Nejste přihlášen/a.
Žiju s rodiči v panelákovém bytě, ale s tátou se už od dětství moc nemusím dost pije a dokáže být i dost nepříjemný, taky je dost přísný na což už jsem si zvyk a prosedět celé dny doma nad knížkou mi nevadí. Studuju na střední škole právě jdu do třetího ročníku. A blíží se mi osumnácté narozeniny a táta mi už pár týdnů vyhrožuje že v osumnácti půjdu nemilosrdně z domu a většinou kůli hloupostem jako rozbitá sklenička nebo omilem vyhozené pojistky nebo špatně utřený prah atd. Mamka s tím nesouhlasí ale u nás je hlavní pán a živitel táta. Po smrti dědy už nemám žádnou jinou rodinu na kterou bych se mohl obrátït ani žádné místo kam jít. A tak by mě zajímalo jestli má právo mě jen tak vyhodit na ulici když pořád studuji a jsem nezaopatřený. Děkuji za odpověď.
Toto říká zákon o rodině:
§ 85 zákona o rodině
(1) Vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do té doby, pokud děti nejsou samy schopny se živit.
(2) Oba rodiče přispívají na výživu svých dětí podle svých schopností, možností a majetkových poměrů. Dítě má právo podílet se na životní úrovni svých rodičů.
A vyživovací povinnost nekončí dovršením plnoletosti, ale ukončením přípravy na budoucí povolání - viz dále: babyweb.cz/...