Nejste přihlášen/a.
Pěkné odpoledne.
Po odstranění nábytku z prostoru před zásuvkou (230V) jsem zjistil, že v ní různě bzučí, chčí či vrní. Když jí trochu přitlačím, tak to na chvilku přestane. Jedná se o jedinou zásuvku v místnosti, takže na ní běží TV, DVD, PC, NB, lampičky, radio, tiskárna, hodiny.
Nejsem elektrikář a tak by mě zajímalo čím to může být způsobené (nějaký špatný dotek a z toho plynoucí jiskření?)
Ptám se proto jestli si mám pozvat elektrikáře, nebo stáčí sundat kryt a dotáhnout šroubky.
Děkuji
Jestli si na to troufnete, tak vypnout jistič, minimílně k té zásuvce, jestli nevíte který je to, tak vypněte hlavní,
odšroubovat kryt zásuvky, jestli máte zkoušečku, raději překontrolovat nepřítomnost proudu a dotáhnout všechny šroubky. Zakrytovat, zapnout jistič.
Pokud problém přetrvává, případně najdete poškozený vnitřek zásuvky, tak zavolat elektrikáře.
doplněno 18.11.12 14:47:opr. ... minimálně...
Ta zásuvka je přetížená, pokud přes rozdvojku de tolik spotřebičů. Jednak je těžká (váhou všech kabelů na rozdvojce) a pak taky vlivem jiskření dochází k opalu kontaktů,šroubků a samotných vodičů. Dle stavu koupit novou zásuvku, připojit čisté neopálené dráty,dotáhnout pečlivě šroubky a pak zapojit to nejnutnější. Ostatní spotřebiče prodlužkou na jinou zásuvku.
doplněno 18.11.12 16:46:jde
Jsou přívodní vodiče z hliníku? Teoreticky jste si odpověděl sám, pravděpodobně špatný spoj a tím zvýšený přechodový odpor mezi vodičem a kontaktní plochou zásuvky. Je-li elektroinstalace z hliníku, jde takřka o běžný jev, jelikož hliník nemá "pevné skupenství" a neustále má pod tlakem (šroubek, který na něj tlačí) tendenci obtékat, jako když mačkáte žvýkačku, avšak toto se děje v průběhu několika led až desetiletí. V takovémto případě stačí šroubky jen přitáhnout, avšak doporučuji vypnout hlavní jistič.
doplněno 18.11.12 16:56: pardon, né led a let! jsem to ale tupec