správnost vodoměrů) a odneste je správci domu, respektive ve Vašem případě realitní agentuře a nahlaste... třeba i se zpožděním... ono to zase s tím vyúčtováním není tak horké, víme dobře, jak jim to dlouho trvá, nejen to vyúčtování, ale hlavně to vrácení peněz... nenechte se buzerovat úředníky, i ve vážnějších případech třeba i soudy přihlížejí na možnosti účasti a pod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.