Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nestartuje křovinořez

Od: doly odpovědí: 18 změna:
Dobrý den, mám křovinořez DEMON RQ480, delší dobu ležel v garáži.
Nedaří se mi ho nastartovat.
Svíčka háže jiskru, karburátor jsem rozebral a složil.
Zkusil jsem stříknout benzín do válce po vyndání a vytištění svíčky a nejde nakopnout.
Nemáte s tím někdo zkušenost čím by to mohlo být?
Díky

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
Byla po tu dobu nádrž prázdná? Nezapomněl jste startovací postup? Funguje cupování benzínu balonkem?
Je nový a správnê namíchaný benzín? Je po marných pokusech elektroda svíčky mokrá od benzínu? Je ta jiskra svíčky dost silná? (automaticky bych dal na další pokusy novou svíčku).

 

hodnocení

2x

Nejednodušší je koupit si startovací sprej, trošku stříknout do sání a hned potom zkusit nastartovat.

Pokud motor při startování krátce naskočí a pak chcípne, tak na svíčce je jiskra a problém je v přívodu paliva.

Pokud ani se startovacím sprejem motor nenaskočí, tak je problém v zapalování.

Takto se dá celkem snadno zjistit směr, kterým máš postupovat při dalším hledání závady.

 

hodnocení

2x
Sucho v nádrži způsobuje ztvrdnutí membrán v karburátoru, podle mě je to naštěstí částečně vratný proces - jak vypadaly při rozebrání karburátoru? Profoukl jste všechno vzduchem? Při pumpování balonkem je v něm vidět cvachtat benzín?
doly
hodnocení

Všechny díly v karburátoru jsem profounul vzduchem, membrána vypadala neponičená.
Jen těsnění - možná že je to papírové k válci bylo na kraji natrhnuté jak jsem to rozebíral, tak lehce se mi to podařilo, ale jen na kraji, kde by to nemělo mít vliv?
Při pumpování jsem viděl v balónku benzín.
Jestli jde do válce, netuším, svíčka byla jen lehce mastná.
Nestartuje křovinořez

 

nov
hodnocení

2x

Neodpadl vám z palivové hadičky filtr do nádržky? Může být filtr i ucpaný a nenasává benzín.

doly
hodnocení

Filtr držel na hadičce od benzínu, také jsem ho profounul vzduchem.
nov

Mrkněte na diskuzi sem: krovinorezy.heureka.cz/...

 

hodnocení

2x

motor se vám zaplavuje benzínem, patrně něco děláte špatně. nestartujete to pořád se sytičem?

 

hodnocení

2x
Mě se nezdá rak úplně ten postup.
Studené bez zavřeného sytiče většinou nechytne, směs je moc chudá k zapálení, jak se benzín sráží v sání, válci, pístu a svíčce... až je mokrá a přestane pálit...
Před startem bez ohledu na teplotu vždy zapumpovat sprckou, s horkým motoren bez sytiče, když nechytne tak do pátého zatažení, tak se zmacklym plynem. Studený motor max 3x zatahnou se sytičem a pak sytič otevřít. Zapalování (vypínač) vždy zapnutý, nikdy netahat s vypnutým, ne nadarmo se u leckterých strojů sám vrací a neareruje ve vypnuté poloze).
Rozebírání karbu asi bylo zbytečný, jestli tam nebyl benzín, byly tvrdé membrány a potřebovaly trochu času se napít benzínu, který snad rozpustil i případné usazeniny, minimálně olej zbylý po zbytku vypařeného benzínu.
doly
hodnocení

Na tom křovinořezu Denon je prý špatně popsaný sytič kdy je otevřený a kdy zavřený, prý je to naopak.
Je zapnutý sytič když se zavře klapka na přidávání vzduchu?
Je vypnutý sytič když se klapka na přívod vzduchu otevře?
Prosím je to tak?
Děkuji
Člověče, s tím opačným popisem sytiče to je dobrý postřeh a možná zásadní.
Mám takovou trojkombinaci-jeden motorek a k tomu dlouhý nástavce křovin/plotak/pila, není to Demon, ale asi něco stejnýho s jinou nalepkou a popis páčky sytiče tam fakt je opačně! Taky jsem to poprvé nemohl nastartovat, než jsem se koukl pod víčko filtru a zároveň mi to asi objasnilo, proč se mi povedlo za půlku ceny koupit vrácený kus bez nejmenší známky předchozího nastartování:)

 

hodnocení

1x
avatar nonek
Strana 11 a další google.com/... Ono to startování křovinořezu je podobné u různých typů a výrobců..

 

doly
hodnocení

V nádrži benzín nebyl, nalil jsem čerstvý.
Zkusím ještě vaše postupy.
Jinak jak se správně má startovat křovinořez?
Místo startovacího spreje je možné stříknout do sání vzduchu benzín?
Já na podobném zapnu vypínač zaaretuji páčku plynu, páčku sytiče dám nahoru a cupuji balónkem, až cítím protitlak benzínu. Pak zatáhnu za šňůru. (V návodech bývá, že se má napřed např. 3x zatáhnout za šňůru s vypnutým zapalováním, než se startuje naostro.)

 

 

doly
hodnocení

Dobrý den,
koupil jsem nový karburátor a svíčku.
Po výměně ještě než jsem nalil benzín jsem zatáhnul nanečisto pouze se zapnutým vypínačem a ono to chytlo a tak jsem rychle dolil benzín a sekal asi 10minut, pak jsem motor zdechbul vypínačem a opět zkusil nastartovat a zase hned napoprvé to chytlo.
Teď po týdnu po zapnutí vypínače a vypnutém sytiči jsem zkoušel startovat a asi po páté to na vteřinu chytlo. Pak zkouším znova a znova a marně. Zapnu pak sytič a nic, napumpuju a pořád nejde, svíčka mokrá, hází jiskru.
Prosím dělám něco špatně? Proč nejde stále nastartovat, když naposled to šlo?
Děkuji

 

borja
hodnocení

0x

Zcela vás chápu, mořil jsem se s tím stále. Nakonec jsem koupil 4taktní křovinořez a ten startuje na první zatáhnutí.

 

tor
hodnocení

0x

Koupě čtyřtaktu je jediné řešení. Navíc odpadá míchání oleje s benzínem, nekouří to a nesmrdí. I spotřeba je menší. Já osobně mám Hondu.

Ale jestli jse o dvou nebo čtyřtakt téměř nehraje roli (kromě srážení benzínu při průchodu klikovou skříní u dvoutaktu), záleží na stavu a seřízení. I dvoutakt může chytat dobře.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]