Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak na zvětšení komínového tahu

Od: jarca odpovědí: 17 změna:

Prosím o radu. Je možné připojit kotel na tuhá paliva na dvouprůduchový komín, do obou dvou sopouchů souběžně na zvětšení přirozeného tahu, který potřebuje kotel. Komín nemá podle mně dostatečnou výšku, ale podle předběžném zeptání kominíka při průměru 200mm a účinné výšky 5,5m, tedy nad v ústění do sopouchů by to mělo stačit. Nejsem si jist vzhledem atmosferickým podmínkám které zde jsou, ale dostavovat komín nejde, protože je nad ním elektrické vedení které vede ze sloupu na sloup. Proto mně napadlo využít druhého nevyužitého průduchu. Moc díky za pomoc a rady.

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

0rion
hodnocení

2x

Jsem také laik, nicméně při znalosti co vytváří tah komína lze logickou cestou odvodit, že přidání druhého průduchu pravděpodobně způsobí pravý opak, tedy snížení tahu komína. Podle mě do úvahy připadá jen zvýšení teploty spalin nebo komínový ventilátor.

bg
A dostatečný přívod spalovacího vzduchu ke kotli. Na to se často zapomíná a kolikrát to udělá divy.

km
hodnocení

1x

jsem laik a myslím si, že to nebude fungovat tak jak předpokládáte, protože sice získáte vetší průměr komínu, ale zároveň snížíte teplo, které tudy proudí. myslím si, že by to dělalo problém třeba při roztápění. ale třeba zde odpoví někdo, kdo s tím má zkušenosti.

hodnocení

0x

Účinná výška komína 5,5m, průměr 200mm, A výška nad hřebenem? Výkon kotle?

hodnocení

0x

Asi zapomínáte že komín bude mít větší odpor. Kdysi jsem s něčím podobným experimentoval a výsledek byl že se to víc zanášelo .Jak se tu zmiňovalo, chce to dobrý přívod vzduchu

asd1
hodnocení

0x

Doporučuju rozchlastat, dva komíny jsou nesmysl a fungovat to nebude.