Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Benzinová pila zhasíná

Od: radek111 odpovědí: 10 změna:
Dobrý den. Mám problém se zhasínáním benzínové řetězové pily. Před nastarováním nasaju benzín primerem a následně v pohodě nastartiji. Po chvíli když pila spotřebuje nacupovaný benzín, tak zhasne. Po opětovném nacupování znovu bez problému chytne ale po spotřebování nacupovaného benzinu zase zhasne a tak stále dokola. Benzín jsem dal novej, pročistil odzdušňovák nádrže, profouknul hadičky, vyměnil filtr v nádrži,vzduchový filtr vyčištěn, svíčka ok, profouknul karburátor a nakonec dal novej z Temu. Jedná se o malou tzv jednoruční pilku z Hechtu. Stáří 5 let, ale používaná jen příležitostně. Tak už nevím čím to může být. Poradí někdo? Díky za případné rady. Rydek

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
Zkuste, jestli nepoběží s povoleným víčkem nádrže. Bývá tam dírka a zpětný ventilek, který někdy napuchne a pak dovnitř nemůže vzduch.
makk

Nebo může být zanesené sítko v karburátoru, je tam takové maličké jemné sítko (průměr cca 3mm) a to se může časem uspat, zvlášť při použití dnešních "eko" benzínů.

asd1

Necháu proč sem taháte odvzdušnění, když v dotazu jasně píše že to dělal = komplet přívod paliva nový , tak se předpokládá že je OK.. Popis na ucpaný přívod benzínu ale sedí... Dál málo info jak se to chová = volejte věštce..

Tip na zapalování - za teplanějaká součástka nefunguje, po vychladnutí zase ano. Ale na to popis moc nesedí, chladlo by to delší dobu..

Tyhle spotřební číny nemá až na vyjímky smysl opravovat, díly vyjdou dráž než celá nová pila...

Však jasně píšu, že klapka může napuchnout, a pak je nefukční. Čištění tomuto nepomůže. Už jsem to zažil, motor pak běží cca minutu (záleží, na kolik je nádrž plná, a pak zdechne na chudou směs.
Asd1: oprava těchhle kopií se často právě naopak vyplatí na rozdíl od značkových, když teda beru jen cenu materiálu. Když se trochu hledá (allegro, aliexpres i tuzemské eshopy, třeba hsparts, tak plno dílů vyjde na úplně legrační ceny, namátkou sada pístu pro čínské křovinaky asi 80 korun, i s válcem 250, různý díly startování doslova za pár korun, celý zapalování kolem stovky, lanka, řidítka, rukojeti , uhlovej převod třeba 120, karburátor podobně, univerzální pumpička paliva 20, olejový cerpadlo pily 50 atd... A nějaký náhrady za tyhle peníze jdou použít i do značek.

Nakupuji na hsparts, mimo jiné eshopy; naposled jsem koupil na zahradní díly "startér"na Vari 2-takt... náhradu, originál je za dvojnásobek, náhrada tedy čína, ale nic moc,cena odpovídá kvalitě...vydrží asi jen pár sezon ... ale jiné díly - karburátory, těsnění, atd., které nejsou mechanicky moc zatěžovány - v pohodě, nebyl problém

 

hodnocení

0x
A reaguje pila na zavřený/otevřený sitic a na šroubek/šroubky bohatosti?
Nový karburátor (univerzální pro všechny možné podobné motůrky) určitě potřebuje aspoň tu bohatost nastavit a pokud by nestačil rozsah šroubku, tak citlivě posunout rozsah změnou tlaku paliva prihnutím páčky mezi membránou a jehlou.
Popisujete problém při volnoběhu, nebo pila nejde vytočit ani hned po startu, ještě než stačí zdechnout? Když pumpujete sprckou, je vidět vljen benzín, nebo se střídá s bublinami? V hadičkách se přitom posouvá jen jedním směrem, nebo vrací tam a zpátky?

 

hodnocení

0x
U těchto pil byly nekvalitní těsnění pod válcem, to vím. Stejně tak stačilo jet na spatnou smes, válci to neudělá dobře a v nějakým místě už to ve válci nemusí dobře těsnit. V těchto pilách válce nic extra. Hlavně kolísavá kvalita.
Nechci urážet ale někdy bývá těžký to odhalit a tohle to bude asi nad vaše síly.
Míst odkud to může přisávat vzduch je víc
Jestli máte pilu na občasný použití kupte si akumulátorovou pilu řetězovou.
Sám mám asi nějaký takový jednoruční pilky 2 (vzhledem i chováním kopie Husqvarny, jednu za 17 stovek z Polska a druhou zadarmo s utrženou šňůrou, to nešlo odmítnout:))
Co s nima bude za 5 let sice netuším, ale baterky v aku pile po takový době v kondici už nebudou určitě, natož v téhle cenové kategorii. Takže za mě i pro občasné využití vítězí benzín. Aku pilku sice taky mám, ale jen jako součást "povinné vybavy" v autě vedle vrtačky, gola sady, aku flexy a bedny dalšího nářadí:) A to ještě jen díky kvalitní baterce z článků zadarmo, původní byly tak na vyzkoušet a zahodit.
Zato na rozumně používaný benzínový pile si zub času vynutí jen výměnu korunkových položek jako hadičky, v nejhorším membrány karburátoru nebo gufera kliky, ale to už je extrém v případě buď fakt opotřebení, nebo naopak dlouhého uložení a "zahnití" starého benzínu.

 

radek111
hodnocení

Tak už to běží. Zjistil jsem perforaci v nasávací hadičce a ještě poladil bohatost směsi. Ale hlavně to přisávalo vzducĥ tou děravou hadičkou. Díky za všechny rady. Radek

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]