Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Prosím poraďte. Řeším otázku, zda zateplit strop v 8. (posledním) patře panelového domu.
K vnějšímu zateplení a k celkové revitalizaci domu má dojít příští rok.
Přeci jenom poslední patro je poslední patro, tak zvažuji zateplení stropu + sadrokarton...
Se zateplením panelového domu zkušenosti nemám. Někdo říká, že vnější zateplení je dostatečné a vnítřní zateplení by již nebylo potřebné.
Děkuji za odpověď.
Jendo, zatepelní MUSÍ být na studené straně, tedy na střeše. Na to nemáte povolení ani prostředky. Zateplení zevnitř by Vám asi nedovoli, ale kdo se ptá moc se dozví.
Nejsem odborník, ale když se lepí na strop polystyrenové kazety pro parádu, já bych na strop klidně nalepila 10 cm polystyren. Pak dala síťovinu /perlinku/ a oštukovala. PT /stařenka/
Nějaká izolace musí být přeci ve stropě, tak bych to nepřeháněl.
Pokud vám nevadí snížená světlost místnosti, zateplil bych minerální vatou 6cm nad rošt SDK, na to reflexní parotěsnou folii, 3cm vzduchovou mezeru na výšku CD profilů a SDK desky šroubované na rošt.
Polystyrenový podhled za pár let vypadá jak "prdel" a tohle bude sloužit navěky.
Zateplit zevntř jakkoli. Po zimě strhnout a obnovit. Náklady na obnovení krýt prodejem plísňových kultur výzkumnému ústavu. Třeba se najde nějaká unikátní.
Pokud zateplíte zevnitř, je nutné instalovat parozábranu! Pak nětreba řešit to, co uvádí napůl zasvěcení.
Rozhodně bych nelepil polystyren, ten vám právě z důvodu vysrážené vlhkosti nad ním spadne časem na hlavu.
Nejlépe se poradit s odborníky, možná zde najdete i odbornou diskusi, která je vhodná pro tento případ bez názorů všemožných řepáků... taky jsem vtipně odpověděl he he