Dobrý den mám malou otázku potřebuji v kuchyni posunout zásuvku cca a 59 cm vedle. Zásuvka je jakoby koncová. Nejsem elektrikář, ale napadlo mě zásuvku zrušit v krabičce dát wago svorky a přes to smršťovaci bužírku a zazdít?
Spoje cez Wago nepatria do omietky, ani ked su izolovane. Krabicku ponechat, osadit viecko, ak cez to date obklad, tiez to nebude spravne, spoje musia zostat pristupne pre kontrolu a opravy.
Jde o to, že v tom místě kde je stará zásuvka bude vedena nová zeď( dostatečná přezdívka). Tudíž tam nemůžu nechat ani jen víčko bude to prostě zazděné. A teď otázka jak to udělat tak aby to bylo co nejlepší? Nebo ten spoj teda zazdít v nějaké té IP krabičce a zalít gelem?
Já bych se vrátil k poznámce od mathew výše - odkud vede přívod do té zásuvky? Není nahodou její nové umístění nejde poblíž trasy kabelu? Případně, pokud současné umístění bude nepřístupně zazděno, nešel by kabel kus vysekat ze zdi a krabičku s napojením dát kousek vedle na nadále přístupné místo?
sedlacek
Je to poslední zásuvka okruhu kuchyň a obývák. Takže buď by h ji zrušil, ale spíš bych ji potřeboval právě posunout jinam. Ptám se protože kdysi mi elektrikář posunoval takovýmto způsobem světlo. Kabel napojil přes wago dál bužírku a zazdil v krabičce.
Když v místě zásuvky bude stát zeď, tak to máš komplikovanější, protože musíš najít, kudy ten kabel do stávající zásuvky vede.
Je možné že vede od stropu svisle a pak ho musíš vysekat tak, abys ho tou novou zdí nepřekryl.
Druhá možnost je, že tento kabel úplně odpojíš, ucvakneš (aby nešel připojit) a zaizoluješ a necháš ve zdi. Můžeš ho i zazdít a "překrýt" to novou zdí. A k nové zásuvce vysekáš novou drážku (nový přívod od nějaké rozbočovací krabice) a natáhneš nový kabel.