Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dělám chodník na zahradě z vyřazené chodníkové dlažby co jsem koupil od obce. Dlaždice 30x30x4cm ve dvou řadách, šířka chodníku 60cm.
Chci se zeptat zdali se má do výkopu (25cm) naspod položit geotextílie, nebo to jen vyspat kamení a na to štěřk (frakce 4/8) a zhutnit to? (a na to dlaždice)
Jestli když to bude bez geotextilie jestli se do toho nedostane zemina po deštích... Nebudou tam obrubníky.
Děkuji
Dobrý den, mám ještě doplňující otázku.
Výkopy vysypávám betonovým recyklátem. (nahoru pak příjde štěrk 4/8, a pak chodníkové dlaždice 30x30x4cm)
Nicméně mám trochu suťi z vybouraných příček v domě. A chtěl bych je také použít do spodní vrstvy.
1) Lze použít (samozřejmě podrcené) červené duté cihly do podkladní vrstvy? (někdo mi tvrdil, že jenom kamení a drcený beton)
2) Zbytek suťi, kde jsou omítky a malta - na pár místech na hromadě se objevila trváva, když to bude v té podkladní vrstvě nebude šance, že od spodu se uchytí nějaká tráva a bude se pokoušet prorůstat nahoru? (bude nad tím ještě vrsta štěrku 4/8 a 4cm betonové dlaždice)
Děkuji
1) ve vašem případě je to asi jedno. cihla se časem rozpadne a změní svojí vlastnost na běžnou zeminu, kdežto kámen zůstane kamenem. takže nahradit štěrk pod vozovkou drcenou cihlou není dobrý nápad.
2) ano, tráva se objeví, ale spíš ze semene než z původních trsů
Taky na to koukám a přemýšlím, proč by se měla pálená cihla rozpadnout na "běžnou zeminu". Nepálená cihla jistě, ale pálená? Ale možná za 100 let se v trvalé vlhkosti rozpadne, to nelze vyloučit.
Pane Orione, já mám podklad pod zámkovou z celých cihel, někde i kousky. Důležité je, hodně hutnit.
Jezdila po to nákladní auta, 10 tun,. a VZV vozík.
tak jednak to ví snad každý kdo se o tyhle věci trochu zajímá, nebo kdo kouká kolem sebe, druhak to mám ověřené z vlastní zkušenosti. píši o klasické cihle, ne o tvrdě pálené cihle. podívejte se na normy a vlastnosti cihelného recyklátu, kde a jak se používá. samozřejmě se dává i do vozovek, ale jen do určitýh vrstev nebo v kombinaci s cementem. dokonce se cihla přidává i do betonů, ale dle jasných technologických pravidel a takový beton je kvalitativně někde jinde. cihelný recyklát je spíš šetření zdrojů, nikoli o kvalitě, stejně jako v případě tazatele.
ale jak jsem napsal, v tomto případě je to úplně fuk.
ONo je cihla pálená a pálená! Vidlě jsem fůru CP která se po půl roce při působení povětří opravdu rozpadla že zní byla načervenalá hmota velmi podobná prapůvodní surovině, ale taky CP které byly na vlivu počasí několik let a nic se jm nestalo!
Pravd je to již pár desetiletí-bylo to ta první varianta v Olomouci u plotu tehdejšího Farmakonu (dnes tuším jen Farmak)
Dobrý den, mám další dotaz. Zjistil jsem že budu potřebovat více suťi a štěrku než mám k dizpozici.
Mám namysli po spodní vrstvu podsypu. V sousedství teď rekonstruovali střechu a je k dispozici suť z červených pálených tašek. Je to vhodné k použití do podsypu? (nahoru příjde štěrk 4/8)
Domnívám se že ano, když na střeše odolávají počasí.
Nežli zaplatit odvoz tašek a uložení někam, dovoz správného štěrku, je lepší to nechat doma a rozdrtit to.
Kutilové často udělají lépe práci, nežli firmy. Ale to je dávno známo, i ze zdejší poradny.
no a v tom je právě zakopaný pes..rodrcené tašky, cihly a podobné keramické výroby sice člověk rozdrtí jednoduše...a pak je někde zasype...ale i přes to, že to bude x krát hutnit...tak se v průběhu času může onen keramický výrobek rozdrit ještě víc...a pak to všechno zase sedne nebo sllehne...což u kameniva nehrozí...proto se to nedělá
Pane Krtku, každý máme nějaké zkušenosti. Já nemám v dlažbě žádné koleje, ani propadliny. A to jsem jezdil s náklaďákem, skládal tunové palety, jak VZV, tak i paleťákem. A drží to.
U kámoše dělala firma dlažbu, po 6-8 letech to předělávala jiná, páč tam byly koleje po osobním autě.
Od té doby tvrdím, že je velice důležité hutnění.
Rok 2008
Prosím vás, když se teď mluví o tom zhutnění, mám to v mém přípabě hutnit to žábou nebo vibrační deskou?
Tady je foto reálné situace. První fotka - před zasypáním štěrkem.
Druhá a třetí se štěrkem, a dlaždice pokládám jen provizorně, před hutněním je zase oddělám.
Ještě se zeptám - viděl jsem v minulosti že při dokončování zámkové dlažby, že přejížděli po zámkové dlažbě vibrační deskou. Mám to udělat taky? Jestli je to i u takto velkých dlaždic nutné. Děkuji
Jelikož jsem nedělal kilometry dlažba, ale jen stovky metrů, berte vše ode mě jako moji zkušenost. Co člověk, to několik názorů.
Já dělal vše jen žábou, páč ta to více uhutní. Ale když vezmete desku, 1,5tuny, tak to je taky síla a pro chodník to je až až.
Co je pro Vás snadnější? Funkčně je to jedno.
Ve Vašem případě bych na závěr nejezdil deskou po dlažbě, to není třeba. Stačí kvalitně urovnat.
Přeji jen hezkou a bezproblémovou práci.
daan: jinak tedy není úplně šikovné, že chodník bude do zatáčky, protože to bude vypadat nepěkně. jak to chcete řešit, nestejně velkými spárami?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.