Hezký den, stavím drevnik 5x2 m. Horni tram chci vytvorit spojenim dvou tramů (kazdy 3m) preplatovanim. Jsem uplny laik, tak jsem si rekl, ze na koncich obou tramů odeberu polovinu sily v priblizne delce 50 cm, slepim a pro jistotu jeste sesroubuji. Nakonec celkovou delku zkratim na 5 m. Tram bude podepren 4 stojnami. Automaticky jsem predpokladal, ze spojeni postavim na kolmo, ale kdyz jsem to různe studoval, zjistil jsem, ze by spoj mel byt polozen na plocho a to tak, ze prosroubovani bude svisle k zemi. Muzete mi rict, jak by to melo byt? Jeste dodam, ze to neponese skoro zadnou vahu. Nahore rost z lati, plechova strecha. Maximalni zatizeni můze udelat snih. Diky Honza
Nejsem tesař, ale představte si, jaké síly budou působit, pokud byste ho umístil svisle. Při zátěži bude šroub/čep tažen velkou pákou směrem po létech ven.
slepim a pro jistotu jeste sesroubuji" špatně "sesroubuji a pro jistotu jeste slepim" to by bylo v pohodě používají se závitové tyče a velkoplošné tesařské podložky
"spojeni postavim na kolmo" špatně "spoj mel byt polozen na plocho" správně
"neponese skoro zadnou vahu" ale ponese, sama o sobě ta střecha něco váží a pak vítr a sníh
Samozřejmě naplocho, ale když tam budou ty stojny, tak o nic nejde. Nevím jak myslíte ty čtyři stojny. Já bych to udělal tak, že dvě krajní, pak jedna uprostřed, kde bude ten spoj a pak od té prostřední na každou stranu jednu doprostřed. To znamená dohromady pět kusů.
5 stojek souhlas, dřevník co má 4 fochy bude výrazně praktičtější než se třema, navíc prostřední stojka vyjde na spoj (když už to nedělá rovnou z jednoho kusu 5m trámu - ten vyjde i levněji o ten kus na spoj = odpad..)
50 cm přesah je zbytečný. Pokud spoj uděláte rovný a slepíte kvalitním lepidlem, nejlépe epoxidovou pryskyřicí, postačil by dle mě přesah 20 cm a dva šrouby M8 nebo M10 s tesařskými podložkami ve vzdálenostech 5 - 10 - 5 cm