Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěl jsem vás požádat o radu a názor na následující věc. Nechával jsem si dělat kompletní rekonstrukci panelového bytu. V rámci této rekonstrukce proběhla renovace rozvodů elektřiny, plynu a vody. Nejsem odborník na stavbu a podobnou věc jsem realizoval poprvé. Udivilo mě však, když jsem v kuchyni viděl plynové potrubí, které je vedeno na stěně a na tomto potrubí je asi tak cca metr vedeno i vedení elektřiny (tedy kabel je obtočen na trubce). Většina kabelů v bytě je zasekána ve zdi, ale zde si hoši asi zjednodušili práci a řekli si, že to stejně bude schované za kuchyňskou linkou tak proč by ten jeden metr navíc sekali do zdi. Bohužel jsem nebyl dost asertivní, abych na ně zatlačil a nechal je to dodělat. Chci se zeptat, zda z pohledu normy a bezpečnosti je to takto v pořádku nebo je to zásadní věc, která se musí předělat. Může se třeba od toho kabelu na měděném potrubí indukovat nějaké napětí, či teplota nebo tak něco, co by třeba mohlo zapříčinit rozklad toho potrubí nebo dokonce výbuch plynu? Omlouvám se za laicky popsaný problém a otázky, ale chtěl bych vědět, zda je to OK nebo ne.
A ještě jedna věc, ke které tak nějak očekávám ne úpně kladné reakce. Je to už několik měsíců a stále nemám revize. Je to velký problém? Co se může stát?
Rekonstrukce byla na ohlášku.
Předem děkuji za vaše odpovědi.
doplněno 11.10.10 12:05:Dobrý den,
ještě jsem se díval, že by ten kabel šel oddrátovat od té plynové trubky a stáhnout asi pět centimetrů pod tu trubku do lišty. To už by asi mohlo být dostačující, ne?
Ještě dotaz. Je běžná praxe, že se v kuchyni vedou trubky po zdi a nejsou ve zdi? Firma co mi dělala rekonstrukci, tak mi argumentovali tím, že stejně skříňky nejsou přilepený až na zeď a že tedy není důvod to zasekávat do panelu.