Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
zateplují mi dum a chtěji abych si proloduzil 2 puvodni svetla, kde kabel končí ve světle a nedosahne za polystyren.
Pry si mam koupit krabici za 600kč, ve které to spojím wagovkou. Příjde mi to ale docela drahé řešení, to už bych raději udělal novou diru do zdi a protahl novy kabel kl vypicani.
Je nějake řešení, jak kabel spojit bez takoveto krabice? Pry by mi pak při vyhoření pojistovna nic nedala, kdybych měl wagovku v polyši bez krabice.
Nejsem elektrikář, takže nevím, co vše existuje za krabice, nebo třeba specialni wagovky... atd.
Děkuji
Nejlepsi bude napojit kabel pres krabici v interieru. Proste najit kabel vevnitr a ven natahnou dostatecne dlouhy kabel na svetlo.
Spoj, ktory moze byt v stene alebo zatepleni je spoj lisovaci, nasledne pretiahnuty buzirkou s lepidlom a ofuknuty horucim vzduchom. Specialna kabica ma svoj vyznam, riesi tepelny most, je upevnena na fasade a vpredu ma plochu na montaz svetla. Nejake bast riesenia lacnejsie o par korun s beznou krabicou v pur pene, to neodporucam.
@elektro - protahl novy kabel kl vypicani
Ano, vím, že to sem nepatří - ale váš překlep za to stojí...
já nějak nevidím důvod krabice za 600,- to ta krabice bude ve fasádě přiznaná nebo co?...proč to nemůže být obyčejná krabice oplácaná polystyrenem a ní to spojené?
Protože pěnový polystyrén není nehořlavý, ale dle papírů "těžko hořlavý"a "samozhášivý"(třída reakce na oheň dle prEN 13501–1 minimálně E, stupeň hořlavosti C1). To je pěkně napsáno - ale při požáru vám vzplane celá fasáda - stačí, když před zatepleným barákem blafne kontejner. Pak se nestačíte divit.
Další věc je, že je měkký a blbě se do něj cokoliv kotví.
Doporučuji krabice KOPOS do zateplení.
https://www.kopos.cz/cs/produkty/do-zatepleni
Pokud se pamatuji, psal jste, že ji lepíte a ještě přikotvíte do podkladu ... cenu tohohle všeho (+ práce) si připočtěte k částce Kč 5,45