Nejste přihlášen/a.
Oškrábala jsem jednu vrstvu staré omítky, která se mi odloupla po sundání ozdobné tapety. Ale bohužel jsem párkrát rýpla trochu hlouběji. Jak mám teď upravit zeď na malování, aby nebyly ty rýpance tak vidět? Děkuji za rady.
Jak říká Hanher,ta finální stěrka je ideální.Ale je lepší ji natáhnout na celou stěnu,protože těch rýpanců bude jistě víc.Kromě toho získá stěna po přebroušení(jen lehce) dokonalý vzhled a bílou barvu.Já ji používám vcelku řídkou,naředím ji podle potřeby vlastní barvou,kterou maluji nakonec.Širokým hladítkem to jde vcelku rychle,natahuje se jen velice slabý film.
JABRAKA
Jsem totální laik, tak se omlouvám za možná hloupý dotaz. To hladítko je co? Mám doma takovou obdélníkovou věc s držátkem a je na tom filc. Tím se to dá dělat? A ta finální stěrka je ředitelná i vodou nebo něčím jiným, když tam nechci mít silnou vrstvu, ale jen zlehka to přetáhnout? Děkuji za odpověď.
v menších plochách nanáším finální sádrovou stěrku špachtlí co možná do roviny a zarovnám to jemnějším (nepříliš hrubým) smirkem po zaschnutí.
Díky. Takže myslíte, že není nutné natahovat celou stěnu? Já mám nejvíce drápanců jen ve střední části stěny (cca 3 x 2,5 m) - přesně v místech, kde jsem měla nalepenou tu dekoraci. Nahoře a dole to mám hezky oškrábané a bez vrypů (malinko se pochválím ). A ještě dotaz - finální stěrka je finální sádrová stěrka, nebo to je zase něco jiného?
Může mít i sádrový základ.Spíše je to kaolinová disperze s přídavkem pojidla.V podstatě je to jako interierový nátěr,ale hustější.Já používám stěrku Jupolín,Prima stěrku a další.Tvrdnutí je výhradně záležitost vysýchání.U sádrových stěrek pasta tvrdne chemicky,vázáním vody a krystalizací hmoty.