To chceš zázrak... Buď motorovej drtič, nebo pokud to je na větve tak silný vystříhat nůžkama a nařezat na polínka (koza kam naskládáš haldu větví a pak to fikneš naráz), a slabý spálit, nebo můžeš dělast věchýtky na podpal..
Jen pro představu. 2,2kW 400V vzduchové dmychadlo nám při rozběhu dokázalo zadusit 15kVA (12kW) centrálu od Hondy takovým způsobem, že v rozvaděči nám cívky stykačů neudrželi sepnuté kontakty a rozpínalo to.
Já mám dvě trakční baterie 12V/75Ah a měnič 24V/230V s výkonem 3000W. Kolik mne to stálo nevím, ale váží to dobrých 40kilo. Hluk to dělá pouze při zapnutí ventilátorů na chlazení elektroniky měniče. Ale na plný výkon to vydrží pracovat 30 až 45minut. Pak jsou baterie vybité a musím je minimálně 24hodin nabíjet.
Jak už bylo psáno, určitě několikanásobně predimenzovanou kvůli rozeběhu. Za sebe doplním, že ideálně nějakou co nejstarší bez elektroniky, která by proudovou špičku nezvládla na rozdíl od prostýho roztočenýho alternátoru s motorem, kterej teoreticky po ten moment zvládne bez úhony i zkrat. U takovýho typu by možná stačilo výkon predimenzovat i jen míň a "ošetřit" aby při rozeběhu nevypadl jistič V pomaloběžným drtící jde vlastně "jen" o překonání setrvačnosti samotnyho motoru nezatíženého v tý chvíli ničím kromě převodu do pomala, tak třeba by to takhle stačilo.
Tak já teda nevím. Nedávno jsem tu po povodních řešil elektrocentralu. Můj požadavek byl též 2 kW. Ve velké části obchodu mi bylo doporučeno, že stačí centrála 3 kW. Ano, občas jsem narazil na recenze, že když má centrála 3 zásuvky a 3kw celkem, tak ty 3 000 se dělí mezi 3 zásuvky... někteří výrobci mi ale deklarovali, že když zapojim jeden kabel s 2kw, tak ok. Pro jistotu doporučuji jen jednu zásuvku)) podotýkám, že můj limit byl nějakých 6000 Kč. Hluk jsem taky řešil, ale je to centrála... takže prostě kravál. Závěrem dodávám, že zatím jsem nekoupil, protože po původních sklady zely prázdnotou a ceny vysoké. Doporučuji obchod, kde můžete případně vyzkoušet
@tm : na rozbeh motora je potrebny nasobne vyssi prud, ako menovity prud motora v ustalenom stave. Pri odporovej zatazi je to jedno, tam staci centrala rovnakeho vykonu, ako ma ma spotrebic.
asd1
Jde o rozběhový proud a hlavně o rychlost reakce - nárazový velký odběr = pokles otáček a tím i napětí/ proudu, než si centrála přidá plyn a motor naběhne na vyšší výkon tak to chvilku trvá. Mechanicky by to řešil např. roztočený setrvák, kdyby měl vysoký otáčky tak by ani nemusel být extra těžkej.. Ale to znamená složitější výrobu..
Pokud má motor soft start tak je náraz měnší a rozložený do delší doby..
Další věc je přepětí při náhlém snížení odběru, na to je typický svařování (odběr nula prd - maximum - nula prd) a v invertoru to může odpálit elektroniku uvnitř..
Něco vyber a vyzkoušej jestli ten drtič zvládne, většina ten soft start má..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.