Dobrý den ,potřebuji poradit jak vysparvit sokl na rod.domě? Byl nahozen dřive ,staré nahození soklu co nedrželo jsem otloukl .Co drželo tak jsem tam zanechal ,zatim jsem to očistil a napenetroval .Kdyz bych to chtěl nahodit jednalo by se asi cca 4 cm malty.Bylo by to možne nahodit ty 4 cm? Nebo je to moc .Nebo jine řešeni? Navrh chci dát pak 5cm polystiren . Sokl je na straně veřejneho chodniku .
jsem laik, ale napadá mě: - polystyren nalepit pěnou rovnou na takto připravené zdivo - a nebo tak jak píšete, srovnat omítkou a pak polyš lepidlem - každopádně když už to budete děla, vhdonější by bylo ten polyš dát pod úroveň terénu - na fotce se zdivo jeví suché, ale nemusí být vždy v průběhu roku a všude na baráku, tak je otázka, jestli zateplení nebude dělat spíš neplechu - vodorovná hydroizolace je? pokud ano, kde? - co je uvnitř domu, sklepy?
Izolace je mezi cihlama a tim kamenim , ( ztracene bedněni ) .Jelikož se tento sokl nachazi na veřejném chodniku tak je zdivo opadane a rozdrolene .Dum je častečne podsklepen ale tady ztehlé strany ne .Zed je mistama vydrolena že tam jsou 4 az 5 cm diry ,ale jsou nepravidelne ,takže poliš asi ne .Spiše asi nahodit zarovnat a pak poliš 5cm .
Jak je ten dům starý-přijde mi, že to pod cihlami jsou vepřovice(kotovice, koťáry,..), že to není beton nebo je to beton, ale hodně ošizený, ale třeba se pletu..
Pokud přidáním polystyrenu, betonu, malty nebo kombinací jmenovaných věcí ke stávajícím betonovým cihlám u chodníku nedojde k propojení zemní vlhkosti a zdiva nad vodorovnou hydroizolaci, tak to bude OK. Počítejte s tím, že to co tam na ty betonové cihly/tvárnice nalepíte nebo k tomu přidáte bude namáhané dešťovou vodou, spodní zemní vlhkostí, nečistotami apod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.