Nejste přihlášen/a.
prosím o radu, jak si vyrobit jednoduchý ruční hydraulický lis / např na zalisování ložisek do kol apod.
dělal jste někdy někdo něco takového?
"panenku" seženu ale jaký materiál by byl nejideálnější?
děkuji
Před časem tu někdo psal, že vyměnil několikrát ložisko a furt špatně. Pak se ukázalo, že ho nevhodně narážel na hřídel, proto se ložiska litují tahem, nikoliv nárazy.
No, vlastně to nemusí být ani ruční lis, ani to nemusí být jednoduché. Takže dotaz měl znít: "Jak zalisovat ložisko?"
bude lepsi si to nechat prelisovat nekde v servisu ja sem si nechaval lisovat a vyslo me to cca 100 kc ale na lozisko by eventuelne slo vvyrobit tak ze by se vzali dve pasoviny silne uprostred kazde udelala jedna dira ajedna cast by se dal dospol loziska druha nahoru loziska do tech der šroub a na konec sroubu matka s sroubovanim te natky by se ty dve pasoviny stahovali k sobe a tim padem i to ložisko, ale material by rozhodne musela byt nejaka hodne tvrdá a kalená ocel
jinak originalni lis na kola se da zakoupi ale cena je vysoká viz odkaz
Lis jsem koupil v Makru za pár korun.
Ten lis jsou dvě stojny z U-čka- pevný rám-nahoře je zavěšený na perech hever na posuvné příčce . Na té příčce je zespodu navařený tlačný kolík dlouhý asi 10 cm a průměru cca 30 mm. Tato pohyblivá /tlačná/ příčka má po stranách navařené posuvné vedení. Spodní příčka je výškově stavitelná pomocí vyvrtaných děr do kterých se podle potřebné výšky zasune kolík.
Ložisko se dá narážet, ale nesmí se samozřejmě bouchat do středu. Takže stačí udělat přípravek s malým osazením pouze na okraj ložiska nebo najít přesnou trubku. Samozřejmě zmrazení a ohřátí je dobré.
Ahoj Honza
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.