Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, poraďte mi prosím, jak funguje vyúčtování služeb v bytě, kde skončí nájem během roku. Smlouva byla od ledna do konce října. Majitel chtěl předat byt již na začátku října (ok, byt byl vyklizený, nikdo v něm nebydlel), předal se, sepsal protokol o předání, zapsaly stavy energií.
Koncem října přišlo velmi strohé vyúčtování, první je "správní poplatek (co to je?), domovník (k čemu?), úklid, výtah, společná elektřina ..." 10x 2500,- celkem 25000,-
Má nájemník právo na podrobný rozpis? Pokud poslední měsíc měl byt již zpět majitel, proč se účtuje záloha na tyto služby? Čistý nájem chápu, ale tohle ne.
Další je teplá voda 5m3, 1950,- Studená voda 10m3 1400,-
Teplo 1.1.2024 - 31.10.2024 4500,-
To je celé vyúčtování. Má najemník právo na nějaký předpis úhrad, podklady pro tyto výpočty? V bytě bydlela jedna osoba, elektřinu měla na sebe. Plyn v bytě není. Takže 2500,- za výtah, úklid a společnou elektřinu je trochu dost. Co by se pod tím mohlo skrývat dalšího? I teplo je zvláštní, opisovaly se stavy měřičů při předání. Děkuji za rady
Co by se pod tím mohlo skrývat dalšího****toVám určitě rád sdělí pronajímatel. Páč zde nikdo neviděl nájemní smlouvu, na čem jste se všem dohodli.
Ve smlouvě je pouze věta " nájemce je povinen platit současně s nájemným zálohy a náklady za služby v celkové výši 5000,- na jednu osobu".
Pronajímatel nekomunikuje a než budu bojovat tak jsem přišla pro radu. Děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.