Zdar, často vidím na pergolách a jiných, jak jsou dva stýkající se trámy zeslabovaný, že se do sebe různé začepují. Lze to vyřešit jinak než kdyby se místo začepování do sebe jenom na sebe položily? Prostě hledám spoj, kde nebudou trámy tak moc oslabený. Jde mi o styk zeleného a červeného trámu Na druhe fotce je vidět jak moc je vodorovný tram oslabený na 1/2 výšky protože je do něj začepován druhý vodorovný trám. Nelíbí se mi to doplněno 14.10.24 20:00: V podstatě je to funkcne tak jak na tyhle fotce z internetu Ten můj případ má červený tram přesah, jak jsem nakreslil na druhý fotce
Zeslabení na polovinu je v místě, kde je namáhání mnohem menší než poloviční. Jinými slovy, když zatížíte střechu (třeba extrémním množstvím sněhu) tak, že to nevydrží, stejně to praskne uprostřed a ne na kraji.
A ono statické zatížení je jen jedno ze zatížení, které musí třecha přenést, ona taky musí odolávat např. větru, takže ty trámy musí být spojeny tak, aby byly v sobě zaklíněny a spoj se nemohl rozpadnout při působení bočních sil.
Ten vodorovného červenej tram leží na tom svislým už jen polovinou svýho výškového profilu. Tvoje téže by fungovala, kdyby to bylo někde uprostřed, zleva i zprava by bylo zatížení, jenomže napravo od toho spoje už je zatížení daleko menší Tohle je mizerná NEPRÁCE
Chceš ignorovat tisíce let tesařských zkušeností a vymýšlet něco novýho? Tak hezkou zábavu
Spíš se to dnes zjednodušuje pro usnadnění práce (místo čepování jen na tupo a vrazit tam dva vruty), ovšem vůbec to neznamená že ty spoje jsou lepší...
km Je to krátká (tlačená) vzpěrka s trojí funkcí: spolupůsobí při přenáše- ní tlaku na sloup, zkracuje rozpětí trámu a ztužuje konstrukci ve směru podélném. Spojení pásku se sloupkem a trámem má být tuhé a bývá provedeno šikmým nebo vháněným čepem zajištěným dřevěným kolíčkem. Pásek je dlouhý 1 000 až 1 500 mm (obr. 2).
obrázek není, ten text jsem okopíroval z internetu o střechách
km
"ztužuje konstrukci ve směru podélném" imho toto je hlavní funkce, pak až ty další vypsané (které jsou rovně neoddiskutovatelné) a pak si můžeme vymyslet ještě jiné, třeba že si na ni můžete pověsit kabát atp
Proč jenom si myslim, že to je trollovský dotaz, aha, protože dotaz nabízí nepravdivé údaje jako jistá fakta a není snad nikdo, kdo by tyto informace o oslabení bral vážně, protože o oslabení se zcela evidentně nejedná.
Horší fotky sem nejdou dát? Vždyť na tom barevným fleku se nedá nic poznat. Když to nechceš čepovat, tak to jen položíš na sebe a hotovo? Nebo jakou máš představu o spoji? Co to bude držet pohromadě? To tam dáš z boku kramle, nebo jak?
A v čem je problém? Takhle to funguje stovky let...
km
za mě v pohodě, pokud se vám nelíbí, že to je do poloviny výšky trámu, udělejte to mělčí, třeba do třetiny. taky je možné použít obdélný průřez trámů na výšku a dát to ještě víc mělce, třeba do čtvrtiny.
km
takhle lepší
km
vy byste chtěl asi čep-dlab, ale vzhledem k tomu, že tam nejsou vzpěry, nevím, jestli je to dobrý nápad
km
nejlíp by vycházel vašemu požadavku rozpor a čep, ovšem musel by být navýšku a byla by otázka, je pak připojit ten druhý vodorovný trám ke sloupku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.