Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem,
stala se mi jedna nemilá věc, včera mi v bytě z ničeho nic (ani nebyl zapnutý žádný spotřebič s vysokou spotřebou, jen lednička, notebook a nějaké to světlo) vypadl hlavní jistič, všechny ostatní zůstaly normálně nahozené. Když jsem se však tento jistič pokusil nahodit, okamžitě vypadl, i to přesto, že jsem nejdříve odpojil úplně vše ze zásuvek a vypnul všechny světla, v druhém kroku i vypnul všechny ostatní jističe.
Situace se nakonec povedla vyřešit tak, že jsem musel vypnout jistič u hodin, poté šel nahodit i hlavní jistič v bytě a následně všechny ostatní.
Napadá vás, kde by mohl být problém?
Nevím jak je ten jistič starej,ale nemusí být problém nikde než v tom samotným jističi (a to může být i novej).Chce to hlavně elektrikáře,ten ví co dělat.Soudě podle toho co jste napsal tak bych řekl že ten jistič je v loji.Ještě dotaz,není to náhodou chránič?
Tohle mě napadlo také.
Ano je to chránič, resp. je to pod ním napsané Bohužel nejsem elektrikář, takže neznám rozdíl...
to se muze stat, hlavne kdyz je to FI (chranic)
muze se ti i neco malo dostavat na zem a pak FI vypadne, muze to byt klidne i ta lednice
dulezite je ze vypadl tim te ochranil pokud se to bude opakovat zacal bych to resit a to napr. odpojenim lednice
bohuzel s nejvetsi pravdepodobnosti pujde nahodit a tak se nekdy tyto zavady spatne hledaji
Díky za odpověď.
Jenom ještě nemohu najít vysvětlení, proč chránič nešel znovu zapnout i poté, co jsem odpojil všechny spotřebiče ze zásuvek, vypnul světla a dokonce vypnul i všechny jističe. Je tady nějaká možnost, krom vadného chrániče?
je to jen pristroj je tam civka mozna zbytkova indukce... apod.
na FI chranici mas tlacitko test, pri zapnutem FI a naslednem zmacknuti test tlacitka musi FI vypnout, takto muzes proverovat funkcnost
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.